Iemand hier die mij kan helpen met mijn a6 3.0 v6 tdi..
Bij het starten staat deze te schudden en heeft een fluctuerend toerental.. brandstofverbruik is redelijk hoog (niet onder de 10l)
Ik krijg geen storingslampjes en de auto rijd op een klein beetje vermogensverlies na goed..
deze symptomen zijn niet altijd aanwezig behalve het hoge verbruik!
Heb ondertussen 3 garages gedaan en 3x een andere uitleg gekregen.. injectoren vervangen+/-3500€, ketting vervangen+/-4500€, kettingspanner die faalt +/- 4500€...
telkens er naar gekeken wordt veranderen ook de symptomen.. 1x injector cleaner in gedaan direct een verschil merkbaar.. verbruik was beter maar bleef hoog en toerental probleem even weg maar dit kwam ook weer terug net als het verbruik weer de hoogte in ging...
ondertussen update gehad, fluctueren is minder verbruik blijft hoog maar nu schokt hij soms bij het vertrekken.. injectoren zijn getest (retour) deze zouden nog ok zijn..
mss iemand hier die dit ook heeft voorgehad en mij op weg kan helpen?
Als ik deze kosten maak wil ik ook zeker zijn dat de problemen zijn opgelost natuurlijk...
de auto heeft ondertussen 240000km.
wat mij het meest doet twijfelen aan de uitleg is dat deze symptomen niet altijd aanwezig zijn... heel onvoorspelbaar ik krijg 3x een andere uitleg en telkens veranderd het gedrag van de auto.. wat mij vreemd lijkt als het aan de ketting of spanner ligt.. er zou ook een nokkenas storing zijn telkens ze hem uitlezen wat dan wel weer wijst op ketting of spanner... maar ketting rammelt niet..
zou het dan toch aan de injectoren kunnen liggen of dpf/roetfilter? nogmaals ik krijg geen enkele storing op het dashboard!
Ik hoor graag jullie ervaringen of bedenkingen.
Alvast bedankt,