Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 56 van de 56

Onderwerp: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

  1. #41
    HJR
    Guest

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poisson Bekijk Berichten
    Via mtm is de motor eigenlijk niet gechipped. (ik ben geen experd, zeg enkel wat mij gezegd wordt)
    De CPU (of zoiets) is niet opengemaakt, er is bij mtm een soort box gemaakt op chassisnr en die is tussen de motor geplaatst.
    Er is niets aan een chip ge(her)programmeerd geweest. men kan dit er elk moment er terug van tussen halen zonder sporen na te laten.
    en heb ook een verzekering voor 2 jaar erbij genomen.
    powerbox tuning dus... ik zou hier nooit aan beginnen. zeker niet met zo'n dure auto....
    standaard schijnt de 3.0 tdi biturbo al 350pk en 700nm te doen op de rollenbank. (gemeten door jd),
    het is algemeen bekend dat powerbox tuning de waarden niet veel hoger kan krijgen.
    (het is ook te traceren door audi als je het zaakje ertussenuit haalt). het motormanagement staat namelijk vol met logging-gegegens die niet meer helemaal zuiver zijn. (de powerbox manipuleert toch).

    als je dan voor de tuning van een 3.0 b-tdi gaat, ga dan voor de echte chiptuning.... mtm powerbox tuning is veeeeeeeel te duur!

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    De powerbox markt is laatste tijd sterk vooruit gegaan. Ik weet van een Belgische chiptuner dat ze de laatste BMW reeksen met een soort van module tunen.
    Omdat de software van ECU nog niet gekraakt is en de apparatuur bij de dealer direct kan zien of er gechipt is. Met die module (soort powerbox dus) laat je geen sporen achter, ze hebben het zelfs eens laten testen door een dealer die dus bewust er naar zocht.
    Kan ook zijn dat ze dit bij MTM gedaan hebben. Stond je auto op de rollenbank om alles op te meten? Zoals het zou gebeuren bij chiptuning? Of was het gewoon een kant en klare powerbox die ze er in gestoken hebben? (Indien het laatste, dan zou ik toch overwegen om eens naar een echte chiptuner te gaan?)
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  3. #43

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Back up ecu, geavanceerde powerbox, module etc etc, laten ( in ieder geval bij Audi) altijd hun sporen na. Hoe 'geavanceerd' ook, het zal nooit een degelijke tuning evenaren.

  4. #44

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poisson Bekijk Berichten
    Via mtm is de motor eigenlijk niet gechipped. (ik ben geen experd, zeg enkel wat mij gezegd wordt)
    De CPU (of zoiets) is niet opengemaakt, er is bij mtm een soort box gemaakt op chassisnr en die is tussen de motor geplaatst.
    Er is niets aan een chip ge(her)programmeerd geweest. men kan dit er elk moment er terug van tussen halen zonder sporen na te laten.
    en heb ook een verzekering voor 2 jaar erbij genomen.
    Goede avond Poisson,

    Heb je toevallig 0-200km/h wel eens gemeten met digitale tacho op het dashboard en bijv een stopwatch in een iphone?
    Zou dat heeeel graag willen weten! Ben ook wel geinteresseerd in zo'n tuning van MTM. Wil alleen weten hoeveel sneller hij wordt!

    Alvast bedankt,

    Duncan.

  5. #45
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Ik zou van zo'n box weleens op een vermogenstestbank het (toegenomen) vermogen willen zien. Heb er een van ABT gezien.........

    Jos.


  6. #46
    dick1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    199
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Ik mag mijn A6 BiTDI schatje aanstaande vrijdag of zaterdag ophalen... alvast in mijn showroom geplaatst! Ik kan niet meer wachten!!

  7. #47
    poisson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    105
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duncanduncan Bekijk Berichten
    Goede avond Poisson,

    Heb je toevallig 0-200km/h wel eens gemeten met digitale tacho op het dashboard en bijv een stopwatch in een iphone?
    Zou dat heeeel graag willen weten! Ben ook wel geinteresseerd in zo'n tuning van MTM. Wil alleen weten hoeveel sneller hij wordt!

    Alvast bedankt,

    Duncan.
    Ik heb dit nog niet gedaan. Eigenlijk heb ik de tuning ook niet gedaan om vanuit stilstand als een gek weg te vliegen, heb teveel respect voor mijn auto daarvoor.
    Ik duw het gaspedaal serieus door meestal, maar toch beetje beheerst. (of het is al ik naast een porsche sta, en de meeste hebben toch mijn achterkant gezien. eigenlijk zou ik er een dikke sticker moeten opkleven achteraan 'dit is een dieselke' )
    Tuning was voor mij belangrijk naar herneming, en het is echt wel een verschil.
    Ook bij het vertrekken, gaspedaal iets meer dan normaal induwen, verschiet er nog steeds van in welke korte tijd die aan 100 zit.
    Ik ben er tevreden van.
    Dit is dan ook voor ieder een persoonlijke mening.
    Meeste die zeggen, met 313pk heb je meer dan genoeg, stom dat je dat tuned, stom dit, stom dat, ik zou dit, ik zou dat,.... wel die rijden meestal niet met zo'n auto.
    Want als je er al redelijk wat km mee hebt gedaan..., je raakt dit ook gewoon...
    Laatst gewijzigd door poisson; 10-10-13 om 16:57.
    Lord of the rings
    A6 avant Quattro 3.O TDI BiTurbo 365Pk|750Mn

  8. Ad
  9. #48
    poisson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    105
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dick1980 Bekijk Berichten
    Ik mag mijn A6 BiTDI schatje aanstaande vrijdag of zaterdag ophalen... alvast in mijn showroom geplaatst! Ik kan niet meer wachten!!
    dikke proficiat

    geniet ervan
    en zeker de sound
    Lord of the rings
    A6 avant Quattro 3.O TDI BiTurbo 365Pk|750Mn

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    48
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Heeft er iemand al aan gedacht om zijn remmen te upgraden? ik heb nu 50000Km en als ik stevig door rem schud mijn stuur als zot.

    Ik dacht de remmen van een RS5 / R8 te plaatsen... iemand idee als dit zou kunnen passen?

    Voor:
    Orgineel: 4G0 615 301 A
    RS5: 8T0 615 301

    Achter:
    Origineel: 4G0 615 601
    RS5: 8T0 615 601 A

    Audi zelf weet geen raad :-/

  11. #50
    poisson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    105
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jdc Bekijk Berichten
    Heeft er iemand al aan gedacht om zijn remmen te upgraden? ik heb nu 50000Km en als ik stevig door rem schud mijn stuur als zot.

    Ik dacht de remmen van een RS5 / R8 te plaatsen... iemand idee als dit zou kunnen passen?

    Voor:
    Orgineel: 4G0 615 301 A
    RS5: 8T0 615 301

    Achter:
    Origineel: 4G0 615 601
    RS5: 8T0 615 601 A

    Audi zelf weet geen raad :-/

    heb geantwoord in de post zelf
    Lord of the rings
    A6 avant Quattro 3.O TDI BiTurbo 365Pk|750Mn

  12. #51

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    @poisson,

    Heb je bewust gekozen voor de 365pk tuning en niet voor de circa 390?
    Wat zijn je ervaringen?

  13. #52
    poisson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    105
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mini Bekijk Berichten
    @poisson,

    Heb je bewust gekozen voor de 365pk tuning en niet voor de circa 390?
    Wat zijn je ervaringen?
    Ik heb er bewust voor gekozen....
    - Ik wilde er ook niet in overdrijven wegens slijtage automaat. Ze stelden me ook deze voor, omdat bij de andere tuning keuzes, ze dat op een andere manier deden. Ze moesten iets openmaken (ik denk CPU, maar totaal niet zeker van) en dat is iets wat ze maar een stuk of 2 keer konden openmaken zonder schade te hebben (naar stof toe die er kon inkomen, of zoiets)... en 365pk en 750 koppel, een mens moet ooit eens tevreden zijn hé

    Ervaring. 1 woord: gewoon doen. Ik zou het direct terug opnieuw doen.
    Heb nu 37000km / gemiddeld verbruik staat op 8 (ik rijd constant beheerst sportief) / de hernemingen zijn spectaculair / na zoveel km verschiet ik soms nog steeds hoe hard dit ding gaat. Ik heb totaal niets van negatief woord op de tuning van MTM.
    Het is niet goedkoop, maar de aankoop auto ook niet. Dus betaal dan liever wat meer zonder bijkomende problemen, dan een goedkope tuning en kapotte motor.
    Er is ook degelijk wel een groot verschil met de originele prestaties.
    Lord of the rings
    A6 avant Quattro 3.O TDI BiTurbo 365Pk|750Mn

  14. #53
    Bol360's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poisson Bekijk Berichten
    Ervaring. 1 woord: gewoon doen. Ik zou het direct terug opnieuw doen.
    Heb nu 37000km / gemiddeld verbruik staat op 8 (ik rijd constant beheerst sportief) / de hernemingen zijn spectaculair / na zoveel km verschiet ik soms nog steeds hoe hard dit ding gaat. Ik heb totaal niets van negatief woord op de tuning van MTM.
    Het is niet goedkoop, maar de aankoop auto ook niet. Dus betaal dan liever wat meer zonder bijkomende problemen, dan een goedkope tuning en kapotte motor.
    Er is ook degelijk wel een groot verschil met de originele prestaties.
    Was hier ook aan het denken om de motor op te kietelen vermits hij bijna 2 jaar oud is en MTM komt inderdaad het meest professioneel over. Waar heb je de tuning laten uitvoeren? In Duitsland bij MTM zelf of bij één van hun dealers?
    Hoe haal je met een beheerst sportieve rijstijl in godsnaam 8l/100km? Ik moet al zeer voorzichtig rijden om gemiddeld onder de 9 te geraken op lange afstand... Doe wel zeer weinig autostrade.
    A6 C7 3.0 BiTdi Oolonggrijs S-line...

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Bij A6 C6 238pk en BMW 5 F10 258pk haal ik met sportieve rijstijl altijd tussen 7,5-8,5l/100km.
    Maar als je heel vaak in de stad rond rijdt, dan zit je daar wel makkelijk boven.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  16. #55

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Thanks voor info.
    Ga er zelf ook zeker voor. De 3.0 245pk was al een aardige upgrade naar 280/290pk.
    Moet zeggen dat die er meer inhakt qua acceleratie dan de standaard biturbo.
    Hoop dus dat de biturbo na upgrade 380/390pk wel weer duidelijke stap hoger is

  17. #56
    poisson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    51
    Posts
    105
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: BiTurbo Tdi 313Pk ervaring / ondervindingen / tuning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bol360 Bekijk Berichten
    Waar heb je de tuning laten uitvoeren? In Duitsland bij MTM zelf of bij één van hun dealers?
    Hoe haal je met een beheerst sportieve rijstijl in godsnaam 8l/100km? Ik moet al zeer voorzichtig rijden om gemiddeld onder de 9 te geraken op lange afstand... Doe wel zeer weinig autostrade.
    tuning heb ik laten doen in eindhoven, VD Aker, heel tevreden van de firma.
    Tja, 8L haal ik echt wel. Mss door de tuning, algemeen geweten dat je dan minder verbruikt iedereen denkt altijd het omgekeerde lol
    Wel veel autosnelweg. denk verhouding 70/30
    Laatst gewijzigd door poisson; 08-04-14 om 09:34.
    Lord of the rings
    A6 avant Quattro 3.O TDI BiTurbo 365Pk|750Mn

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •