Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.8 FSI slaat af na starten

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    50
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard 2.8 FSI slaat af na starten

    Goedenavond,

    Sinds kort slaat onze 2.8 fsi A6 ( 2012) af na het starten.
    Hij slaat wel aan maar valt terug in toeren en valt stil.
    De motor loopt dan onregelmatig stationair
    Als ik tijdens het starten gas geef gaat het goed en blijft de auto goed stationair lopen.
    Het probleem is niet constant, soms een week niet dan meerdere keren achter elkaar .Maakt niet uit of de motor koud of warm is.
    Ik heb het gasklephuis reeds gereinigd, geen resultaat.
    De auto begon zaterdag bij de verkeerslichten ineens te stotteren en viel toen uit.
    Na 4x opnieuw starten en een flinke dot gas kreeg ik hem weer aan het lopen.
    Dit was gelukkig eenmalig.
    Het motormanagement lampje gaat meestal branden als hij weer eens slecht start ( P2240 en P2237 lambdasonde) deze gaat vanzelf weer weg na 1 dag.
    Ik heb het hele forum al door gekeken maar eigenlijk niets gevonden wat erop lijkt.

    Weet niet of er leden in of rond Apeldoorn wonen die hem Misschien kunnen uitlezen?
    Laatst gewijzigd door robvandebroek1; 16-06-23 om 12:12.

  2. #2
    Feelgood's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.8 FSI slaat af na starten

    Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn 2.8 FSI (2008). De oorzaak lag bij de injectoren. Kijk daar eens goed na. Gecombineerd met een hoge kilometerstand was het niet rendabel meer om mijn auto hiervoor te laten repareren. Ik ben nog steeds op zoek naar een waardige vervanger, het was een fijne auto........

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •