Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 69

Onderwerp: Boven de 120km is het geen stille auto

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Ben benieuwd... Kun je (tezijnertijd) aub ook beschrijven wat onderdelen / aanpassingen aan bestuurderskant en rechts-achter gaan zijn
    Ondertussen is de wagen al een keer in onderhoud geweest natuurlijk. (en de volgende is al voor overmorgen voorzien).

    De garage is wel degelijk op de hoogte van het wind/ruis-probleem. Zij zijn in het bezit van een technische fiche die rond gestuurd werd vanuit Duitsland om deze problemen op te lossen. Buiten de uitleg staan er op die dokumenten ook foto's van het mankement waar die zich bevinden en hoe die ze moeten verhelpen. Alle (officiële) dealers kunnen deze gewoon opvragen/raadplegen.
    Het windgeruis aan de (vooral) A-stijl links is er één van maar ook het heuvel aan de binnenbekleding van de rechter achterdeur terhoogte van het slot (zoals bij mij) is een gekend probleem bij sommige A6-en. Ook het probleem met de lawaaierige airco op autostand is hun niet vreemd.

    Bij mij hebben ze zowel aan de chauffeurs deur als aan de rechter achterdeur de panelen afgehaald en isolatie bijgestoken en beter geplaatst.
    Het krakend/klikkend geluid aan de rechter achter deur is volledig verdwenen. Het ruis/wind geluid bij hoge snelheden heb ik de laatste maal in Duitsland niet meer ondervonden. Hoeveelheid wind en windrichting zou hier wel eens een rol kunnen inspelen. Volgens mij zouden ze er toch beter aan doen om overal nieuwe deurrubbers voor te ontwikkelen. Het vreemde is dat de huidige deurrubbers wel beter het water weghouden dan bij mijn vorige A6. Dit merk ik duidelijk als we uit de carwash komen.
    Voor de veel te rumoerige airco op autom. hebben ze blijkbaar (nog) geen oplossing. Ofwel moet je de verluchtingsroosters helemaal open zetten en heb je vreemd genoeg het minste lawaai maar is er teveel luchtverplaatsing, ofwel zet je ze volledig dicht en heb je geen koeling meer. Zet je de verluchtingsroosters half (3à4 blokjes) open is het wel of de lucht door zo een smal mondstuk van een stofzuiger (in dit geval, blazer) moet.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  2. #22
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Ik ondervind in mijn 2.0 TDI ook wel wat windgeruis, meer in ieder geval dan in de Ay6 war ik een proefrit in heb gemaakt. Wat mij meer stoort is een continue akoestisch gezoem vanaf 100 km/uur vanuit de motorruimte. Herkend iemand dit?

    Ik ga deze week de dealer bellen om de eerste kleine puntjes op te laten lossen die ik de eerste 7.000 km heb ontdenkt en zal ook zeker het windgeruis en de akoustische zoem bij hen neerleggen. Ik houd jullie op de hoogte.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  3. #23
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Bij mij maakte de airco op een gegeven moment ook meer lawaai, hebben ze bij de eerste 30k KM beurt opgelost. Tevens hebben ze onderdelen besteld voor het euvel bij de buitenspiegelisolatie, dus dat wordt binnenkort opgelost. Overigens vind ik de auto nog steeds erg stil, maar ik vond ook dat er bovenmatig windgeruis bij de buitenspiegels vandaan kwam. wordt vervolgd.
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  4. #24
    sdekoning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    648
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Bij mij maakte de airco op een gegeven moment ook meer lawaai, hebben ze bij de eerste 30k KM beurt opgelost. Tevens hebben ze onderdelen besteld voor het euvel bij de buitenspiegelisolatie, dus dat wordt binnenkort opgelost. Overigens vind ik de auto nog steeds erg stil, maar ik vond ook dat er bovenmatig windgeruis bij de buitenspiegels vandaan kwam. wordt vervolgd.
    hmm.., windgeruis: bij de A5 hebben ze destijds een verbetering aangebracht op de spiegelkappen: http://www.audiforum.nl/forum/au484-...ml#post1308061
    3.0TDI QUATTRO 201kW/600Nm Hartog Tuned

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Gisteren mijn auto teruggekregen, na de eerste 30.000 km beurt. Op mijn verzoek hebben ze aanpassingen gedaan ivm het windgeruis. Ze waren inderdaad in het bezit van een technische fiche vanuit Duitsland om deze problemen op te lossen!
    Ik merk echt wel het verschil, hij is rond de 120 km nu nog stiller. Op hoge snelheid heb ik nog niet kunnen uitproberen.
    Blijft me wel verbazen dat je er zelf om moet vragen, ik heb ze zelfs moeten wijzen op de technische documentatie, die voorhanden zou moeten zijn....
    Laatst gewijzigd door VERSP10; 02-09-12 om 21:48.


  6. #26
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Vandaag hebben ze ook bij mijn auto de modificatie voor het windgeruis gedaan en de auto is echt een heel stuk stiller bij 140 km/h merk je echt een goed verschil, want ik hoor alleen bandengeruis. En idd, ook ik moest het zelf aangeven (lang leve audiforum).
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Bij mij maakte de airco op een gegeven moment ook meer lawaai, hebben ze bij de eerste 30k KM beurt opgelost. Tevens hebben ze onderdelen besteld voor het euvel bij de buitenspiegelisolatie, dus dat wordt binnenkort opgelost. Overigens vind ik de auto nog steeds erg stil, maar ik vond ook dat er bovenmatig windgeruis bij de buitenspiegels vandaan kwam. wordt vervolgd.
    Weet je wat ze precies aan je airco hebben gedaan/vervangen?
    Gisteren nog maar eens gemerkt dat de "aanjager" zelf een hoog piepend geluid maakt net of er ergens en druppeltje olie op moet.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VERSP10 Bekijk Berichten
    Gisteren mijn auto teruggekregen, na de eerste 30.000 km beurt. Op mijn verzoek hebben de aanpassingen gedaan ivm het windgeruis. Ze waren inderdaad in het bezit van een technische fiche vanuit Duitsland om deze problemen op te lossen!
    Ik merk echt wel het verschil, hij is rond de 120 km nu nog stiller. Op hoge snelheid heb ik nog niet kunnen uitproberen.
    Blijft me wel verbazen dat je er zelf om moet vragen, ik heb ze zelfs moeten wijzen op de technische documentatie, die voorhanden zou moeten zijn....
    Absoluut, zoals ik hieronder al eens gemeld heb.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Vandaag hebben ze ook bij mijn auto de modificatie voor het windgeruis gedaan en de auto is echt een heel stuk stiller bij 140 km/h merk je echt een goed verschil, want ik hoor alleen bandengeruis. En idd, ook ik moest het zelf aangeven (lang leve audiforum).
    Inderdaad, je merkt het verschil! En geen last van je airco/aanjager? Zet je maar eens aan de kant en zet alles maar eens af, behalve je airco uiteraard. Probeer dan de automatiche stand, en vervolgens verzet je de aanjager naar één (of twee) lagere stand(en). Hier hoor je zelf een fluitend geluid op de eerste aanjagers stand.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  10. #29

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Het is mij niet duidelijk of dit windgeruis nu gratis opgelost wordt ?. Dat dat wellicht dan ook de reden is dat audi er zelf geen melding van maakt richting de klant.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bjorntje02 Bekijk Berichten
    Het is mij niet duidelijk of dit windgeruis nu gratis opgelost wordt ?. Dat dat wellicht dan ook de reden is dat audi er zelf geen melding van maakt richting de klant.
    Wordt gratis verholpen, zou er nog moeten aan mankeren.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  12. #31
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Sinds gisteren mijne afgehaald en ik heb gelezen van deze problemen evenals de bluetooth... Heb ze zelf niet moet ik zeggen... Zelfs de 20" in combi met SLine vallen zeer goed mee.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    8
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Geen last van

  14. #33
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Vandaag bij de dealer langs geweest om een monteur een proefrit te laten maken om te luisteren naar het windgeruis en een continu gezoem. De monteur heeft beide goed kunnen horen en heeft aangegeven dat dit niet normaal is. Het windgeruis is te veel/te hard en het gezoem had hij nog nooit eerder gehoord bij een A6. Over 2 weken gaat de A6 een dagje naar de garage, zodat ze verder kunnen zoeken naar de oorzaak van beide geluidjes. Ik houd jullie op de hoogte!
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  15. #34
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik krijg binnenkort de windgeruis modificatie en dan plaatsen ze opvulling van schuimrubber en vilt om het te verbeteren.

  16. #35
    Donnie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik wordt gek van het gezoem ben al 2x bij de dealer geweest om te laten luisteren, ze zeggen tegen mij dat het hoort en dat ze er niks aan kunnen doen, ik heb hiervoor een 5-serie gereden en die was beduidend stiller.

  17. #36
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Donnie je moet de dealer laten opzoeken in het systeem of er een landelijke aanpassing bekend is voor dit probleem. Niet de discussie aangaan.

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Niettegenstaande het al wat verbeterd is vind ik dat er nog teveel ruis is in de wagen. Volgens mij zit het probleem bij de rubbers van de deuren. Heb ooit ergens gelezen (Amerikaans forum?) dat er tegen het einde van het jaar nieuwe rubbers zouden geleverd worden voor de A6/C7. Iemand die hier meer over weet?
    Ook de aanjager van de airco is te luidruchtig, zelfs al op stand 3.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  19. #38
    Donnie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    @Mouse bedankt voor de tip! In discussie gaan heeft idd geen enkele zin, al 2x geprobeerd, geen onwil van de monteurs maar onwetendheid. Ik ga ze hierop wijzen in de hoop dat ze me nu wel kunnen helpen.

  20. #39
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Boven de 120km is het geen stille auto

    Vandaag is mijn A6 bij de dealer geweest voor het zoemen en het windgeruis.

    Voor het zoemen gaan ze de koppeling van de aandrijfas vervangen. Deze is besteld, dus is nog niet vervangen.
    Voor het windgeruis hebben ze (tijdelijk) de rubbers wat aangepast en hier-en-daar wat afgeplakt in de deur. Dit is een tijdelijke oplossing wat de dealer betreft en ze zijn in overleg met PON voor een definitieve oplossing.

    Ik ben blij dat er in ieder geval een oplossing lijkt te zijn voor het gezoem en het geruis.
    Laatst gewijzigd door r.beniers; 14-09-12 om 15:21.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  21. #40
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik heb een afspraak gemaakt voor het windgeruis, ze hadden wat A4 tjes met de handelingen geprint en gaan deze afwerken ook voor de hand Free kwaliteit gaan ze de microfoon checken via een uitgeprinte handleiding van Audi, ben benieuwd.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •