Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 224

Onderwerp: Online met A6 -C7

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Online met A6 -C7

    Wie weet er of het mogelijk is om met het touch screen/MMI online te gaan ook al is deze optie niet standard besteld. M.a.w. is het mogelijk om dit achteraf via bvb Vagcom en/of een aparte module te activeren? Thx
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  2. #2
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Volgens carpediem niet, en die heeft er al flink naar gezocht; schijnbaar toch een stukje hardware nodig... hij heeft in mijn auto de vagcom changes gedaan en meer zit er voorlopig niet in.. Heb je een C7? Zo ja, foto's!!!
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Vrees er ook voor. Denk dat er inderdaad een stuk hardware moet bij te pas komen. Vond de optie nogal aan de dure kant heb deze maar van de lijst geschrapt. Heb nu wel een klein beetje spijt. Niets aan te doen, we zullen ook wel plezier hebben in het rijden zonder deze gadget zeker.
    NU nog aan het bollen met de A6 berline C6 2.7 Tdi 163 pk Quattro Tiptronic van februari 2009. De nieuwe A6 Avant C7 is dus in bestelling, levering ergens einde februari. Snoepje zal eruit zien als een "chokotoff" 3.0 Tdi 204 pk Quattro S-tronic.

    Heb die van jou ondertussen in het andere topic ook al kunnen bewonderen, prachtige bolide. Het Havannakleurtje (was oorspronkelijk ook mijn favoriet) heb ik op het laatste moment bij mijn bestelling nog laten omzetten naar Dakato grijs.
    Laatst gewijzigd door O Odigos; 28-12-11 om 15:16.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Ondertussen iemand al nieuws hierover? (blijf het jammer vinden dat ik deze optie niet genomen heb).

    Zelf al wat op onderzoek geweest, zou het volgende: http://www.gsm-modem.de/umts-module.html
    eventueel kunnen nageplaatst worden?
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  5. #5
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Odigos Bekijk Berichten
    Ondertussen iemand al nieuws hierover? (blijf het jammer vinden dat ik deze optie niet genomen heb).

    Zelf al wat op onderzoek geweest, zou het volgende: http://www.gsm-modem.de/umts-module.html
    eventueel kunnen nageplaatst worden?
    Jazeker, dmv het hidden menu heb ik bij iemand de wifi kunnen vrijschakelen. Nu nog bedenken hoe het internet in de auto "komt" zonder umts module, de wifi voorbereiding zit er dus net als de bluetooth gewoon in.



    Bas
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Ha, dat ziet er al mooi uit, dus geen extra hardware nodig? En dat gebeurt via VAG COM? Zou dit dan zomaar kunnen zonder UMTS-module, om het internet binnen te halen op je MMI-scherm? Zeer interessant. Kijkuit naar jou ontdekkingen Bas!!!
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  7. #7
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Odigos Bekijk Berichten
    Ha, dat ziet er al mooi uit, dus geen extra hardware nodig? En dat gebeurt via VAG COM? Zou dit dan zomaar kunnen zonder UMTS-module, om het internet binnen te halen op je MMI-scherm? Zeer interessant. Kijkuit naar jou ontdekkingen Bas!!!
    Om het wifi signaal te verspreiden is geen extra hardware nodig, echter ben ik er nog niet uit hoe het internetsignaal in de auto moet komen, maar daar komt vast wel een oplossing voor
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Om het wifi signaal te verspreiden is geen extra hardware nodig, echter ben ik er nog niet uit hoe het internetsignaal in de auto moet komen, maar daar komt vast wel een oplossing voor
    Op de Duitse website van Audi, staat een verwijzing naar een UMTS module voor de het online gebeuren, vandaar mijn zoektocht naar zulke hardware. Maar zonder software (aanpassing via VAG COM) zal het ook niet kunnen denk ik dan maar. Je mag me alvast steeds op de hoogte houden.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  10. #9
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Als je zon module kunt vinden die in tussen de sd kaartjes een simslot heeft dan is hij denk ik zeker te retrofitten. Alleen zoek ze maar eens......
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    Als je zon module kunt vinden die in tussen de sd kaartjes een simslot heeft dan is hij denk ik zeker te retrofitten. Alleen zoek ze maar eens......
    Waarom zou je die nodig hebben? Moet de UMTS-module dan niet gelinkt worden aan je GSM? Kan je niets doen met de link uit mijn bovenstaand topic?
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben hier ook mee bezig in mij A5 FL 2012 mmi+ heb ook wifi verbinding maar nog geen internet.op telefoon verbonden,alleen mmi wil niet definitief bevestigen waardoor ik niet verder kan. Ik kan op ami USB aansluiten en ga binnenkort daaropeen UMTS dongel aansluiten. Proberen waard. Rasp lukt me helaas ook nog niet......

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Wat houdt dat dan in? Online gaan met je mmi?
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Wat houdt dat dan in? Online gaan met je mmi?
    Klopt.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Maar het is niet zo dat je mmi kan fungeren als echte pc, dus wat houdt het precies in bedoel ik .
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Online met A6 -C7

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Maar het is niet zo dat je mmi kan fungeren als echte pc, dus wat houdt het precies in bedoel ik .
    http://www.audi.de/de/brand/de/neuwa...container=page

    http://www.audi.de/de/brand/de/neuwa...container=page

    http://www.audi.de/de/brand/de/neuwa...container=page

    http://www.audi.de/de/brand/de/neuwa...container=page
    Laatst gewijzigd door O Odigos; 26-03-12 om 23:33.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    UMTS dongle (huawei) wordt niet herkend door mijn AMI, dus dat gaat niet werken.
    Ik heb geen AMX aansluiting, dan zou ik via die weg de dongle nog kunnen proberen. Om aux ingang te proberen zou ik de achterkant van mijn MMI systeem moeten kunnen bereiken of zit dit achterin de wagen? In principe is de dongle een UMTS moduleren zou daarmee het Audi UMTS systeem kunnen vervangen. Ik heb kunnen lezen dat als je in je armsteun een craddle hebt ziiteen dat je met een speciale adapter wel sim acces kan creeeren, mi ook een mogelijkheid tot internetverbinding. Maar waar zit de ingang van de kabel van de craddle, gaat deze ook in de aux ingang. Iemand ideeën om dit verder uit te zoeken? Een retrofit originele mmi UMTS gaat richting de 2500 euro en dat is het ook weer niet waard. Moeten we zelf kunnen regelen.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Dit ook nog gevonden, als ik net even snel lees, lijkt het erop dat ze van dit bedrijf de UMTS hebben gebruikt in de mmi

    http://www.telit.com/en/discover/tel...=show&n_id=127

  19. #18
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovyr6 Bekijk Berichten
    Dit ook nog gevonden, als ik net even snel lees, lijkt het erop dat ze van dit bedrijf de UMTS hebben gebruikt in de mmi

    http://www.telit.com/en/discover/tel...=show&n_id=127
    Daar lijkt het inderdaad op, nou zal het erop neer komen dat ze van die dingen leveren met een sim slot tussen de sd cards.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Zou je zoiets dan zoiets niet in je bestaande kunnen plaatsen en dan intern een sim plaatsen. Dan hou je alleen niet demogelijkheid om deze te verwisselen?

  21. #20
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groovyr6 Bekijk Berichten
    Zou je zoiets dan zoiets niet in je bestaande kunnen plaatsen en dan intern een sim plaatsen. Dan hou je alleen niet demogelijkheid om deze te verwisselen?
    Kunnen zal het zeker, maar hoe. Misschien kun je het veste even contact opnemen met het bedrijf.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

Pagina 1 van 12 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •