Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: V6 204 pk 2012 185500 km, metaal trillend geluid

  1. #1

    Standaard V6 204 pk 2012 185500 km, metaal trillend geluid

    Hallo,

    mijn Audi A6 C7 benzine v6 uit 2012 maakt een metaal schurend/trillend geluid.
    Daarbij vind ik mijn verbruik net iets te hoog op 100km/h wat gemiddeld 7,8L is terwijl dit toch zeker litertje minder hoort te zijn volgens de specs.
    Nu, na wat gelezen te hebben her en der, zou het mogelijk de katalysator kunnen zijn of het hitteschild.
    Echter probeer ik wat op internet te vinden waar die zit en vermoed ergens achter onderaan?
    De auto heeft 185000 op de teller en komt door de apk heen dus de garage die de auto maand terug verkocht heeft wil er niets aan doen en ik wil nu katalysator zelf loshalen en kijken of met schudden ik erachter kom dat de katalysator defect is en zonodig vervangen.

    Heeft iemand voor mij een linkje naar uitleg hoe dit aan te pakken? (sleutel regelmatig aan mijn motor dus dit moet lukken met uitleg)

    Alvast bedankt en hoop dat ik juiste informatie heb toegevoegd voor de beeldvorming.

  2. #2

    Standaard Re: V6 204 pk 2012 185500 km, metaal trillend geluid

    Niemand?

  3. #3
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.137
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: V6 204 pk 2012 185500 km, metaal trillend geluid

    Als je kat (je hebt er vast 2) kapot is heb je een motorstoring lampje met een efficiëntie code van de kat, dus lijkt me onwaarschijnlijk, gezien het verbruik wat hoog is en metaal geluid zou ik eens goed bij de remmen kijken, na een lange rit eens aan je velgen voelen of er 1 noemenswaardig warmer is.
    Dat klopt beter bij elkaar, dat de apk goed was zegt weer weinig in deze.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •