Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 108

Onderwerp: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

  1. #41

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Zou dit toch hetzelfde zijn als bij de A4/A5. Daar wordt ook nieuwe SW ingeblazen.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  2. #42
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.172
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Ik heb 30k beurt gepland staan (2 aug.) en dan gaat ook de update er in

    Ik heb in het begin wel iets vreemder sturen gevoeld paar keer, maar sinds ik stuurgedrag op dynamic heb ingesteld, nergens last van,
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  3. #43
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Is dit gewoon een update van de comfortsturing? In de ecu zelf moeten ze niet zijn denk ik hè ?
    Anders moet ik terug naar mijn tuner...

  4. #44

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Er is mij wel gevraagd of de auto getuned is. Zou dus maar zo kunnen, zal het dinsdag even vragen.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  5. #45
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Ik moet maandag al , ik zeg zelf nooit iets tegen de dealer dat de wagen getuned is, kunnen ze alleen altijd daar de schuld opsteken moest er eens iets verkeerd zijn.
    Maar ik denk zelf dat de upgrade in de comfortmodule zit en niet in de ecu, als ik de bevindingen in het a5 gedeelte lees...


  6. #46
    mouse's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    375
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Ik sta nu op 53k laat er bij 60k naar kijken. Bedankt!

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    127
    Kudos
    29
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    ik ga ook maar eens bellen. sturen inderdaad ook in dynamic omdat comfort af en toe wat vreemd doet (maar dus niet altijd)
    Sinds 12-04-2013: A6 avant 2.8 Quattro s-tronic
    sinds 01-03-2008: A2 1.4 Ebonyschwarz

  8. Ad
  9. #48
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Ben net terug van de dealer vanwege de update mbt de sturing van het Ads .
    Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik weinig tot geen last had met dit probleem, maar na net een stukje gereden te hebben ligt de wagen toch net wat stabieler op de baan, het stuurt iets zwaarder wat ik als beter ervaar. Maar heb nog maar net een paar km gedaan dus kan nog geen definitief oordeel vellen, maar de eerste indruk is positief.
    Het tweede positieve bij mij is dat alle vagcom veranderingen ook bewaard zijn gebleven alsook de tuning .
    Laatst gewijzigd door darkmen; 01-07-13 om 09:27.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    52
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Waar heb jij je auto laten tunen?
    Tevreden over het resultaat?

  11. #50
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dibo Bekijk Berichten
    Waar heb jij je auto laten tunen?
    Tevreden over het resultaat?
    Bij dvx performance , en ben er zeer tevreden over.

  12. #51

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Gisteren de update voor het stuurhuis gekregen.
    Moet zeggen dat de auto in zijn geheel beter rijdt. In zowel dynamic als comfort mode een betere response van het stuur en het 0 punt is beter dan voorheen. Ik had zelf niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Een aanrader voor iedereen
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkmen Bekijk Berichten
    Ik moet maandag al , ik zeg zelf nooit iets tegen de dealer dat de wagen getuned is, kunnen ze alleen altijd daar de schuld opsteken moest er eens iets verkeerd zijn.
    Hoi Darkmen, in principe weet jou dealer (en tot in Duitsland) al lang dat jou wagen getuned is hoor eens ie in onderhoud is geweest.

    Hier ook weinig hinder van, alhoewel ik van de week voor de eerste maal het geluid hoorde van een krakend stuurhuis. Was maar heel even, nadien niet meer gehoord of gevoeld.
    Volgende week moeten we ook even langs gaan voor de update.

    Nb: heel de airco-unit werkt toch niet zoals het zou moeten. Het is een tijdje goed geweest als ie op automatisch stond maar als het wat beter weer is buiten, slaat ie precies op hol en weet het niet goed meer wat ie moet doen. Laat tegenwoordig de automatische stand af staan maar wel de AC op en stel het verder manueel af.
    Laatst gewijzigd door O Odigos; 05-07-13 om 23:09.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  14. #53

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Logisch, als je de auto buiten hebt staan met zomer temperaturen en je zet de auto aan, dan wil die natuurlijk al meteen gaan koelen, vandaar dat die meteen de ''boost'' modus aanzet. Ik zet de automatische stand nooit aan in de zomer.

    Heb zelf een afspraak aanstaande maandag, ben benieuwd of ik ook die verschil merk. Heb overigens wel wat problemen met het start/stop systeem. Als die het systeem aanzet, en ik heb zet mijn voet van de rem af, dan krijg ik een schok naar voren. Voelt het zelfde als je bijvoorbeeld de koppeling te snel los laat...

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Ik heb na mijn eerder geconstateerde probleem nu sinds een dikke maand een nieuw stuurhuis in mn A6. Je weet niet wat je beleeft. Het weggedrag is echt stukken verbeterd. Ik rij er met plezier in en zo hoort het ook. Inmiddels al weer een 7000 km gereden en ben dik tevreden. Puntje van aandacht blijft dat deze audi domweg niet zo mooi rijdt als de vorige versie. Daar heb ik 350.000 km in gereden (a6 3.0 quattro automaat met ik meen 215 pk) en dat weggedrag mis ik nog wel eens: plakte werkelijk aan de weg. Nou ja, das war einmal. Nu ieg dik tevreden.

  16. #55

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Ben inmiddels geweest en er zijn 6 fouten geconstateerd via de diagnose. Momenteel rijdt ik nu een A6 Hybrid met 245pk. Echt een super bak wat een power!
    Nog even wachten en dan kan ik mijn auto weer ophalen.

  17. #56
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Heb inmiddels ritje van 1300km achter de rug(vakantie) .
    En moet zeggen dat we wagen echt toch stabieler ligt , ik ben via de route de soleil gereden waar je die bordjes ziet van opgepast zijwinden ,maar de a6 deed onverstoord zijn werk tegen 160--180, dus de update werkt voor de a6 zeker in zijn voordeel. Als ik alles lees mbt tot de a5 update werkt het voor de a6 precies toch echt wel.

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hjalmar Bekijk Berichten
    Logisch, als je de auto buiten hebt staan met zomer temperaturen en je zet de auto aan, dan wil die natuurlijk al meteen gaan koelen, vandaar dat die meteen de ''boost'' modus aanzet. Ik zet de automatische stand nooit aan in de zomer.
    Auto staat haast nooit buiten, of is ie op de baan of staat ie binnen. Heel de koel/warmt/airco unit doet al vreemd van in het begin, winter of zomer maakt niet uit. Hebben dit met zijn voorganger nooit gehad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hjalmar Bekijk Berichten
    Heb overigens wel wat problemen met het start/stop systeem. Als die het systeem aanzet, en ik heb zet mijn voet van de rem af, dan krijg ik een schok naar voren. Voelt het zelfde als je bijvoorbeeld de koppeling te snel los laat...
    Heb ik ook regelmatig gehad. Als je op het moment dat de starter stilvalt en op zijn 0-punt komt, je voet lift en gas geeft, krijg je een schok. De eerste keer dacht ik dat ze langs achter waren binnen gereden, zo een bonk/schok krijg je dan. Op de 16 maanden dat we hem nu hebben is dit zo een 5 à 6-stal keren voorgevallen. Het gevolg is dat je waarschijnlijk een lek gaat krijgen aan de flens van je aandrijfas en de cardanas.
    Best is dat je een luttele seconde wacht voordat je vol gas geeft zodat je starter de tijd krijgt om zich te stabiliseren.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mahopo68 Bekijk Berichten
    Ik heb na mijn eerder geconstateerde probleem nu sinds een dikke maand een nieuw stuurhuis in mn A6. Je weet niet wat je beleeft. Het weggedrag is echt stukken verbeterd. Ik rij er met plezier in en zo hoort het ook. Inmiddels al weer een 7000 km gereden en ben dik tevreden. Puntje van aandacht blijft dat deze audi domweg niet zo mooi rijdt als de vorige versie. Daar heb ik 350.000 km in gereden (a6 3.0 quattro automaat met ik meen 215 pk) en dat weggedrag mis ik nog wel eens: plakte werkelijk aan de weg. Nou ja, das war einmal. Nu ieg dik tevreden.
    Ik ben al lang geen fan van het huidige stuurhuis, de vorige versie van de A6 stuurde inderdaad merkelijk veel beter. Wagen plakt nu nog wel aan de weg en schilt niets met de vorige versie, maar het insturen moet nu anders gebeuren. Op zich geen probleem maar het vorige stuurhuis was veel aangenamer. Logisch ook, vind hydraulisch nog steeds aangenamer.
    Laatst gewijzigd door O Odigos; 08-07-13 om 22:21.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    52
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    Net de update laten uitvoeren. En ik moet zeggen dat het een groot verschil is. De auto stuurt veel soepeler.
    Straf wat ze mechanisch kunnen door software aan te passen.

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    35
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Terugroepactie A6 C7, navigatie (en stuurhuis)

    "Als de vorige A6 lekkerder stuurde, dan scheelt er wat!", klopt die stelling?

    Ik volg deze thread met de nodige verwondering, dan zijn er fouten gemaakt en is er iets niet pluis, denk ik dan.
    Want ik kan nog met regelmaat de vergelijking maken met de hydraulisch (variabele) besturing van m'n A5 en ik vind die van m'n A6 beter... en niet een klein beetje zelfs.

    Ik weet dat hydraulisch per definitie (voorlopig) nog meer feedback geeft dan een elektromechanische, maar dat verschil vind ik verwaarloosbaar, zeker aangezien de auto eerder op comfort gericht is.
    Bij de vorige A6 was de besturing enorm dood/steriel, met name de terugkeerneiging van het stuurwiel was onvoldoende, als je bijvoorbeeld bij lagere snelheden een baan komt opgedraaid, moet je het stuurwiel zelf gedeeltelijk terugdraaien. Bij de huidige A6 kan je het stuurwiel loslaten en dat keert uit zichzelf (en vrij snel) terug naar het nulpunt, zoals het hoort.
    Ook stuurt de huidige auto directer, wat sportiever is als voorheen.
    Het enige nadeel van de toegenomen directheid in de besturing is misschien de verminderde rechtuit-stabiliteit, dat is alleszins het enige nadeel wat ik kan waarnemen, maar niet als probleem ervaar. Daarbij kan de oorzaak evengoed bij een aangepaste geometrie van de ophanging liggen, dat hoeft niet per se gezocht te worden in de besturing.

    Maar telkens ik weer in m'n A5 (met hydraulische bekrachtiging) stap, merk ik de nadelen van het oude systeem.
    Het is een minder direct, non-lineair gevoel. Zoals gezegd met een onvoldoende terugkeerneiging naar het nulpunt.
    Komt daarbovenop, dat het stuurwiel in m'n A5 ook groter is... wat een recept is voor stabiliteit, maar wat je niet in een sportievere wagen zoekt.

    Wel tevreden van de besturing in de A6 hier, vind die ook opmerkelijk beter dan de pre-facelift BMW 5-serie F10.
    PS, rij ook continu in comfort stand.
    Audi A6 Avant 2.0TDI Multitronic
    Audi A5 3.0TDI Quattro

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •