Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 31 van de 31

Onderwerp: Navigatie kwaliteit onder de maat

  1. #21
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.170
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Navigatie kwaliteit onder de maat

    Tsja... basale oplossing waar jullie niet mee geholpen zijn... Ik rijd al sinds begin 2000 met navigatie (begonnen met VDO Dayton cd, toen VDO Dayton dvd, toen VW RNS en sindsdien Audi MMI) en al die jaren altijd stem UIT gehad. Combinatie van kaart en een pijltje voor mijn neus is voldoende om feilloos de weg te vinden, en onderbrekingen van muziek vind ik alleen maar storend.

    Ik heb juist in vorige en huidige A6 (allebei MMI+ 3G) het vreemde dat heel af en toe de stem toch AAN springt, terwijl onder Setup instelling op UIT staat... Vooralsnog een raadsel voor de dealer.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    65
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Navigatie kwaliteit onder de maat

    TMC file informatie verschillend in België dan in Nederland?

    Vorige vrijdag van Brussel naar Hilversum. Zoals gewoonlijk aanschuiven in Antwerpen en in Utrecht. In Nederland krijg ik alle files netjes op mijn NAVI scherm, net als bij mijn vorige AUDI A6 3.0TDI Q (C6 - 2008). In België daarentegen : niets, nada, niente!
    Reeds 4 maal terug bij dealer, maar zonder resultaat.

    Iemand raad ?

    ....

    Een week later tussen Leuven en Brussel, een aha-erlebnis : dan toch alle traffic info op het scherm! Driewerf helaas , na 10 minuten al terug verdwenen. Maar die files ... die stonden er nog!
    Intussen een tomtom Go aangeschaft met HD traffic: werk feilloos. Foei AUDI!
    Laatst gewijzigd door DominiqueV; 02-12-11 om 12:48.

  3. #23
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Navigatie kwaliteit onder de maat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    ... ook zijn er dingen zoals routes bij proline navigatie geeft hij 3 routes en bij de touchpad versie maar 1....
    Zodra je een reisdoel ingeeft en de routebegeleiding start, krijg je rechts op scherm een aantal routes voorgesteld welke je kunt selecteren.Als je binnen een paar seconden niets doet, pakt ie de bovenste (snelste).
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  4. #24

    Standaard Re: Navigatie kwaliteit onder de maat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Zodra je een reisdoel ingeeft en de routebegeleiding start, krijg je rechts op scherm een aantal routes voorgesteld welke je kunt selecteren.Als je binnen een paar seconden niets doet, pakt ie de bovenste (snelste).
    Volgens mij is dit de optie "dynamische route begeleiding". Deze kun je aan of uit zetten, zet je hem aan kun je kiezen uit drie routes, zet je hem uit pakt hij er zelf eentje en kun je niet kiezen.
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  5. #25
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Navigatie kwaliteit onder de maat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Zodra je een reisdoel ingeeft en de routebegeleiding start, krijg je rechts op scherm een aantal routes voorgesteld welke je kunt selecteren.Als je binnen een paar seconden niets doet, pakt ie de bovenste (snelste).
    Bedankt maar dit had ik al lamg aangezet.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--


  6. #26
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Navigatie kwaliteit onder de maat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DominiqueV Bekijk Berichten
    TMC file informatie verschillend in België dan in Nederland?

    Een week later tussen Leuven en Brussel, een aha-erlebnis : dan toch alle traffic info op het scherm! Driewerf helaas , na 10 minuten al terug verdwenen. Maar die files ... die stonden er nog!
    Intussen een tomtom Go aangeschaft met HD traffic: werk feilloos. Foei AUDI!
    Hier moet je niet schrijven "Foei AUDI!" maar foei Belgische omroep want het probleem zit hem in het signaal. Als er geen gebruik wordt gemaakt van de juiste techniek bij de omroep, dan zullen ook andere merken problemen krijgen. Het RDS is in België sowieso dramatisch slecht. Ik rij al jaren zakelijk door België met verschillende merken auto en dus ook verschillende systemen (Renault, Volvo, VW met RNS300 en Audi) en je hebt hooguit bij Brussel wel eens wat verkeersinfo via de RDS. Ook de DAB-zenders hebben een waardeloze dekkingsgraad en geven niet altijd verkeersinfo.
    Daarbij is de gesproken info op de radio voor een niet-Belg, of een wel-Belg die niet goed heeft opgelet bij aardrijkskunde , totaal onbegrijpelijk. Ik zou echt niet weten waar de Ninoovse Steenweg ligt. Maar de A12 tussen Brussel en Antwerpen ter hoogte van Kontich zegt me wel wat. Het wordt tijd dat hier met meer begrijpelijke termen wordt gewerkt.
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  7. #27
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI
    Hier moet je niet schrijven "Foei AUDI!" maar foei Belgische omroep want het probleem zit hem in het signaal. Als er geen gebruik wordt gemaakt van de juiste techniek bij de omroep, dan zullen ook andere merken problemen krijgen. Het RDS is in België sowieso dramatisch slecht. Ik rij al jaren zakelijk door België met verschillende merken auto en dus ook verschillende systemen (Renault, Volvo, VW met RNS300 en Audi) en je hebt hooguit bij Brussel wel eens wat verkeersinfo via de RDS. Ook de DAB-zenders hebben een waardeloze dekkingsgraad en geven niet altijd verkeersinfo.
    Daarbij is de gesproken info op de radio voor een niet-Belg, of een wel-Belg die niet goed heeft opgelet bij aardrijkskunde , totaal onbegrijpelijk. Ik zou echt niet weten waar de Ninoovse Steenweg ligt. Maar de A12 tussen Brussel en Antwerpen ter hoogte van Kontich zegt me wel wat. Het wordt tijd dat hier met meer begrijpelijke termen wordt gewerkt.
    +1
    Vwb RDS ;Nederlandse omroep was ook dramatisch slecht, is nu wat beter. Laatst hadden ze het signaal uit staan, had ik alleen maar duitse info! Die auto regelt het wel.

    Frankrijk ook zelfde categorie.

    Grappig was dat in noorwegen het heel exact was. De plekken waar elanden waren gesignaleerd werden extra duidelijk weergegeven op de navi.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  8. Ad
  9. #28
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper
    Tsja... basale oplossing waar jullie niet mee geholpen zijn... Ik rijd al sinds begin 2000 met navigatie (begonnen met VDO Dayton cd, toen VDO Dayton dvd, toen VW RNS en sindsdien Audi MMI) en al die jaren altijd stem UIT gehad. Combinatie van kaart en een pijltje voor mijn neus is voldoende om feilloos de weg te vinden, en onderbrekingen van muziek vind ik alleen maar storend.

    Ik heb juist in vorige en huidige A6 (allebei MMI+ 3G) het vreemde dat heel af en toe de stem toch AAN springt, terwijl onder Setup instelling op UIT staat... Vooralsnog een raadsel voor de dealer.
    Kan stemvolume ook heeel zacht zetten, als ze er doorheen komt merk je er niets van. Moet je de entertainment fader ook aanpassen.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    65
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Thumbs down Re: Navigatie kwaliteit onder de maat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI Bekijk Berichten
    Hier moet je niet schrijven "Foei AUDI!" maar foei Belgische omroep want het probleem zit hem in het signaal. Als er geen gebruik wordt gemaakt van de juiste techniek bij de omroep, dan zullen ook andere merken problemen krijgen. Het RDS is in België sowieso dramatisch slecht. Ik rij al jaren zakelijk door België met verschillende merken auto en dus ook verschillende systemen (Renault, Volvo, VW met RNS300 en Audi) en je hebt hooguit bij Brussel wel eens wat verkeersinfo via de RDS. Ook de DAB-zenders hebben een waardeloze dekkingsgraad en geven niet altijd verkeersinfo.
    Daarbij is de gesproken info op de radio voor een niet-Belg, of een wel-Belg die niet goed heeft opgelet bij aardrijkskunde , totaal onbegrijpelijk. Ik zou echt niet weten waar de Ninoovse Steenweg ligt. Maar de A12 tussen Brussel en Antwerpen ter hoogte van Kontich zegt me wel wat. Het wordt tijd dat hier met meer begrijpelijke termen wordt gewerkt.
    OK, dank je wel voor deze info. Ik neem die "foei AUDI" dus terug. Maar waarom weet mijn dealer dat niet? Ik ben toch niet de enige die deze problemen heeft ??

    Volgens Wikipedia zijn er diverse RDS/TMC aanbieders in België : http://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic...in_Belgi.C3.AB
    Als ik dat zo lees merk ik toch weinig verschil met Nederland. Of ligt het niet aan de techniek, maar aan het correcte gebruik van het systeem door de diverse omroepen? En werkt het soms wel, maar meestal niet? Hoe pak ik dat verder aan? Contact opnemen met de omroepen?

    Kan ik mijn NAVI niet verplichten om op meerdere zenders af te stemmen? In mijn vorige AUDI kon ik alle actieve RDS zenders opgelijst zien, en wist ik zeker dat hij op deze zenders RDS info ophaalde. Nu kan ik dat niet meer met mijn nieuwe auto. Ik vermoed dat hij maar één (minder goede) RDS bron gebruikt en dus onvolledige info krijgt. Bvb. ik krijg wel traffic info over het wegennet van Wallonië, maar bijna niets over Vlaanderen.

    Tenslotte, niet alleen de weginfo is niet goed in België, ook de weg zelf is erbarmelijk. Amai!

  11. #30
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Vandaag door audi st. Tropez een update laten uitvoeren waarvoor ze belden. Tot m'n grote verbazing spreekt hij nu wel goed nederlands! Het is een terugroepactie voor de C7 zeiden ze dus misschien hebben hier meer mensen wat aan.

    Bas
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    46
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Navigatie kwaliteit onder de maat

    Ik kamp met dezelfde bezorgdheid/frustratie! Het overkomt me vaak dat ik in de file sta op de Brusselse ring, met aan de overzijde een minstens even zware file. Terwijl de verkeersinfo op de radio al 3 keer alle files overlopen heeft lijkt er op mijn MMI geen vuiltje aan de lucht. Voordien reed ik met een A4 (2009) en daar ging dat absoluut vlotter, na een paar minuten had ik al een overzicht op kaart en kon ik beslissen een alternatieve route te nemen.
    Het stemgeluid los ik op zoals één van de collega's hier : geen gesproken aanwijzingen, maar ik heb wel de snelknop geprogrammeerd om deze snel aan te zetten, bv in het buitenland als de situatie me wat te ingewikkeld wordt.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •