Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 3.0 TDI lekt liters koelvloeistof

  1. #1

    Standaard 3.0 TDI lekt liters koelvloeistof

    mijn a6 uit 2015 lekt heel veel koelvloeistof. Er hebben twee garages naar gekeken maar het lek is niet te vinden tot nu toe. Bij het op druk brengen van het systeem is geen lekkage waar te nemen. Inmiddels is de koelvloeistofpomp vervangen, hetgeen niet tot minder lekkage heeft geleid. De lekkage is te zien aan voorzijde blok, bij multiriem. Geen witte rook of stank in de auto. Ook geen druk waar te nemen als ik de dop verwijder van het reservoir. Ik kan bijvoorbeeld 200 km rijden waarbij het verbruik van koelvloeistof 1 liter is. Maar bij 20 km (dus korte afstand) verbruikt de auto ook 1 liter. Dagelijks rij ik paar keer 20 km en moet ik 3 liter toevoegen. Wat zou de lekkage kunnen veroorzaken?

  2. #2
    vissermax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI lekt liters koelvloeistof

    https://youtu.be/Qh1WEUbiUrQ?si=12MAoK8RpW0icAs0


    Bekend probleem.


    Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk

  3. #3

    Standaard Re: 3.0 TDI lekt liters koelvloeistof

    Dank voor de reactie, dus waarschijnlijk moet de oliekoeler en de oliefilterbehuizing vervangen worden? begrijp ik dat goed?

  4. #4
    vissermax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Leeftijd
    47
    Posts
    175
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 3.0 TDI lekt liters koelvloeistof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardgerding Bekijk Berichten
    Dank voor de reactie, dus waarschijnlijk moet de oliekoeler en de oliefilterbehuizing vervangen worden? begrijp ik dat goed?
    Het zijn de pakkingen van de koeler die gaan lekken en vaak zijn de plastic slangaansluiting ook broos geworden en aan vervanging toe.

    Verstuurd vanaf mijn SM-S918B met Tapatalk

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2022
    Leeftijd
    27
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: 3.0 TDI lekt liters koelvloeistof

    Ik heb dit probleem gehad. Lekkage in de V. Uiteindelijk kan het komen dat er wat gaat lekken als er keer flink wat druk op is gekomen. Bekend probleem bij de 3.0 tdi, er zijn nieuwe setjes uitgebracht om het op te lossen. Kosten 2 a 3.000 euro


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •