Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 224

Onderwerp: Online met A6 -C7

  1. #41
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    mDjOp[1].jpg
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PNieuw Bekijk Berichten
    Dat krijg je vast zelf nog wel voor elkaar....!
    Jawel, alleen om bovengenoemde opties aan de praat te krijgen moet ik een security code invoeren en dat lukt me nog ff niet. Daarna het volgende doorvoeren en voila;

    Adaptation Channel 66 (default 15) definitely now pertains to the Drive Select menu in the MMI - I now have mine set to show "efficiency" "comfort" "auto" "dynamic" and "individual" - which all lock in and confirm on the instrument cluster. For those interested you should set channel 66 to 47 for the same options as me.

    Tips?
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  2. #42
    WelkeAuto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Hallo,

    Misschien zit ik in het verkeerde item maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen.

    Ik onlangs een A6 besteld.
    De dealer/leasemij belde deze week dat de auto integenstelling tot wat ik besteld had, zal worden uitgerust met MMI+ met online pack. Dus telefoonvoorbereiding online. Lease prijs blijft het zelfde. Goed geregeld van de dealer dus!

    Nu heb ik een HTC Desire welke geen rSAP ondersteund mits ik hem zou rooten.

    Ik kan bij vodafone een duosim aanvragen, welke ik dus in de simkaartlezer in de auto stop.

    Hoe werkt dit mbt b.v. -
    - kan ik nog mail ontvangen op mijn telefoon indien ik bv navigeer via googlemaps (data verkeer beide tegelijke mogelijk?)
    - welke telefoon rinkelt Auto of telefoon?
    - Adresboek van de telefoon (via exchange) te gebruik via de MMI?
    - Wat als ik uit de auto stap, gaat dan zodra ik het contact uit zet alles weer direkt via mijn telefoon?
    - En anders om zodra ik instap en de auto start gaat dan alles direkt en automatisch via de MMI sim?

    Veel vragen maar de dealer weet het niet, en de handleiding die ik in het duits heb gedownload geeft hierover ook geen info.

  3. #43
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Hallo,

    Ik heb sinds 2 weken een nieuwe A6 met het online pack en heb het bij mij als volgt geconfigureerd:

    1. Ik gebruik een duo-sim
    2. Zet mijn telefoon (iPhone) op vliegtuigmodus als ik de auto in ga
    3. Sluit mijn iPhone aan op de AMI.
    4. Verbind mijn Iphone via de WiFi hotspot van de auto
    5. Gebruik dus vanaf dat moment de SIM kaart van de auto

    Op deze manier kan ik:
    1. Online navigeren via de SIM in de auto
    2. Bellen via de SIM in de auto
    3. SMS ontvangen via de SIM in de auto
    4. Mail binnen halen op mijn iPhone
    5. Andere online apps op mijn iPhone gewoon gebruiken via de WiFi verbinding
    6. Adresboek uitlezen en/of kopieren van mijn iPhone (synct met Exchange), zodat ik altiijd alle contacts heb

    Dit geeft volgens mij een redelijk beeld op jouw vragen. Verder rinkelt de auto als er iemand belt. Het enige wat een beetje omslachtig is, is dat ik elke keer als ik de auto in ga mijn iPhone op vliegtuigmodus moet zetten en als ik de auto uit ga weer er vanaf moet halen. De telefoon van de auto gaat overigens direct uit als je de auto af zet. Een ander nadeel is dat ik op deze manier in de auto moet blijven zitten om een lopend gesprek af te ronden, aangezien het gesprek niet overgezet kan worden naar mijn iPhone.

    Het klopt dat het e.e.a. veel makkelijker en beter zou werken met rSAP, maar dat wordt helaas ook niet ondersteund door een iPhone.

    Verder ben ik uiterst tevreden met het systeem en zou het niet meer willen missen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WelkeAuto Bekijk Berichten
    Hallo,

    Misschien zit ik in het verkeerde item maar weet niet waar ik het anders moet plaatsen.

    Ik onlangs een A6 besteld.
    De dealer/leasemij belde deze week dat de auto integenstelling tot wat ik besteld had, zal worden uitgerust met MMI+ met online pack. Dus telefoonvoorbereiding online. Lease prijs blijft het zelfde. Goed geregeld van de dealer dus!

    Nu heb ik een HTC Desire welke geen rSAP ondersteund mits ik hem zou rooten.

    Ik kan bij vodafone een duosim aanvragen, welke ik dus in de simkaartlezer in de auto stop.

    Hoe werkt dit mbt b.v. -
    - kan ik nog mail ontvangen op mijn telefoon indien ik bv navigeer via googlemaps (data verkeer beide tegelijke mogelijk?)
    - welke telefoon rinkelt Auto of telefoon?
    - Adresboek van de telefoon (via exchange) te gebruik via de MMI?
    - Wat als ik uit de auto stap, gaat dan zodra ik het contact uit zet alles weer direkt via mijn telefoon?
    - En anders om zodra ik instap en de auto start gaat dan alles direkt en automatisch via de MMI sim?

    Veel vragen maar de dealer weet het niet, en de handleiding die ik in het duits heb gedownload geeft hierover ook geen info.
    Laatst gewijzigd door r.beniers; 21-06-12 om 19:02.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  4. #44
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik zie het voordeel niet ten opzichte van gewoon telefoon voorbereiding in combinatie met een smartphone?

  5. #45
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Het grote voordeel zit hem voornamelijk in de Google maps navigatie i.c.m. de online verkeersinformatie. Ben je niet meer afhankelijk van de juistheid van TMC-meldingen. Verder is het natuurlijk een leuke gadget.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen


  6. #46
    WelkeAuto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Hallo R.Beniers,

    Bedankt voor de reactie.

    Is een duidelijk verhaal.

    Alleen een nadeel dat de telefoon steeds op vliegmodus moet. Erg jammer dit.

    Wat gebeurt er als je dit niet doet? Werkt de telefoon dan wel via de gewone bluetooth HFS?
    Het lijkt me lastig om elke keer je telefoon om te moeten schakelen, op een lange rit ok. Maar stel een korte rit, even naar de supermarkt.

    Wat indien niet ik maar mijn vrouw met de auto op pad gaat. Krijgt zij dan mijn telefoontjes in de auto terwijl ik op de zaak zit?

  7. #47
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WelkeAuto Bekijk Berichten
    Hallo R.Beniers,

    Bedankt voor de reactie.

    Is een duidelijk verhaal.

    Alleen een nadeel dat de telefoon steeds op vliegmodus moet. Erg jammer dit.

    Wat gebeurt er als je dit niet doet? Werkt de telefoon dan wel via de gewone bluetooth HFS?
    Het lijkt me lastig om elke keer je telefoon om te moeten schakelen, op een lange rit ok. Maar stel een korte rit, even naar de supermarkt.

    Wat indien niet ik maar mijn vrouw met de auto op pad gaat. Krijgt zij dan mijn telefoontjes in de auto terwijl ik op de zaak zit?
    Als je je telefoon niet op vliegtuigmodus zet, heb je 2 SIM-kaarten actief en dan gaat niet goed werken. Er kan er altijd maar 1 actief zijn. Als je dit doet, dan worden gesprekken afgebroken e.d. Je ontkomt hier dus niet aan.

    Als je een SIM-kaart in de A6 hebt gestopt, dan kan je geen BT verbinding meer maken met een toestel. Dit kan alleen als je de SIM-kaart in de A6 eruit drukt.

    Ik heb mijn SIM-kaart in de A6 beveiligd met een code, die ik elke keer moet intoetsen na het starten. Op deze manier voorkom ik dat als mijn vriendin met de A6 weg is, zij mijn telefoontjes krijgt en dat er 2 SIM-kaarten actief zijn dan.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  8. Ad
  9. #48
    WelkeAuto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Dus zou het volgende dan werken:

    Indien ik gebruik wil maken van de online functies zoals nav etc dan tik ik de pincode in van de sim in de MMI, zet mijn telefoon op vliegmodus en werkt alles via de MMI sim.

    Indien ik een kort ritje heb en ik geen pin in tik kan ik geen gebruik maken van de online functies. Is het dan wel mogelijk dat mijn telefoon via BT gekoppeld is en ik dan gewoon kan bellen?

    Lastige vragen he. Sorry
    Laatst gewijzigd door WelkeAuto; 22-06-12 om 14:57.

  10. #49
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WelkeAuto Bekijk Berichten
    Dus zou het volgende dan werken:

    Indien ik gebruik wil maken van de online functies zoals nav etc dan tik ik de pincode in van de sim in de MMI, zet mijn telefoon op vliegmodus en werkt alles via de MMI sim.

    Indien ik een kort ritje heb en ik geen pin in tik kan ik geen gebruik maken van de online functies. Is het dan wel mogelijk dat mijn telefoon via BT gekoppeld is en ik dan gewoon kan bellen?

    Lastige vragen he. Sorry
    Klinkt logisch in mijn oren.
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.

  11. #50
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WelkeAuto Bekijk Berichten
    Dus zou het volgende dan werken:

    Indien ik gebruik wil maken van de online functies zoals nav etc dan tik ik de pincode in van de sim in de MMI, zet mijn telefoon op vliegmodus en werkt alles via de MMI sim.

    Indien ik een kort ritje heb en ik geen pin in tik kan ik geen gebruik maken van de online functies. Is het dan wel mogelijk dat mijn telefoon via BT gekoppeld is en ik dan gewoon kan bellen?

    Lastige vragen he. Sorry
    Zou je denken, maar dat werkt dus niet. Zolang de MMI de eigen SIM ziet, kan je geen BT verbinding maken. Je moet dan even de SIM-kaart uit de MMI klikken en dan maakt hij wel verbinding via BT. Dit zou dus de oplossing zijn voor korte ritten.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  12. #51
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  13. #52
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Carpe: kunnen we bochtenverlichting ook via het MMI instellen? Ik zag een afbeelding van een MMI met de adaptive drive instellingen waarbij bochtenverlichting ook was opgenomen (S6 afbeelding).

    Overig: ik heb nu een samsung Galaxy S3 waarbij het rSAP protocol niet werkt, dus ik kan nog steed niet testen of ik de online features nu wel of niet aan de praat heb gekregen. Als ik nu als carphone wil verbinden zegt ie steeds dat de verbinding niet is gelukt. Heeft iemand toevallig een Online MMI versie met een dergelijke telefoon aan de praat gekregen? Mijn idee is dat ik ergens via VCDS nog iets aan moet zetten zodat ie ook een authenticatiecode voor rSAP genereert, maar ik wil eerst uitsluiten dat het aan mijn phone ligt.. thanks!
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Overig: ik heb nu een samsung Galaxy S3 waarbij het rSAP protocol niet werkt
    Heb net dezelfde telefoon gekocht, en die van mij ondersteunt wel rSAP! (heb een rSAP carkit in mijn A6 C6). Details van mijn telefoon: GT-I9300, Android 4.0.4, Baseband version I9300CELH1, Build number IMM76D.I9300XXBLH1.

  15. #54
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    A6TDI volgens mij niet? Heb me er nooit in verdiept eigenlijk.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  16. #55
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    rSAP carkit als zijnde MMI Online?
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Mijn rSAP carkit is de "autotelefoon" carkit zonder hoorn. Er was geen MMI Online bij de C6, die kwam er pas in de C7. De carkit ondersteunt HFP of rSAP over bluetooth, en een SIMkaart tussen de 2 SD kaart slots in het handschoenkastje. Enkel met rSAP of SIM kaart gebruik je de autotelefoon. Met HFP heb je een "klassieke" audio&phonebook bluetooth connectie en is het je eigen mobieltje dat belt.

  18. #57
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twijfel Bekijk Berichten
    Mijn rSAP carkit is de "autotelefoon" carkit zonder hoorn. Er was geen MMI Online bij de C6, die kwam er pas in de C7. De carkit ondersteunt HFP of rSAP over bluetooth, en een SIMkaart tussen de 2 SD kaart slots in het handschoenkastje. Enkel met rSAP of SIM kaart gebruik je de autotelefoon. Met HFP heb je een "klassieke" audio&phonebook bluetooth connectie en is het je eigen mobieltje dat belt.
    I know, ik heb e.e.a. via vagcom losgepeuterd en wil nu ipv een HFP verbinding een rSAP verbinding maken. of zou ik daar toch additionele hardware voor nodig hebben??
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Volgens mij is de HFP carkit en de rSAP+HFP carkit (de keuze die er bij de C6 was) helemaal andere hardware. Bij de rSAP+HFP carkit is er immers een autotelefoon aanwezig, en dat hoeft bij de HFP carkit niet.

  20. #59
    PNieuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    309
    Kudos
    4
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    @audia6tdi: ben erg benieuwd of het inmiddels gelukt is met het Online krijgen via vagcom?
    A3 1.9 TDI
    A4 Avant 1.9 TDI
    A6 C6 Avant 2.0 TDI
    A6 C6 Allroad 3.0 TDI
    A6 C7 Avant 2.0 TDI + VAGcom

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    45
    Posts
    71
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Ik ben ook benieuwd of een en ander gelukt is. Mijn 2e handse A6 heeft het ook niet maar zou het wel graag willen.... dus als er nog nieuws is?? ;-)

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •