Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 60 van de 60

Onderwerp: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

  1. #41

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Ja dat lijkt mij ook....

    Das best ad prijs.....
    Like my landings?

  2. #42
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.602
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Zoektocht gestart ! ?!
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Mobile.de en vooral Audi Gebrauchtwagen waren mijn inspiratie. Weet je budget niet, maar er zijn (vergeleken met België toch) zaken te doen.
    Mijn vrouw heeft alvast de spijt van haar leven dat ze vorig jaar haar A3 nieuw gekocht heeft :-P
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.065
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Ook ik stuur aardig wat km's op de snelweg. Wat ik vaak doe is dat ik op de rechterbaan achter een vrachtwagen ga hangen. Je zet de ACC dan op 90 en hobbelt met 88 op gepaste afstand achter de vrachtwagen aan. En bijna niemand die er tussen wil kruipen. Iedereen wil gevoelasmatig doorjakkeren dus hebben voor hun gevoel niks rechts te zoeken.

    ik hoor je denken, ja maar dat schiet niet op. Probeer het eens, je rijdt idioot zuinig (belangrijk voor je lees ik) en het scheelt je geen pepernoot in tijd. Natuurlijk niet je ACC op 140 zetten want als de vrachtwagen dan afslaat peert je audi hem gelijk en rijdt je te hard op de rechterbaan.

    Probeer het eens...

    Groet, Peter

    NB Ik heb ACC geretrofit en wil niks nada nooit meer zonder. :-)

    De laatste weken aardig wat snelwegkilometertjes gelopen en ben eens met jouw idee van zoveel maanden terug aan de slag gegaan.
    Die 90 km/u is wel een strak plan als je niet overdreven ver moet. Rij je op een vrije dag van hier naar Venlo, zoals ik voorbije zaterdag deed, doe je tegen 90 op de snelweg er al gauw een 20 min extra over. Een beetje overdreven om dat tegen 90 te doen.
    Het was kalm op de baan en ik ondervond dat de meeste mensen ongeveer een 125 reden. De ACC op 122 en mijn effect was ongeveer zoals jij zegt.
    Het resultaat naar verbruik toe was ongelooflijk. 6,1L/100km op de BC. Al vaak nagekeken tijdens tanken: die BC scheelt een verwaarloosbare hoeveelheid met de werkelijkheid.

    De fout die ik tot de voorbije weken altijd maakte op de snelweg is de ACC op 130 zetten en achter de gemiddelde bestuurder hangen. Auto gaat natuurlijk bij het minste proberen op te trekken en alzo extra diesel verspillen (hoe kon ik zo dom zijn daar niet aan te denken).

    Eindelijk onder die 7 liter geraakt nu. Ikke blij

    Die 313 paardjes zitten er niet voor niets en af en toe is het wel eens lekker dat ding door te duwen. Zelfs dan blijft ie toch redelijk onder de 10 liter.
    Hoe langer ik die auto heb, hoe meer plezier ik er van begin te krijgen. En je hebt gelijk, die ACC is een MUST
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    159
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dobbelsteen Bekijk Berichten
    Volgens mij ga je dat nooit hebben dat hij gas zal lossen. De computer weet namelijk enkel en alleen dat er een object veel te dicht voor jou zit, meer niet. En dan reageert hij daar volgens mij gepast op.
    Ik reageer er op door de acc dan tijdelijk uit te schakelen.
    Ik heb het liever zo dan omgekeerd. Want misschien 1/20 keren is het wel echt nodig dat hij remt. En voor dat ene risico neem ik dat irritant gerem voor lief.
    Maar de afstand zou inderdaad wel veel kleiner mogen, want zelfs de kleinste afstand is voor de gemiddelde Belg (en Nederlander blijkbaar ook) meer dan genoeg om er tussen te kruipen. Zelf zou ik me wel graag aan die marge houden, het is toch een stuk veiliger. Maar praktisch gewoon niet te doen.
    DE grote reden waarom ik geen ACC heb genomen op mijn Allroad. Na mijn testrit vorig jaar wist ik het wel zeker, ik rij niet graag zoals de processie van Echternach bij wijze van spreken, 300m vooruit, 100m achteruit.
    Voor in de file, uiteraard wel zeer handig en efficiënt.
    A6 Avant Allroad BiT on the road!
    En mijn andere is nog leuker!...


  6. #46

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Hoi,
    Ik weet niet zeker of ik hier goed zit. Maar aangezien hier aardig wat kennis zit over ACC...
    Ik heb een A4 B8 uit 2008 met ACC. Weet iemand of het mogelijk is de software/hardware te upgraden. Mijn ACC stopt nl niet vanzelf, onder de 20km/u moet je zelf ingrijpen. Mee sturen tussen de lijnen op de snelweg lijkt me ook geweldig. Nu alleen nog het gebibber op het stuur.

    Ben benieuwd. Grt.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Volgens mij zijn die dingen niet zomaar te programmeren. Ze zijn namelijk pas jaren later ontworpen geweest.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Ik weet het dus ook niet.
    Alles is te programmeren toch. Alle hardware is on-board lijkt mij.

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Meesturen betwijfel ik dat zoiets al voorzien is in de hardware. Kan me niet voorstellen waarom dat dat er al in zou zitten.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  11. #50

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Mee eens. En toch is de voorbereiding daar. De auto 'weet' nu nl ook waar deze zich bevindt (lane assist). Al zou de nodige hardware uiteraard geplaatst moeten worden om de auto daadwerkelijk te laten sturen.
    Iemand meer kennis over deze zaken?

  12. #51

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Een mechanisme inbouwen die kan sturen zal wel een serieus werkje zijn denk ik. Ik ben benieuwd of het mogelijk is.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  13. #52

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Klopt. Dat zal ook wel teveel van het goede zijn.
    Maar de Audi rem assist zou toch wel aangepast kunnen worden. Ook snap ik sowieso niet wat het nut is dat de acc onder de 20km/u uit wordt geschakeld. Nu kun je er nog geen file mee rijden.

  14. #53

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Ik ken het systeem in de A4 niet erg goed, maar de A4 heeft sowieso maar één radar en de camera achter de binnenspiegel is anders. Daarbij gebruikt jouw auto GPS ook niet als hulpmiddel voor je ACC. De optie in de A4 was destijds goedkoper dan ACC in de A6-8 nu :-) Het systeem zoals nu in de A6 en A7 werd voor het eerst rond 2010 in de A8 geintroduceerd. In 2008 waren ze überhaupt nog niet zo ver.

    Los daarvan is ACC zoals in jouw A4 natuurlijk handig op de snelwegen zonder files.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 27-10-15 om 10:00.

  15. #54

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    OK. Het meesturen is uiteraard wat vergezocht en zeer waarschijnlijk niet haalbaar.
    Daarentegen zie ik nog steeds niet in (blijven volhouden) waarom de ACC niet aangepast kan worden van min. 20km/u naar 0km/u. Het doet nl niets af aan de functionaliteit. De radar "ziet" toch of er wat voor hem zit. Automatisch een noodstop is volgens mij ook haalbaar, geen idee waarom er nu alleen een waarschuwing gegeven wordt. Dit zou toch alleen een win situatie zijn.
    En ja het werkt idd ook prachtig en niet alleen op de snelweg.

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Waarschijnlijk om dezelfde reden dat gewone CC pas vanaf 30km/u werkt.
    Al weet ik die reden niet
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  17. #56
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.602
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Owjee Bekijk Berichten
    Klopt. Dat zal ook wel teveel van het goede zijn.
    Maar de Audi rem assist zou toch wel aangepast kunnen worden. Ook snap ik sowieso niet wat het nut is dat de acc onder de 20km/u uit wordt geschakeld. Nu kun je er nog geen file mee rijden.
    jawel hoor. als je op een iets hogere snelheid begonnen bent doet de acc netjes remmen, stoppen en weer volgen
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Dat is omdat jij de laatste versie hebt, die kan file rijden. Maar de eerdere ACC versies stoppen onder de 20km/u.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  19. #58
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.602
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    👍😎🚘....
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #59

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    Goedendag audi fanaten. Ik rijd ook met een a6 4f. Mijn acc moet gekalibreerd worden, en heb daar een verstelbare spiegel voor gemaakt, heeft er misschien iemand ervaring met dit werk, mbt het afstellen van de spiegel? Groet Thijs

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2023
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Menu Adaptive Cruise Control en VIM vrijschakelen

    ik heb een nieuwe audi a6 hybride en bij de adaptive cruise control past de auto automatisch zijn snelheid aan wat soms lastig is hij schiet ineens van 120 km/u naar 70 km/u als ik voorbij een baan kom waar je maar 70 mag maar waar ik gewoon langsrij zoals een afrit.
    Weet iemand hoe je dit kan uitzetten zodat je zelf kan kiezen welke snelheid hij haalt?

    Zeer lastig en gevaarlijk dus.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •