Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 2.0 TDI, klep van wastegate blijft hangen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard 2.0 TDI, klep van wastegate blijft hangen

    Ik heb een 2.0 Tdi ultra sline 140kw 190 pk Bj 2015 avant.
    Nu ondervind ik dus problemen met mijn turbo .
    Ik heb mijn doggle ingestoken en uitgelezen nu blijft mijn klep hangen van mijn wastegate . Mijn aqulator. Natuurlijk willen ze me een nieuwe Turbo aansmeren maar niet iedereen is een leek . Nu mijn vraag is hier vind ik niet die ik nodig heb voor mijn model ik ben dus op zoek naar een wastegate valve een aqulator dus . Voor mijn model iemand toevallig een idee waar mag Nederland zijn . Ter info geen rook zwart of wit geen gerattel hij valt gewoon in limb dus uit en terug opstarten en gedaan voor een kleine tijd dan weer in noodloop dus .

    Alvast hartelijk bedankt om dit een door te nemen

    Mvg
    Benny .

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 TDI, klep van wastegate blijft hangen

    😣 vervelend. Meestal is het asje/bus uitgesleten of zit vast. Er zijn revisie setjes te koop incl turbopatroon en je kan het zelf repareren maar dan moet je echt! een beetje handig zijn. De dealer begint er niet aan teveel werk. Je kan je actuator los halen om te kijken of het asje/heveltje nog gangbaar is (misch zit hij vast) is het slangetje nog heel? Geen valse lucht? Bmw heeft hier ook vaak last van (Wastegate Rattle)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    50
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI, klep van wastegate blijft hangen

    Morgen ga ik alles nog eens na zie momenteel geen scheuren in de leiding alvast en de stang van de wastegate gaat alvast op en neer . Dus idd heb ik ook het idee asje Michien vervuild en het rattelaartje vuil in de turbo dus hopelijk vind ik een andere wastegate als het idd dat is dus zaterdag en zondag testdagen. Ik post alvast het resultaat heb 2 doglles icarly en obd 2 eleven dus genoeg om uit te lezen .. thx voor de info top. Idd de garage wil liever een dure en snelle oplossing vam 5500€ allin kost turbo plaatsen
    Laatst gewijzigd door Bennyvdw; 02-02-24 om 22:53.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 TDI, klep van wastegate blijft hangen

    Pffff wat een prijs vragen ze daarvoor. Een nieuwe turbo kost rond de 800€ als je de oude inleverd. Het voordeel van de ea288 motor bij Audi is dat hij in de lengte geplaatst is en dat je vrij gemakkelijk bij de turbo kan komen ipv onder je voorruit. Ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Stekkertje op de Wastegate actuator ook eff checken (inspuiten) op goed contact👍 De actuator stuurt trouwens de guide vane’s aan in de turbo maar noemen het vaak de waste gate. Die kunnen ook versleten zijn.

    https://pics.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf
    Laatst gewijzigd door carbohans; 03-02-24 om 11:25.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •