Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: DAB+ issues op Vlaanderen 2

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard DAB+ issues op Vlaanderen 2

    Een gekke vraag, vooral gericht aan degenen die in Vlaanderen wonen, of met hun A6 al eens Vlaanderen doorkruisen.

    Op de DAB+ band "Vlaanderen 2" zit een voor mij erg leuke zender op: POTZ. Daar luister ik wel vaker naar.
    Helaas valt het bereik van de Vlaanderen 2 band vaker enkele seconden uit, met een melding op het MMI scherm dat er geen bereik is. DAB+ Vlaanderen 1 heeft dat issue niet.

    Ik heb dat altijd aan een te zwak bereik van die Vlaanderen 2 zender geweten, maar nu heb ik sinds kort een after market DAB+ radio in mijn werk bus. De antenne plakt gewoon tegen het raam. Blijkt nu dat net Vlaanderen 2 in de bus het stabielste signaal geeft.

    VRT en Vlaanderen 1 doen het in de bus weer minder, in de A6 doen die het perfect.
    Laatst even in Nederland gereden en afgestemd op 538. Geen probleem. Verschil tussen FM en DAB is voor die zender perfect hoorbaar, dus 100% zeker dat hij nooit overschakelde naar FM.

    Ik zou graag eens weten wat een gelijkaardige wagen dus met die Vlaanderen 2 doet, omdat er twee jaar geleden een Navinc CarPlay kastje ingebouwd is. Het zal maar de DAB+ tuner storen...

    Het beeld van de MMI bibbert sinds kort. Vanmiddag dat CarPlay kastje eens losgekoppeld en zien of dat het bibberen en DAB+ issue al laat verhelpen. Brandt er inmiddels het airbag lampje. Draadje gelost met handschoenkastje los te maken...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •