Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2.8 FSI aanpassing uitlaatgeluid

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    27
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard 2.8 FSI aanpassing uitlaatgeluid

    Goedemiddag Allen,

    Ik ga binnenkort een Audi A6 2.8 FSI kopen met de welbekende v6 motor.
    Nou ben ik altijd wel een fan van een flinke V6 brul, hiervoor reed ik een A5 3.0 TDI met een straight pipe voor het geluid.

    Ik heb helaas weinig informatie/filmpjes gezien op het internet waarop je ook daadwerkelijk een mooie aanpassing van de 2.8 FSI uitlaat ziet.
    Heeft iemand zelf de 2.8 FSI onder handen genomen/laten doen om het v6 geluid beter te laten horen? Bijvoorbeeld door een kleppensysteem.
    Misschien ook een algemene vraag: verschilt het geluid van een 3.0 TFSI veel met een 2.8 FSI zonder turbo? Als je een cut out doet of kleppensysteem?

    Ik ben namelijk erg benieuwd hoe dat klinkt!

    Enigste wat ik tot nu toe gevonden heb zijn deze 2:
    https://www.youtube.com/watch?v=lsOmci75TZs
    https://www.youtube.com/watch?v=LqUt_cMVN1k&t=34s

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Leeftijd
    22
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.8 FSI aanpassing uitlaatgeluid

    Ik heb een tijd geleden op m’n a6 2.8 de einddempers verwijderd, het gaf echt een mooi geluid alleen voor mij te hard en het dreunde voor mij teveel door in de auto zelf. Anderen die in mijn auto zaten vonden dit echter nog wel meevallen en hij was alleen luid mocht je het gaspedaal goed intrappen. Alleen was dit het niet voor mij. tipjes vond ik wel vet staan, beide zijde 100mm gaf het een dikke uitstraling. oordeel zelf maar!

    https://youtu.be/G4DD5bR-Ij0?feature=shared




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    27
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 2.8 FSI aanpassing uitlaatgeluid

    Bedankt voor je bericht!
    Ik heb het geluisterd en het klinkt wel erg gaaf zeg! Dat is wel iets wat ik zou willen
    Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten bij aanschaf van de A6 2.8 FSI?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Leeftijd
    22
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.8 FSI aanpassing uitlaatgeluid

    Ik zou zelf persoonlijk keuze maken voor een 2.8 fsi in combinatie met quattro. Dan heb de dsg (dus ook de dsg ploffen), anders krijg je de versie met de multitronic. Let hierbij op het gedrag van de versnellingsbak, of hij niet bonkt tijdens het schakelen en dat dit snel en vloeiend gebeurd. Mocht dit niet zo zijn zou je nog is een flush van de versnellingsbak kunnen doen, dit is aan te raden om binnen de 60k km te doen. Maar daar zijn al 100 en 1 forums over. Verder gewoon de standaard dingetjes bekijken, olie dop open draaien en kijken of je geen sludge ziet en dat de olie enigszins goed lijkt. Horen of je met een koude start de ketting niet hoort ratelen etc. etc. Ik kan niet veel anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben met de mijne!

    Momenteel rij ik dus weer met de standaard dempers rond maar mis toch lichtelijk het geluid wel weer, misschien binnenkort toch maar weer terug bouwen…..


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    27
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 2.8 FSI aanpassing uitlaatgeluid

    Bedankt voor de uitleg

    De A6 die ik voor ogen heb heeft gelukkig Quattro. Hij heeft pas net boven de 100.000 km gelopen dus dat is een schappelijke km stand voor een auto uit 2012. De rest zal ik uiteraard controleren en natuurlijk de ketting is inderdaad een belangrijk punt.

    Jij hebt dus alleen de dempers veranderd? Ik zit zelf te denken om een bypass te nemen, dan omzeil je de gehele demper en kan je met een kleppensysteem bepalen of je geluid wilt of niet.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    27
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 2.8 FSI aanpassing uitlaatgeluid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maikeltewierik Bekijk Berichten
    Ik heb een tijd geleden op m’n a6 2.8 de einddempers verwijderd, het gaf echt een mooi geluid alleen voor mij te hard en het dreunde voor mij teveel door in de auto zelf. Anderen die in mijn auto zaten vonden dit echter nog wel meevallen en hij was alleen luid mocht je het gaspedaal goed intrappen. Alleen was dit het niet voor mij. tipjes vond ik wel vet staan, beide zijde 100mm gaf het een dikke uitstraling. oordeel zelf maar!

    https://youtu.be/G4DD5bR-Ij0?feature=shared




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik had nog een vraagje, hoe klinkt die in de hoge toeren?
    Ik heb nou een paar video's gezien met een aangepaste uitlaten en daarin maakt die een metaalachtig geluid bij hoge toeren.
    https://www.youtube.com/watch?v=lsOmci75TZs

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •