Oorspronkelijk geplaatst door
fcimen
@
Alfons1966: Je hebt helemaal gelijk!! Ik heb mijn A5 altijd in onderhoud gehad bij M de Koning, niks anders dan lof toen en ook bij het samenstellen van de nieuwe auto prima geholpen enz. Ik ga nu ook niet zeggen dat het een slechte dealer is, want dat zijn ze niet.
Ik heb hetzelfde probleem als jij hierboven ook beschrijft; PON koopt (blijkbaar) de auto's zonder garantie in en als jij dan een wat moeilijker/vager probleem hebt, gooien ze het maar al te gauw op het fenomeen producteigenschap en zeggen tegen de dealer dat ze niks mogen vervangen (jah, mag wel maar ze krijgen niks vergoed). De dealer staat dan met de rug tegen de muur, want ze moeten het dan uit eigen zak betalen en dat gaan ze niet doen. Maar dat is lekker makkelijk, zo kan je alles een producteigenschap noemen en kan de klant lekker doorrijden met een auto die niet 100% is. Wat mij in dit geval erg is tegengevallen is dat de dealer eerst accepteerde dat er een geluid te horen was, welke er niet hoorde te zijn, maar later exact hetzelfde ging zeggen als PON. Als ze nou hadden gezegd "je hebt gelijk, er is een geluid wat er niet hoort, maar PON wil niks vergoeden omdat zij het producteigen noemen", had ik het hen in ieder geval niet kwalijk genomen. Maar eerst zeggen dat er inderdaad een vreemd geluid is en later hetzelfde zeggen als PON, dat vind ik raar.
Dat de dealer de auto's blijft verkopen vind ik weer niet raar: zij verdienen daar hun geld mee en ze hopen dat je niet komt zeuren over dat kraakje of piepje. En kom je wel, dan doen ze alsof hun neus bloedt. Daar zijn de managers en bedrijfsleiders wel goed in, laat dat maar aan hun over. Zonder blikken of blozen kijken ze je recht in de ogen aan en vertellen je dat jij echt, werkelijk waar de eerste bent die hierover klaagt......
Ik wacht rustig de uitspraak van de rechter af: 05 januari 2016