Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 140

Onderwerp: Verbruik 2.0 TDI

  1. #21
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Het probleem is natuurlijk dat er niet heel veel alternatieven zijn voor de A6. Misschien een 5-serie maar dat is wel een hele stap. In principe zou het koop moeten worden, of dat op het bedrijf is of in privé is nog niet te zeggen. Een nieuwe A3 Sportback zou ook nog kunnen, een tweedehands XC60 is een alternatief maar dan wel in een totaal andere richting. Een Q5 is gewoonnte duur voor wat je ervoor krijgt en het vaak ook weer net niet. Audi weet heel goed in te spelen op dat net niet gevoel om toch weer wat extra's te nemen. Niet verchroomde uitlaten, 6,5 inch nvi ipv 7 inch, wel of geen ambiente verlichting. Het zijn natuurlijk allemaal eigen keuzes maar toch kan je altijd het gevoel houden net niet de auto te hebben die je zou willen.

    Met Audi dealers heb ik meerendeels niet de beste ervaring. Ik woon 2,5 kilometer van een Audi dealer, maar die heeft eerder nogal dramatische service geleverd. Wilde een airco vor €1200 vernieuwen terwijl ik uiteindelijk voor € 70 klaar. Een andere dealer kon tot twee keer de auto niet uitlezen, een derde vond het toch echt nodig om de kat te vervangen voor € 1500 terwijl ik toch echt heel duidelijk had aangegeven dat er een racekat onder zit. Met dank aan een attente Seat-dealer in Zoetermeer kostte de oplossing uiteindelijk 64 euro. Een 90.000 kilometer beurt kost inmiddels meer dan € 500,- Misschien verwacht ik wel teveel hoor maar bij een A6 voor een dergelijk bedrag zoek ik een bepaald gevoel en dat is niet het gevoel dat ik moet bedelen om een auto te mogen kopen of te proberen.

    O ja, een alternatief is een Tesla Model S.

  2. #22
    PNieuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    309
    Kudos
    4
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Tja, lastig om te kiezen. Maar een Tesla tegenover een A6, da's nogal een wereld van verschil....

    Het begint natuurlijk allemaal bij je budget en de wens om nieuw of wellicht jong gebruikt te nemen, als je toch gaat kopen. Gezien het feit dat je al sinds 2003 op dit forum zit, zal het afscheid nemen van Audi wellicht ook niet meevallen!

  3. #23
    PNieuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    309
    Kudos
    4
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Vandaag nog eens een testje gedaan (de km-teller staat nu op 4.000):
    kruissnelheid 130 km/u: 7,3 ltr/100km
    kruissnelheid 120 km/u: 6,6 ltr/100km

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik zag bij Spritmonitor maar 1 hit voor een A6 C7 en zag daar 7.6 staan dus redelijk vergelijkbaar. Valt mij toch wat tegen. Ik verwacht toch zo'n 6,7 per 100 km met zulke fabriekscijfers. Grotere tank toch maar in de offerte meenemen. ;-)
    Kijk even naar het volgende, wel 3.0l en haast uitsluitend auto-snel-weg:

    http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1270889
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  5. #25
    MichaelC165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    163
    Kudos
    1
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Hmmm, wij hebben een A6 C7 Avant als aanloopwagen en daar doen wij toch 10-11 (of meer) liter/100 km mee En zo heel overdreven rijden we nu toch ook wel niet hoor... Wel heel veel 'boerenbaantjes' (die nogal uitnodigen om 'rally' te rijden...).
    Zal met de A7 3.0 Quattro wss niet beter zijn
    Audi TT 2.0 TFSI, Phantomblack, bruin interieur, xenon, led en alulook interieur
    etc.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    779
    Kudos
    75
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Het leeuwendeel van het brandstofverbruik komt door onze rechtervoet en enkel. Los van gewicht, aantal cilinders, cilinderinhoud, filerijden etc. etc. en andere moderniteiten (start/stop etc.). Het goede nieuws is dat we het dus zelf beïnvloeden. Wat voor dit topic specifiek van toepassing is dat de auto's niet ingereden zijn. Voorbeeld: mijn auto heeft een gemiddeld verbruik nu 7,4 ltr/100 = 1 op 13. Normale mix tussen stad en snelweg (incl. filerijden).

    Kortom: de cijfers verbeteren vanzelf door de extra kilometers en in combinatie met in je BIS naar het actuele verbruikscijfer te kijken (bewustwording) en daarop te anticiperen. Idee? Trek eens lekker op bij een stoplicht en kijk wat voor prachtige 'double digits' je te zien krijgt. Mooie tegenhanger van 'wie heeft het laagste verbruik' naar 'wie kan het hoogste getal op zijn display toveren'...

  7. #27
    PNieuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    309
    Kudos
    4
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Mee eens. Inmiddels bijna 10.000km gereden en het verbruik daalt al iets.
    Maar ook: de heenreis naar mijn werk kost meer brandstof dan de terugreis.... Op de heen weg, bij koude motor, heb ik relatief veel start/stop situaties. Op de terugweg tijd ik direkt de provinciale weg op, dat scheelt dus echt.
    A3 1.9 TDI
    A4 Avant 1.9 TDI
    A6 C6 Avant 2.0 TDI
    A6 C6 Allroad 3.0 TDI
    A6 C7 Avant 2.0 TDI + VAGcom

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Wink Re: Verbruik 2.0 TDI

    Ik haal in de mix 6,6 l/100km, veelal snelweg, en laten we het op een vlotte rijstijl houden. 5,5 Is haalbaar, maximale score ligt bij 8,7 l/100km (935 km in 6,5 uur ofwel 143km/h gemiddeld met pieken >220km/h; en één tankstop).. A6 C7 2.0 TDI 177pk H6 (2011, 60dkm)
    Laatst gewijzigd door Geertc7; 16-06-12 om 09:40.

  10. #29
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Klein beetje off-topic, want C6/4F, maar vandaag ben ik even onder de indruk van mijn auto Vanochtend getankt en toen paar etappes gereden tot ruim 230km. Veel snelweg met werkzaamheden 90 km/u. Boordcomputer gaf bij thuiskomst nog actieradius van 1.240km aan, dus 1.470km in totaal (op 80 liter)

    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #30
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Ja maf idd ik zat laatst op 1550 gaf ie aan .
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  12. #31
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Als ik de eerste 10 minuten rustig aan doe, komt het verbruik veel lager uit. Voor mij is daar naast mijn rechtervoet in bedwang houden de meeste winst te behalen

  13. #32
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    De eerste tien minuten rustig opwarmen vindt de motor sowieso altijd fijn! Scheelt ontzettend veel slijtage op langere termijn.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #33

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Het probleem is natuurlijk dat er niet heel veel alternatieven zijn voor de A6. Misschien een 5-serie maar dat is wel een hele stap. In principe zou het koop moeten worden, of dat op het bedrijf is of in privé is nog niet te zeggen. Een nieuwe A3 Sportback zou ook nog kunnen, een tweedehands XC60 is een alternatief maar dan wel in een totaal andere richting. Een Q5 is gewoonnte duur voor wat je ervoor krijgt en het vaak ook weer net niet. O ja, een alternatief is een Tesla Model S.
    Kijk ook eens naar een A4 Allroad:
    Quattro
    7.0 l/100 km
    geweldige wegligging
    drempel vrij rijden
    Iets kleiner dan A6, makkelijker parkeren, ruimer dan Q5,A3
    10 mille in de pokket, en koppendraaier auto
    Eventueel 30 tdi aanvinken, maar dan weer verbuik van 9 l.
    Laatst gewijzigd door autodriver; 10-08-12 om 21:41.

  15. #34
    PNieuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    309
    Kudos
    4
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Vandaag een rit van 2x 400km (km-stand 19dkm). Verbruik: 6,4 ltr. Dat begint er een beetje op te lijken. Bij 10dkm zat ik nog kort boven de 7ltr.
    Laatst gewijzigd door PNieuw; 21-09-12 om 20:38.
    A3 1.9 TDI
    A4 Avant 1.9 TDI
    A6 C6 Avant 2.0 TDI
    A6 C6 Allroad 3.0 TDI
    A6 C7 Avant 2.0 TDI + VAGcom

  16. #35
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ja dat merk ik ook, ik zit nu gemiddeld op 1 op 14. Dat was 1 op 11, soms bij lange stukken rond de 6 L per 100 km bij 23000 km.

  17. #36
    Nux's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    233
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    Kijk ook eens naar een A4 Allroad:
    Quattro
    7.0 l/100 km
    geweldige wegligging
    drempel vrij rijden
    Iets kleiner dan A6, makkelijker parkeren, ruimer dan Q5,A3
    10 mille in de pokket, en koppendraaier auto
    Eventueel 30 tdi aanvinken, maar dan weer verbuik van 9 l.
    Ge gaat goed uw best mogen doen om die 7l te halen met nen A4 allroad, althans, ik haal dat niet .

    De rest klopt volledig

  18. #37
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Ik heb het verbruik van mijn A6 vanaf het begin bijgehouden op Autoweek. Er staat nu 15.000 km en je kan zien dat hij steeds zuiniger wordt met dezelfde rijstijl.

    Zie hier mijn verbruiksmonitor op Autoweek.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  19. #38

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nux Bekijk Berichten
    Ge gaat goed uw best mogen doen om die 7l te halen met nen A4 allroad, althans, ik haal dat niet .

    De rest klopt volledig
    @NuX: Ik heb de 143 pk versie, jij wellicht die met 170 pk, zal zeker wat uitmaken. Ik heb op z'n best gehaald 5,5 over 20 km inclusief koude start, maar dat is niet meer leuk rijden en ben je anderen snel tot last. Ik krijg hem ook op 10 l hoor, maar daarboven kom ik niet, maar goed dan word ik andere ook tot last :-) :-)
    Wat heb jij dan als gemiddelde (wat hij aangeeft dan, in werkelijkheid 1l meer)?
    Laatst gewijzigd door autodriver; 28-09-12 om 21:42.

  20. #39
    Nux's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    233
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door autodriver Bekijk Berichten
    @NuX: Ik heb de 143 pk versie, jij wellicht die met 170 pk, zal zeker wat uitmaken. Ik heb op z'n best gehaald 5,5 over 20 km inclusief koude start, maar dat is niet meer leuk rijden en ben je anderen snel tot last. Ik krijg hem ook op 10 l hoor, maar daarboven kom ik niet, maar goed dan word ik andere ook tot last :-) :-)
    Wat heb jij dan als gemiddelde (wat hij aangeeft dan, in werkelijkheid 1l meer)?
    Ik had idd de 163pk versie, zit nu op 200pk.
    Mijn verbruik ligt rond de 8l (in Frankrijk zat ik aan 7.4l), maar zit ook op 18duims velgen. Dat zal er ook wel wat toe doen.
    Nu ja, heb die auto ook niet gekocht om te letten op het verbruik. Vind het een dijk van een wagen, zeker geen A4 met louter een verbreding .
    En ik moet zeggen dat ik die 200pk graag gebruik.
    Had het aan mij geleden, ik had wel de 3.0 genomen, maar het verschil tss de 2.0 en de 3.0, fiscaal gezien dan, was te groot naar mijn goesting.
    Geen zin om mijn centen gewoon aan onbekwame mensen van de politiek te geven. Tegenwoordig betaal je in België 2 maal uw wagen als die op de zaak staat, en dat is nu net een beetje te veel van het goeie.
    Maar ik stap nu wel elke dag in mijn wagen met een smile (kom van een seat toledo, wat ik ook een leuke wagen gevonden heb, maar het verschil is te groot).

  21. #40

    Standaard Re: Verbruik 2.0 TDI

    @Nux; Inderdaad geweldige auto. Ben er ook zeer tevreden mee. Totaal beeld is inderdaad super, en meerprijs waard tov a4 , mee eens, maar goed ,had ik hem ook niet gekocht ;-).
    ESP heb je eigenlijk niet nodig :-) Wel aardig is dat hij in het begin stipt 200 kmh max maakte, nu ingereden gaat hij makkelijk tot 220 km/h. Pas na 20 kkm loopt hij pas harder. Verder, wat een tractie in bochten..... en stabiliteit, en last but not least, geweldige remmen zijn ook heerlijk :-)

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •