Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 65

Onderwerp: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

  1. #21
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfons1966 Bekijk Berichten
    ...... Audi doet er niets meer aan. .......
    Bedoel je Pon of Audi Duitsland?
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Duitsland hebben te weinig klachten ontvangen. Dus geen prio.

  3. #23
    Franky D
    Guest

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    http://youtu.be/gmXbPS1t_Ng

    @Alfons1966 Hier wel eens aan gedacht?
    Laatst gewijzigd door Franky D; 18-01-15 om 18:30.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Idd ook een rot geluid. Wel anders, maar zet je wel aan het denken. Dankjewel.

  5. #25
    a4fahrer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Misschien dit eens proberen? Bij mijn vorige passat 3c 2007 had ik bij drempels rijden last van krakende ophangingsrubbers, id winter was het nog erger, bekende vw kwaal.. Door dit in te spuiten met silicone spray/dry lube was dit weg.. Kun je dit niet eens proberen?

    Heb de nieuwe a4 zn rubbers ook al ingespoten, om de x aantal maand eens herhalen voor ze soepel te houden, geen olie gebruiken ivm kapot gaan vd rubbers, grt


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    dankje. is al gebeurd. Maakt helaas niets uit. Kou heeft hier een positieve ipv negatieve invloed.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Opgelost!

    Coen Donkers heeft kunnen bevestigen dat de rubbers van de draagarmen de boosdoeners zijn. Blijkt i.d.d. ook op een andere, nieuwere A6 (2013), te zitten met luchtvering die hij had staan.

    De uiteindelijke oplossing is het monteren van draagarmen van een Audi RS5. Deze zitten ook onder een A4 met zware motor. Afmetingen zijn gelijk. Maar de rubbers zijn anders. Hiermee is de klacht volledig verholpen.
    Laatst gewijzigd door Alfons1966; 12-02-15 om 17:00.

  8. Ad
  9. #28
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfons1966 Bekijk Berichten
    Opgelost!

    Coen Donkers heeft kunnen bevestigen dat de rubbers van de draagarmen de boosdoeners zijn. Blijkt i.d.d. ook op een andere, nieuwere A6 (2013), te zitten met luchtvering die hij had staan.

    De uiteindelijke oplossing is het monteren van draagarmen van een Audi RS5. Deze zitten ook onder een A4 met zware motor. Afmetingen zijn gelijk. Maar de rubbers zijn anders. Hiermee is de klacht volledig verholpen.
    Dat is goed nieuws!
    Nu even terug naar de dealer?!
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    41
    Posts
    189
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Goed zo. Ik heb het probleem (nog) niet. Hoeplijk kan je nu verder een gelukkige rijder worden.

  11. #30
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfons1966 Bekijk Berichten
    Opgelost!

    Coen Donkers heeft kunnen bevestigen dat de rubbers van de draagarmen de boosdoeners zijn. Blijkt i.d.d. ook op een andere, nieuwere A6 (2013), te zitten met luchtvering die hij had staan.

    De uiteindelijke oplossing is het monteren van draagarmen van een Audi RS5. Deze zitten ook onder een A4 met zware motor. Afmetingen zijn gelijk. Maar de rubbers zijn anders. Hiermee is de klacht volledig verholpen.
    Alfons, ik heb een 2015 Audi A6 avant 2.0tdi met exact hetzelfde probleem als jij omschrijft. Hoe is het met de kosten gegaan? Ik lees dat M de Koning (waar ook ik mijn auto heb gekocht) veel heeft vervangen etc, maar zijn de kosten van Coen Donkers ook vergoed of niet?
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Interessant topic! Heb met mijn A6 inmiddels 210.000 km gereden en ervaar al sinds het begin dezelfde klachten als door Alfons1966 omschreven. Heb het bij de dealer gemeld, reactie was dat ze niets bijzonders konden ontdekken. Het kraken komt echter ook relatief zo weinig voor dat ik er geen werk van heb gemaakt. Na het doorlezen van dit topic, toch het gevoel (zoals wel vaker) dat ik al die tijd gelijk had dat er iets niet klopt. Bij de volgende servicebeurt weer eens melding van maken...

  13. #32
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willemkorver Bekijk Berichten
    Interessant topic! Heb met mijn A6 inmiddels 210.000 km gereden en ervaar al sinds het begin dezelfde klachten als door Alfons1966 omschreven. Heb het bij de dealer gemeld, reactie was dat ze niets bijzonders konden ontdekken. Het kraken komt echter ook relatief zo weinig voor dat ik er geen werk van heb gemaakt. Na het doorlezen van dit topic, toch het gevoel (zoals wel vaker) dat ik al die tijd gelijk had dat er iets niet klopt. Bij de volgende servicebeurt weer eens melding van maken...
    Mijn audi A6 bj 2015 heeft 2 dagen bij de dealer gestaan voor deze klacht: dealer erkent dat er gekraak is en heeft de auto ook opgehaald om het "op te lossen". Krijgen ze van de importeur te horen dat dit producteigen is!!! en er niks aan wordt gedaan. Er zijn meerdere auto's met deze klacht. What the f*ck?!?! Dealer heeft ook aangegeven dat er een oplossing was, namelijk een RS5 draagarm er onder te zetten (door mij gemeld bij de dealer obv het verhaal alhier), maar dit mochten ze ook niet doen van de beste heren van Pon. BE-LA-CHE-LIJK!!! Wat een kutauto is dit zeg.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  14. #33
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.289
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Mijn audi A6 bj 2015 heeft 2 dagen bij de dealer gestaan voor deze klacht: dealer erkent dat er gekraak is en heeft de auto ook opgehaald om het "op te lossen". Krijgen ze van de importeur te horen dat dit producteigen is!!! en er niks aan wordt gedaan. Er zijn meerdere auto's met deze klacht. What the f*ck?!?! Dealer heeft ook aangegeven dat er een oplossing was, namelijk een RS5 draagarm er onder te zetten (door mij gemeld bij de dealer obv het verhaal alhier), maar dit mochten ze ook niet doen van de beste heren van Pon. BE-LA-CHE-LIJK!!! Wat een kutauto is dit zeg.
    Een brief schrijven naar de fabriek met de klachten.
    Dat wil wel eens helpen bij pon.
    Bij mij hebt dat wel gewerkt om sneller het probleem op te lossen.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  15. #34
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.159
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    In het topic van @fcimen had ik dit ook al gepost maar kan hier ook geen kwaad zo te zien.

    Op welke wegen is het specifiek dat je dit probleem met ACC hebt? Ik zal er eens overheen rijden met mijn PreFL A6 4G met de ACC.

    Verder naar duitsland rijden voor garantie zal weinig opleveren. PON heeft het namelijk geflikt om alle nieuwe Audi's zonder garantie bij de fabriek in te kopen. Overigens vertellen ze jou dit niet als klant zijnde.
    Dus wanneer je voor garantie naar de duitse dealer gaat zal je te horen krijgen dat er geen garantie is.

    Ben ik ff blij dat de mijne een Duitse import is.

    Overigens het probleem met de luchtvering heb ik ook totaal niet. Mijn A6 is van juni 2014. Dat was de laatste batch voor ze de Facelift begonnen uit te leveren.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  16. #35
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    In het topic van @fcimen had ik dit ook al gepost maar kan hier ook geen kwaad zo te zien.

    Op welke wegen is het specifiek dat je dit probleem met ACC hebt? Ik zal er eens overheen rijden met mijn PreFL A6 4G met de ACC.

    .
    Bij mij is het op de N470 rondom hectometerpaal 12 en op de N471 rondom hectometerpaal 4 ==> beide omgeving Pijnacker (bij Rotterdam). Als jij in de buurt bent en er overheen wil rijden, graag. Ben wel benieuwd namelijk.
    Nu zegt Audi dat ze het eind oktober zullen oplossen, maar geven GEEN garantie dat het ook daadwerkelijk opgelost zal zijn. Gisteren nog gevraagd of ze met mijn auto mochten rijden om data te verzamelen.

    Auto's zonder garantie inkopen?! Logisch dat ze dan natuurlijk zoveel mogelijk afhouden. Pfff, word het langzamerhand goed zat.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  17. #36
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.159
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard krakende vering, kraken bij het inveren, luchtvering, krakende draagarmen

    Ik zal het testen voor als ik daar in de buurt ben.

    Jep helaas kopen ze zonder garantie want dat is veel goedkoper alleen jij merkt daar als klant niets van. Ze steken het verschil zo in eigen zak.
    Daarom doen ze er alles aan om er onderuit te komen. Hoor zelfs verhalen gaan dat inspecteurs van PON erop getraind zouden worden om zoveel mogelijk af te doen als het om garantie gaat ipv op te lossen
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Leeftijd
    47
    Posts
    170
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Mijn audi A6 bj 2015 heeft 2 dagen bij de dealer gestaan voor deze klacht: dealer erkent dat er gekraak is en heeft de auto ook opgehaald om het "op te lossen". Krijgen ze van de importeur te horen dat dit producteigen is!!! en er niks aan wordt gedaan. Er zijn meerdere auto's met deze klacht. What the f*ck?!?! Dealer heeft ook aangegeven dat er een oplossing was, namelijk een RS5 draagarm er onder te zetten (door mij gemeld bij de dealer obv het verhaal alhier), maar dit mochten ze ook niet doen van de beste heren van Pon. BE-LA-CHE-LIJK!!! Wat een kutauto is dit zeg.
    Even los van de krachttermen vind ik dit wel een raar verhaal. Als koper heb jij toch te maken met je dealer en niet met PON? Als je dealer het probleem kan oplossen, maar de kosten niet kwijt kan, is dat heel vervelend, maar niet jouw probleem.
    Audi A6 2.0 TDI aut. 2015; Dakota grijs
    Audi TT Roadster 2.0 TFSI 2008; Ijszilver

  19. #38
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ben040 Bekijk Berichten
    Even los van de krachttermen vind ik dit wel een raar verhaal. Als koper heb jij toch te maken met je dealer en niet met PON? Als je dealer het probleem kan oplossen, maar de kosten niet kwijt kan, is dat heel vervelend, maar niet jouw probleem.
    De krachttermen zijn een voortvloeisel van maandenlange irritatie Ben040. Jij hebt gelijk met het tweede deel van je verhaal; advocaat (die de rechtszaak gaat doen) heeft dit gemeld en achteraf is dit natuurlijk ook zo.
    Maar goed, nadat ik een tweet de wereld instuurde gisterenavond is er vandaag contact opgenomen door Audi Nederland klantenservice; rapport opgemaakt van mijn klachten en klachtenafdeling gaat binnen 10 dagen contact met me opnemen. ik ben benieuwd.....
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  20. #39
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.151
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Simpele tip, maar inmiddels waarschijnlijk te laat: plan eens een weekendje Duitsland en meld je dan quasi-argeloos bij Duitse dealer.

    De Nederlandse Pon-service is om te janken (ondanks nieuw aftersales opperhoofd en dreigingen vanuit de fabriek) door vreselijk perverse garantieafspraak tussen Pon en fabriek. Is hiervoor al door anderen ook gemeld. Kort gezegd: je hebt in NL geen fabrieksgarantie. In DE wel, waardoor Duitse dealers wél bereid zijn je te helpen. De fabriek stuurt dan uiteindelijk de rekening door naar Pon, waar ze in Leusden best ziek van worden. Maar ja, eigen schuld dikke bult.

    Daarnaast, zo heb ik zelf gemerkt bij mijn probleem-A6 (2009): stem niet in met de zogenaamd onafhankelijke keuring volgens procedure uit je onderhoudsboekje. Dat is bij de ANWB, waar Pon een groot contract mee heeft. Dus het is eerder Pon-afhankelijk dan onafhankelijk . Mijn advocaat heeft toen keuring door CED Bergweg afgedwongen en casus is vervolgens direct naar tevredenheid afgewikkeld.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  21. #40
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    @ketelapper: super! dank voor je tips weer, heb ik zeker wat aan.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •