Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 65

Onderwerp: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

  1. #41
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.159
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Ik merk nu ook af en toe een licht kraak geluid bij de luchtvering op de achteras wanneer ik koud weg rijd. Dit lost zich dan op als ik zeg maar een minuut of 10 onderweg ben. Het kraken is lichtjes te horen maar iemand die het niet weet dat het eris zal het niet eens opmerken.

    Is dit euvel bij jou al opgelost inmiddels?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  2. #42

    Standaard re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Sinds kort piept mijn luchtvering een beetje op van die hele korte hoge drempeltjes die je vaak ziet in parkeergarages.
    Alleen bij oprijden, niet af.
    Op alle 4 de poten. Tijdens rijden geen last.
    Temperatuur onafhankelijk.

    Vind het geen thema. Kraken is niet van toepassing.
    Porsche 911 (997] Turbo Cabrio - 2008 zwart / Alfa Romeo Stelvio - 2019

  3. #43
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Vandaag het technisch rapport van CED gekregen. Conclusie:
    SCHADE-OORZAAK EN CONCLUSIE
    Tijdens ons proefrit met de Audi constateerden wij dat de wielophanging, bij (licht) afremmen en het nemen van een verkeersdrempel, krakende bijgeluiden laat horen. De klacht van de eigenaar op dit punt is dan ook terecht.

    Benieuwd wat de importeur nu gaat zeggen.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Vandaag het technisch rapport van CED gekregen. Conclusie:
    SCHADE-OORZAAK EN CONCLUSIE
    Tijdens ons proefrit met de Audi constateerden wij dat de wielophanging, bij (licht) afremmen en het nemen van een verkeersdrempel, krakende bijgeluiden laat horen. De klacht van de eigenaar op dit punt is dan ook terecht.

    Benieuwd wat de importeur nu gaat zeggen.
    Fcimen,

    Die draagarmen van een RS5 zijn de enige oplossing. Werkt bij mij nog steeds perfect. Maar heb de pijn gepakt, heb het werk bij Coen Donkers laten doen (want bij De Koning kwamen ze er niet uit) en heb het daarna met M. De Koning op een akkoordje gegooid (ik heb alleen met hen te maken want daar komt die auto vandaan). Toen jij die auto kocht wist iedereen bij M de Koning dat die luchtvering een probleem vormt samen met de originele (met oliegevulde rubbers) draagarmen. De auto van de directeur (2014 A6) had exact dezelfde klacht. En dat is ook gereproduceerd. Ik ben 30 keer met dat probleem bij die mensen geweest. Dus ze weten en wisten het heel precies. Nou heb ik de bedrijfsleider (initialen RS) de vraag gesteld hoe ze nog met goed fatsoen mensen een A6 met luchtvering durven te verkopen. Dus lees goed: voordat jij die auto kocht. En het antwoord was dat er nooit klachten waren en ik daar als enige last van heb. Dus ..........

    En wat betreft dat producteigen geluid: dat zeiden ze bij mij ook. Maar ik heb dus nu een ander product, nml. die draagarmen van de RS5, en die hebben andere rubbers, nml. waar geen olie in zit, en daar is niks mis mee.
    Laatst gewijzigd door Alfons1966; 12-12-15 om 20:43.

  5. #45
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfons1966 Bekijk Berichten
    Nou heb ik de bedrijfsleider (initialen RS) de vraag gesteld hoe ze nog met goed fatsoen mensen een A6 met luchtvering durven te verkopen. Dus lees goed: voordat jij die auto kocht. En het antwoord was dat er nooit klachten waren en ik daar als enige last van heb. Dus ..........
    Deze mensen kennen jou heel goed, want toen ik vertelde dat dit probleem bekend zou moeten zijn en dat dit uiteindelijk bij Coen Donkers opgelost was, wisten ze precies wie ik bedoelde en glipte jouw naam er ook per ongeluk uit
    En dit is het antwoord wat dezelfde bedrijfsleider met initialen RS als antwoord stuurde op mijn vraag wat ze nu met het technisch rapport zouden doen:
    Wij hebben u reeds eerder gemeld dat de kraak welke u soms waarneemt een producteigenschap betreft en dus geen mankement is aan uw Audi.
    Het geluid treedt op onder zeer specifieke omstandigheden waarbij temperatuur, snelheid, mate van vertraging en de hellingshoek een rol spelen.
    Het CED Rapport bevestigt het bijgeluid en geeft tevens aan dat er zowel tijdens het rijden als ook bij een optische controle geen afwijkingen geconstateerd zijn.

    De oplossing die u zelf aandraagt voor het mogelijkerwijs verhelpen van dit bijgeluid wordt door Audi niet ondersteunt en mogen wij derhalve niet uitvoeren.
    Uw Audi A6 is voorzien van een veilig veersysteem inclusief bijbehorende draagarmen.
    Bij het monteren van andere draagarmen die niet zijn goedgekeurd door Audi voor het model Audi A6 zouden op termijn wellicht storingen / verandering van weggedrag kunnen ontstaan.
    Daarnaast kunnen de veiligheidsaspecten (bijvoorbeeld tijdens een aanrijding of ter voorkoming daarvan) niet worden gewaarborgd.
    Audi heeft immers geen testen gedaan m.b.t. de veiligheid na montage van andere draagarmen.

    Ik vertrouw er op u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben."

    Ik ga het antwoord van de rechter op 05 jan afwachten (wat betreft het ACC probleem) en daarna gaan we met dit probleem verder. Lekker de hoofdprijs betalen, maar als het op aftersales komt krijg je nul op je rekest krijgen; ik dacht het ff niet.

    Ik houd jullie hier op de hoogte!
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Fcimen,

    Ik kan niets anders zeggen dan dat M de Koning steeds erg correct is geweest. Je kunt je alleen niet voorstellen dat jezelf de enige bent met een dergelijke klacht. Die klacht van mij m.b.t. de draagarmen was constant te reproduceren. Dat had niets met temperatuur te maken. Alleen met de hoeveelheid tijd (15 min) dat ik in de auto reed en dan over een hobbel. Het kost je alleen zelf een hoop tijd om precies uit te vinden wanneer het optreedt.

    Probleem met deze Audi dealer is dat ze afhankelijk zijn van importeur Pon. Die heeft een mening over wat ze wel en wat ze niet mogen doen. En je zou denken dat ze daar verstand van Audi hebben, maar dat blijkt dus helaas niet het geval te zijn. Pon zijn echt prutsers. Dat heb ik dus aan den lijve kunnen ondervinden. Net een week uit de showroom trilde mn auto flink bij 120 km/h. Toen na een bezoek of 4 aan de dealer uiteindelijk Pon ernaar keek (hun zogenaamde flying dokter) was het mn Quattro-aandrijving die (natuurlijk binnen hun toleranties) vibraties had volgens deze man. Ik wilde daar geen genoegen mee nemen. Toen bij montage van de winterbanden dat probleem weg was, ben ik verder gaan zoeken en bleken alleen de banden niet in orde. Nieuwe banden eronder (onder garantie), en opgelost. Bij dat draagarm probleem heeft Pon de Audi dealer gezegd dat ik het er maar mee moest doen. Produkteigenschap. En dat was het dan. Weer liet ik het er niet bij zitten, en heb ik het zelf weten op te lossen. Wat betreft Pon: auto's verkopen vinden ze prima. Maar als dat ding niet deugt laten ze je verrotten.

    Bij Pon hebben ze het klaarblijkelijk druk met van alles. Zoals het overnemen van allerlei bedrijven. Maar niet met het helpen van dealers en de eigenaren van auto's. Ze hebben daar geen idee meer van hoe een klant er uit ziet.

    Wat ik alleen bizar vind is dat men (lees: de dealer) zonder scrupules dat materiaal waarvan ze weten dat het niet deugt gewoon blijft verkopen. Een nieuwe auto hoort een feestje te zijn. Maar dat feestje wordt zo flink verpest. En dat is erg jammer.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    39
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Hey beste mensen, kan er mij iemand zeggen wie of wat die Pon eigenlijk is? Ik woon in België dus kent het niet.
    Kunnen jullie ook eens zeggen van welk productiejaar/maand jullie wagen is, zodat we een overzicht krijgen van welk jaar de wagens met en zonder het probleem zijn.
    Ik heb er eentje gekocht geproduceerd 05/2013 en ik heb hem 9 januari 2015. Dus ik hoop dat deze niet met hetzelfde probleem kampt.

  8. Ad
  9. #48
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Pon is de NL importeur van VAG.
    De NL variant van D'Ieteren dus.

    De mijne, van 08/2011 heeft vooralsnog geen last van gekraak. (Gelukkig geen/weinig drempels)
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  10. #49
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    @Alfons1966: Je hebt helemaal gelijk!! Ik heb mijn A5 altijd in onderhoud gehad bij M de Koning, niks anders dan lof toen en ook bij het samenstellen van de nieuwe auto prima geholpen enz. Ik ga nu ook niet zeggen dat het een slechte dealer is, want dat zijn ze niet.
    Ik heb hetzelfde probleem als jij hierboven ook beschrijft; PON koopt (blijkbaar) de auto's zonder garantie in en als jij dan een wat moeilijker/vager probleem hebt, gooien ze het maar al te gauw op het fenomeen producteigenschap en zeggen tegen de dealer dat ze niks mogen vervangen (jah, mag wel maar ze krijgen niks vergoed). De dealer staat dan met de rug tegen de muur, want ze moeten het dan uit eigen zak betalen en dat gaan ze niet doen. Maar dat is lekker makkelijk, zo kan je alles een producteigenschap noemen en kan de klant lekker doorrijden met een auto die niet 100% is. Wat mij in dit geval erg is tegengevallen is dat de dealer eerst accepteerde dat er een geluid te horen was, welke er niet hoorde te zijn, maar later exact hetzelfde ging zeggen als PON. Als ze nou hadden gezegd "je hebt gelijk, er is een geluid wat er niet hoort, maar PON wil niks vergoeden omdat zij het producteigen noemen", had ik het hen in ieder geval niet kwalijk genomen. Maar eerst zeggen dat er inderdaad een vreemd geluid is en later hetzelfde zeggen als PON, dat vind ik raar.

    Dat de dealer de auto's blijft verkopen vind ik weer niet raar: zij verdienen daar hun geld mee en ze hopen dat je niet komt zeuren over dat kraakje of piepje. En kom je wel, dan doen ze alsof hun neus bloedt. Daar zijn de managers en bedrijfsleiders wel goed in, laat dat maar aan hun over. Zonder blikken of blozen kijken ze je recht in de ogen aan en vertellen je dat jij echt, werkelijk waar de eerste bent die hierover klaagt......

    Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter af: 05 januari 2016
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    @Alfons1966: Je hebt helemaal gelijk!! Ik heb mijn A5 altijd in onderhoud gehad bij M de Koning, niks anders dan lof toen en ook bij het samenstellen van de nieuwe auto prima geholpen enz. Ik ga nu ook niet zeggen dat het een slechte dealer is, want dat zijn ze niet.
    Ik heb hetzelfde probleem als jij hierboven ook beschrijft; PON koopt (blijkbaar) de auto's zonder garantie in en als jij dan een wat moeilijker/vager probleem hebt, gooien ze het maar al te gauw op het fenomeen producteigenschap en zeggen tegen de dealer dat ze niks mogen vervangen (jah, mag wel maar ze krijgen niks vergoed). De dealer staat dan met de rug tegen de muur, want ze moeten het dan uit eigen zak betalen en dat gaan ze niet doen. Maar dat is lekker makkelijk, zo kan je alles een producteigenschap noemen en kan de klant lekker doorrijden met een auto die niet 100% is. Wat mij in dit geval erg is tegengevallen is dat de dealer eerst accepteerde dat er een geluid te horen was, welke er niet hoorde te zijn, maar later exact hetzelfde ging zeggen als PON. Als ze nou hadden gezegd "je hebt gelijk, er is een geluid wat er niet hoort, maar PON wil niks vergoeden omdat zij het producteigen noemen", had ik het hen in ieder geval niet kwalijk genomen. Maar eerst zeggen dat er inderdaad een vreemd geluid is en later hetzelfde zeggen als PON, dat vind ik raar.

    Dat de dealer de auto's blijft verkopen vind ik weer niet raar: zij verdienen daar hun geld mee en ze hopen dat je niet komt zeuren over dat kraakje of piepje. En kom je wel, dan doen ze alsof hun neus bloedt. Daar zijn de managers en bedrijfsleiders wel goed in, laat dat maar aan hun over. Zonder blikken of blozen kijken ze je recht in de ogen aan en vertellen je dat jij echt, werkelijk waar de eerste bent die hierover klaagt......

    Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter af: 05 januari 2016

    En Fcimen, wat was de uitslag 5 januari?

  12. #51
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfons1966 Bekijk Berichten
    En Fcimen, wat was de uitslag 5 januari?
    De rechter vindt het normaal dat de ACC piept, het systeem krijgt te weinig info, dus moet juist gaan piepen. Mijn eis is dus ongegrond verklaard, ook geen vergoeding voor ongemak. Tjah die dacht blijkbaar ook, ik moet Audi niet tegen mij in het harnas jagen. Ik weet niet of ik in hoger beroep ga, even overleggen of dat zin heeft. Ben nu aan het orienteren naar een ander advocatenkantoor.

    Wat betreft de draagarmen: ik denk dat ik daarmee naar de geschillencommissie ga.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Leeftijd
    57
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    dat is spijtig. Wat zei die over die draagarmen?

  14. #53
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfons1966 Bekijk Berichten
    dat is spijtig. Wat zei die over die draagarmen?
    Deze had ik niet meegenomen in de rechtszaak, speelde toen nog niet.
    Maar ik heb gezien dat de geschillencommissie voertuigen dit ook kan beoordelen, dus het probleem met de draagarmen ga ik daar voorleggen. Houd jullie hier op de hoogte als er meer duidelijkheid is.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  15. #54

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Goed om dit forum te lezen. Ik bezit sinds kort een a6 uit 2012 waarbij de auto aan de achterzijde bij het inveren bij drempels of hobbels aan beide zijde aan de achterkant kreunt en steunt. Auto gaat nu 2 augustus voor de 2e keer terug naar de Waal om het probleem op te lossen onder garantie nog. Als ik de verhalen hier zo lees, baart het mij wel enige zorgen...

  16. #55

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdroelofs Bekijk Berichten
    Goed om dit forum te lezen. Ik bezit sinds kort een a6 uit 2012 waarbij de auto aan de achterzijde bij het inveren bij drempels of hobbels aan beide zijde aan de achterkant kreunt en steunt. Auto gaat nu 2 augustus voor de 2e keer terug naar de Waal om het probleem op te lossen onder garantie nog. Als ik de verhalen hier zo lees, baart het mij wel enige zorgen...
    Bij mijn A6 zijn (vooralsnog) de problemen opgelost, momenteel zonder gekraak over de drempels weer.
    Laatst gewijzigd door Sjoerdroelofs; 04-08-16 om 21:53.

  17. #56
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerdroelofs Bekijk Berichten
    Bij mijn A6 zijn (vooralsnog) de problemen opgelost, momenteel zonder gekraak over de drempels weer.
    En hoe is dit opgelost?
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  18. #57

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Aan de achterzijde zijn rubber/kunststof bussen vervangen en aan de rechtervoorzijde meen ik de rubbers en achterste draagarm (na 3 dagen onderzoek met o.a. microfoontjes). Indien je het zeker wilt weten ga ik er even achteraan.

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    In ben nieuw lid van het forum.
    Ik heb op mijn Audi A6 Allroad BiTDI (04/2015, luchtvering) exact hetzelfde probleem van een krakende ophanging vooraan. Dit fenomeen doet zich voor bij een combinatie van remmen, doorveren en een warm gelopen auto. In de zomer is het zeer duidelijk en storend, in de winter, als het koud is, is het iets minder nadrukkelijk aanwezig.

    Ik heb reeds zeer veel interessante info mogen lezen over dit onderwerp waarvoor dank.
    Ook ik heb dit reeds 2 maal aangesproken met mijn garagehouder, en daar laat men doorschijnen dat dit nogal normaal is.
    Ik leefde in de overtuiging dat ik relatief alleen stond met mijn vraag, maar ontdek nu dat dit niet zo is.
    Dit is voor mij nu een argument om dit thema serieus aan te kaarten vooraleer de garantie (2 jaar) afgelopen is.

    Voor een wagen van deze klasse is dit niet toelaatbaar.
    Er zal nu een brief naar de garage gaan die het probleem duidelijk omschrijft, en met de vraag om een voorstel tot oplossing.

    Ik zal in functie van wat er volgt deze gespreksgroep verder geïnformeerd houden.

  20. #59
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    K lees het zojuist ook door,bespaar je de moeite en negatieve energie en bestel 2 RS5 draagarmen en laat ze monteren...

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Krakende luchtvering en draagarmen bij het inveren

    Goedemiddag,

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2012 A6 3.0TFSI.
    Ben van plan om ze te vervangen voor de RS 5 draagarmen.

    Heeft iemand een onderdeel nummer voor mij?
    Welk merk kan ik het beste bestellen? Meyle? Moog? Sidem? Mapco?

    Alvast bedankt voor de tip!

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •