Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Halogeen koplampen vervangen door LED?

  1. #1
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    218
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Halogeen koplampen vervangen door LED?

    Ik vroeg me eigenlijk af of het mogelijk is om mijn huidige halogeen lamp te vervangen voor een 'aftermarket' led lamp. Iemand hier ervaring mee?

    Ik weet dat ik de hele koplampunit kan omzetten van halogeen naar led. Maar dan ben je ook al snel 2k lichter. Mijn interesse vraag gaat er dan ook naar uit om enkel de pit te vervangen, Evt aangevuld met een canbus weerstandje. Nu vraag ik me alleen af of dit wel past gezien de gebrekkige ruimte.

    Vandaag mijn fijne Philips GT200 racing Vision lamp weer vervangen. Het nadeel is dat ik deze, stiekem toch wel prijzige lampen, meermaals per jaar mag vervangen dus leek led me een betere optie

    Is het hier iemand al gelukt?
    Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 130kw C7/4G
    Audi A4 1.9 TDI Avant 81kw B5
    Audi 80 1.8 55kw B3

  2. #2
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Halogeen koplampen vervangen door LED?

    Ik heb momenteel Xenon, die al wat kleurverschil beginnen te geven....hierna gaan er aftermarket led lampjes in...
    De D3S versie voor mijn A6....Als ik zie wat de ervaringen van andere kopers zijn dan komen ze toch wel goed uit de bus.....


    https://nl.aliexpress.com/item/1005002943589913.html



    edit: dit gaat bij jou niet werken, je hebt namelijk geen Xenon ( aangezien je nu een H7 lamp hebt aangekocht ) de link die ik geef is wel een vereiste dat er een schakel/aanstuur module aanwezig is....

    In mijn vorige auto ( ook H7 ) heb ik deze geplaatst https://nl.aliexpress.com/item/4000878526025.html en eigenlijk nooit last gehad...
    Laatst gewijzigd door VIP1980; 12-12-22 om 08:07.

  3. #3
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    218
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Halogeen koplampen vervangen door LED?

    En zouden die laatste Ali H7 lampen te combineren zijn met mijn lampunit?

  4. #4
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Halogeen koplampen vervangen door LED?

    Even ervanuit gaan dat jou Philips GT200 racing Vision een H7 versie zijn , zou dit moeten passen aangezien hij dezelfde maten heeft van een H7 lamp.

    Ik doe meestal een check bij de recensies van gebruikers, scheelt weer dat ik onder de motorkap moet... ;-) Er wordt namelijk vaak aangegeven dat ze bijv. goed staan/doen bij een type auto.

  5. #5
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    218
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Halogeen koplampen vervangen door LED?

    Gaat me niet zo zeer of de fitting past, maar meer of het systeem geen storingen gaat geven ivm canbus. Daar lijkt het wel op dus ben benieuwd of hier iemand nog een andere optie weet.

    Hopelijk zit er iets tussen Ali en 2k voor een originele tweedehands unit met ballast in.


  6. #6
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Halogeen koplampen vervangen door LED?

    Sowieso geeft xenon of led in een H7 unit zonder lens rotzooi. Allemaal strooilicht via de reflector. Idd kijken of je 2e hands xenonkoplampen kan vinden.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    390
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Halogeen koplampen vervangen door LED?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Sowieso geeft xenon of led in een H7 unit zonder lens rotzooi. Allemaal strooilicht via de reflector. Idd kijken of je 2e hands xenonkoplampen kan vinden.
    Helemaal mee eens.
    Ik heb voor onze A4 B7 cabrio diverse merken (tot dure, verstelbare aan toe) geprobeerd en die vervolgens met medewerking van onze lokale Audi dealer laten controleren op lichtbeeld: er zit er geen 1 bij die net zo mooi strak lichtbeeld gaven zoals de originele halogeen lampen!
    Tuurlijk, ze gaven veel meer licht zonder twijfel, maar de hoeveelheid strooilicht en dus verblinding voor tegenliggers......... 😢
    De aanwezige APK meester zei bij één van de beste lampen (leest minst slechtste) dat hij deze dan met pijn en moeite wellicht zou goedkeuren, maar betwijfelde of een herkeuring er hetzelfde over zou denken.
    Ik heb ze dus weer uitgebouwd, want hier hou ik niet van.
    Origineel Xenon zou inderdaad de beste oplossing zijn.

  8. Ad
  9. #8
    VIP1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    43
    Posts
    186
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Halogeen koplampen vervangen door LED?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proost Bekijk Berichten
    Gaat me niet zo zeer of de fitting past, maar meer of het systeem geen storingen gaat geven ivm canbus. Daar lijkt het wel op dus ben benieuwd of hier iemand nog een andere optie weet.

    Hopelijk zit er iets tussen Ali en 2k voor een originele tweedehands unit met ballast in.
    wellicht even zoeken op alie, zijn er genoeg die beweren dat je geen storingen krijgt ivm Canbus...en als ze dat toch doen stuur je ze terug of maak je een dispute aan en krijg je je geld terug....voor die 10 euro wat ze kosten toch wel proberen waard....( heb jij overigens een lens in je koplamp , zonder zou idd een iets meer verstoord licht kunnen geven..)
    Laatst gewijzigd door VIP1980; 14-12-22 om 09:03.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Halogeen koplampen vervangen door LED?

    ik heb deze recent in mijn C7 gezet met halogeen verlichting

    OSRAM 62210CBB-HCB COOL BLUE BOOST, H7,

    veel meer licht, en ook veel lichter van kleur!

    Dit icm mistlicht : OSRAM COOL BLUE BOOST H11, halogen headlight lamp, 62211CBB-HCB, 12 V

    Ik moet nu alleen nog stadslichten vinden die licht van kleur zijn... die van osram zijn nog steeds veel te geel in vergelijking tot de H7's van hierboven

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •