Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: 2.0 TDI stoot teveel roet uit (komt niet door APK)

  1. #21
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TDI stoot teveel roet uit (komt niet door APK)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daniela4 Bekijk Berichten
    Heb je al eens contact gehad met roetfilter centrum Zwolle? Zij kunnen je roetfilter reviseren.

    https://roetfilter-centrum.nl/roetfilter-revisie/
    Post 15 gelezen? Revisie 1650,-
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  2. #22
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    220
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI stoot teveel roet uit (komt niet door APK)

    @carbohans: ik weet van het bestaan van die "keuren op afstand" fraudeurs maar dat is wel het laatste waar ik aan mee ga werken. Ali uit Rotterdam is overigens vroeg of laat bij een steekproef toch de Sjaak.

    @Rol-Co ik begreep dat de deeltjesteller geen exacte getallen aangeeft maar meer of minder dan. Ik zit op 2x de norm dus dat is rond 2miljoen ongeveer.

    Verstuivers uitlezen niet specifiek gedaan maar bij de keuring wordt heel de boordcomputer via de OBD uitgelezen en daar kwamen geen storingen uit naar voren.

    Zou je door de deeltjes proef kunnen komen als er geen roetfilter meer in zit? Of sowieso kansloos?

    Zou zo'n after market roetfilter een optie zijn? Dat is denk ik nog wel de goedkoopste optie. Misschien anders los een kopen en dan halverwege de uitlaat monteren. Dan apk keuren en daarna alles weer terug schroeven.

  3. #23
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.162
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 2.0 TDI stoot teveel roet uit (komt niet door APK)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Proost Bekijk Berichten
    @carbohans: ik weet van het bestaan van die "keuren op afstand" fraudeurs maar dat is wel het laatste waar ik aan mee ga werken. Ali uit Rotterdam is overigens vroeg of laat bij een steekproef toch de Sjaak.

    @Rol-Co ik begreep dat de deeltjesteller geen exacte getallen aangeeft maar meer of minder dan. Ik zit op 2x de norm dus dat is rond 2miljoen ongeveer.

    Verstuivers uitlezen niet specifiek gedaan maar bij de keuring wordt heel de boordcomputer via de OBD uitgelezen en daar kwamen geen storingen uit naar voren.

    Zou je door de deeltjes proef kunnen komen als er geen roetfilter meer in zit? Of sowieso kansloos?

    Zou zo'n after market roetfilter een optie zijn? Dat is denk ik nog wel de goedkoopste optie. Misschien anders los een kopen en dan halverwege de uitlaat monteren. Dan apk keuren en daarna alles weer terug schroeven.
    Zonder filter is kansloos inderdaad, dat is wat je nu hebt waarschijnlijk, met een erge vervuiling kan je wat hoog uitkomen waardoor je afkeur krijgt en dan met reinigen oplossen, jij geeft aan 2x dus dat lijkt op kapot, daardoor heb je ook geen drukverschil en zal hij ook niet of nauwelijks regenereren.
    Vandaar dat ik zei met vcds kan je het filter drukverschil zien, maar dat zal laag zijn.

    I.m.h.o heb je 2 opties maar beide met risico.
    Gebruikt, maar goed opletten dat ze er niet mee aan het gooien geweest zijn en origineel audi is van een jong gebruikte test auto of schade wagen.
    Of een imi filter halen, dan komt ie er vast door maar kijk wel of je kan retourneren mocht het niet werken, en dan heb je ieder geval een jaar de tijd om iets met je oude filter te doen of weg te gooien.

    Deeltjes tellen ze wel, ik hoor getallen van 75000 bij ketelappers a6 hier op het forum en ook hier wel een busje met 1,2 miljoen gezien, of 800.000 met een merc diesel.
    Je kan natuurlijk ook eens ergens anders laten meten, misschien heeft hij een wat simpel apparaat? Zover ik weet moeten de garages zelf die investering maken en is de prijs dus best bepalend, zelfs een garage hier in de buurt die deze auto's niet meer keurt sinds de regel is, simpelweg omdat hij het apparaat niet gaat kopen.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  4. #24
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    829
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TDI stoot teveel roet uit (komt niet door APK)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Post 15 gelezen? Revisie 1650,-
    Ja die heb ik gelezen, het ene bedrijf is het andere niet.
    Kan dus zijn dat zij een hele andere prijs rekenen aangezien ze claimen goedkoopste van Nederland te zijn.

    Hoe lang ben je nog van plan om met deze auto te rijden?
    Laatst gewijzigd door daniela4; 28-04-24 om 11:38.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  5. #25
    Proost's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    220
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI stoot teveel roet uit (komt niet door APK)

    Daar had ik nog geen plannen voor gemaakt. Maar ik schat in dat ongeveer 4 jaar nog wel te doen is.


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •