Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Rammelend geluid onder auto bij lage snelheid op klinkerweg als gas wordt losgelaten

  1. #1

    Standaard Rammelend geluid onder auto bij lage snelheid op klinkerweg als gas wordt losgelaten

    Dag,

    Zoals de titel al doet vermoeden, heb ik bij mijn 2015 Audi A6 1.8 Ultra Premium Edition last van een rammelend geluid dat lastig te lokaliseren is. Dit geluid klinkt wat 'blikkerig' en doet zich hoorbaar voor bij relatief lage snelheden (20-30 km/u) binnen de bebouwde kom op bijvoorbeeld een klinkerweg; ENKEL als het gaspedaal van de automaat wordt losgelaten. Het geluid hoor ik ter hoogte van de automaat en/of ter hoogte van de motor.

    Ik heb al wat uurloon bij een Audi dealer en een algemene autogarage verbrand, resulterend in de volgende bevindingen en maatregelen:

    - Ophanging op brug gecontroleerd; in orde.
    - Rubbers van de draagarmen gesmeerd.
    - Bodemplaten (motor, zitgedeelten) gecontroleerd; in orde.
    - Benzineleidingen, bedrading accu gecontroleerd; in orde.
    - Hitteschilden rond uitlaat gecontroleerd; rondom middendempter iets verbogen om trillingen te gaan.-
    - Beschermplaat onder tank losgehaald: aftekening te zien op tank waar de plaat tegenaan ligt; op de rand van de

    plaat duck-tape geplakt om metaal-metaal contact te voorkomen.
    - Tankvlotter hoor je rammelen als je tegen de tank slaat, maar dit is normaal.
    - Schokbrekers gecontroleerd en alle vier vervangen. Heeft geen effect gehad op genoemd probleem.

    Zit zelf nog te denken aan de veer van de koppelingsplaat, maar da's een gokje. Mocht jullie suggesties/tips hebben, bij voorbaat dank voor 't delen!

    Rmfbakker
    Laatst gewijzigd door rmfbakker; 28-12-23 om 19:16.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •