Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 170

Onderwerp: A6 C8 algemeen

  1. #21
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jors Troelie Bekijk Berichten
    Vandaag besteld: A6 (C8) 35TDI Avant Business Edition S-Tronic
    - Firmamentblauw
    - Beige leder, grijs interieur
    Van harte! Heerlijk vooruitzicht. Ik ben nu 20.000km onderweg met mijn A6 (C8) en iedere kilometer blij mee.

    Vraag / tip: waarom geen zwarte hemel? Je hebt nu een donkerblauwe, bijna zwarte, buitenkant. Binnenkant met beige stoelbekleding, zwart dashboard, bruine houtinleg... en daar dan een zilvergrijze hemel bij is in mijn smaak zo niet-passend. Kleurenkermis met allemaal verschillende dingen. Zwarte hemel maakt er een veel rustiger geheel van. Nogmaals... naar mijn smaak
    Gezien de gehele samenstelling is er vast een budgetbeperking, maar als je het met me eens zou zijn is er misschien nog wel wat ruimte te vinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C8quattro Bekijk Berichten
    blijkbaar ben ik dus niet de enige... inderdaad enorm irritant
    intussen audi ingebreke gesteld via mijn rechtsbijstand
    er werd een expert aangesteld om de problematiek te bekijken
    ben benieuwd...wordt vervolgd...
    Sterkte
    Ik heb in 2009 een expertise-proces met Pon meegemaakt. Nadat mijn toenmalige auto twee maal door Pon zelf was beoordeeld als 'niets aan de hand'.
    Vanaf begin stevig ingevlogen en dat was nodig ook, helaas. In de Audi-voorwaarden staat 'onafhankelijke expertise'. Daarmee kom je bij de ANWB terecht, waar Pon een contract mee blijkt te hebben. Dat is dus PONafhankelijke expertise. Dit gelukkig kunnen signaleren en adresseren vóórdat er expertise plaatsvond.
    Zelf - via advocaat - toen CED Bergweg voorgesteld (Capelle aan den IJssel). Daar is Pon tandenknarsend en tegensputterend mee akkoord gegaan... en hun 'niets aan de hand' was binnen 5 km afgeserveerd.

    Dus mijn geheel gratis gegunde tip voor jou en jouw rechtsbijstand: eis écht ONafhankelijke expertise.
    Laatst gewijzigd door tom; 07-06-19 om 08:34.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jors Troelie Bekijk Berichten
    Vandaag besteld: A6 (C8) 35TDI Avant Business Edition S-Tronic
    - Firmamentblauw
    - Beige leder, grijs interieur
    - Business Pack
    (Leder interieur, verw zetels VR, achteruitrijcamera, smartphone interface, MMI navi Plus, Virtual Cockpit, Sound System)
    - DAB-radio
    - Houtinleg "essehout grijsbruin naturel"
    - Buitenspiegels met autom. dag/nacht

    Levering (volgens offerte) gepland eind augustus '19.
    Ben erg benieuwd!

    JT.
    Nog even aftellen dus; gelukkig is de verwachte levertermijn minder dan 3 maanden, dat valt heel goed mee
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  3. #23

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jors Troelie Bekijk Berichten
    Vandaag besteld: A6 (C8) 35TDI Avant Business Edition S-Tronic
    - Firmamentblauw
    - Beige leder, grijs interieur
    - Business Pack
    (Leder interieur, verw zetels VR, achteruitrijcamera, smartphone interface, MMI navi Plus, Virtual Cockpit, Sound System)
    - DAB-radio
    - Houtinleg "essehout grijsbruin naturel"
    - Buitenspiegels met autom. dag/nacht

    Levering (volgens offerte) gepland eind augustus '19.
    Ben erg benieuwd!

    JT.
    Proficiat ! Leveringstermijnen zijn aardig aan het oplopen precies... gisteravond op restaurant mijn verkoper tegen het lijf gelopen. Hij had deze week 9 stuks A6 verkocht, het begint zeer goed te lopen ondanks de zeer slechte start naar zijn zeggen...

    Ik rij nu inmiddels een weekje of 7 met mijn Avant sport 45tdi en heb ongeveer een 6000km tot hiertoe. ( ik heb slechts 6 weken moeten wachten )
    Elke keer ik met de wagen rij is dit met een grote smile , zalige bak om mee te rijden, superstil, fantastische sportophanging met heel goede demping , zalige aandrijving , ik koop nooit geen wagen meer zonder Quattro !
    Duidelijk een stap vooruit tov m'n vorige A6'en ( m'n 3e nu na 2 x A4 ) Vorige week voor de eerste keer aardig wat Duitse autobaan, lekker cruisen aan 180-190, kleeft werkelijk aan het asfalt...een paar keer nog wat doorgeduwd maar heel kort, verkeersituatie liet langer niet toe en zou onverantwoord geweest zijn.
    Verbruik zakt gestaag, meestal kom ik op een tank uit op rond de 8 liter wat netjes is naar mijn rijgedrag.
    één minpunt die ik had en me werkelijk enorm op de zenuwen werkte... de kunststoffen frames bovenop het dashbord die de luidsprekers afdekken ( midden en rechts , ik heb het kunstleder dashbord ) kraakten bij temperatuurswisselingen enorm... was puur door krimp en uitzetting, als de wagen in de zon stond en je vertrekt , airco gaat aan en de eerste 10 minuten is dit om de minuut een kraak niet normaal... mee bij de dealer geweest , ze hebben ze gedemonteerd en opnieuw terug gezet maar probleem bleef bestaan... Ik heb dan maar zelf de handen uit de mouwen gestoken , panelen gedemonteerd en de metalen montageclips in het dashboard allen gedemonteerd, enkele kleine dotjes Tec7 kit ( mochten ze later moeten gedemonteerd worden... ) , panelen netjes terug geplaatst en sindsdien ( al een week of 3-4 ) geen kraakje meer te horen. Duidelijke ontwerpfout van Audi me dunkt... ( want ik was blijkbaar niet de eerste die bij de dealer met dit probleem stond... enige probleem is dat de dealers blijkbaar van Audi uit niet direct met Tec7 kit aan de slag mogen gaan... )
    Laatst gewijzigd door ryback; 08-06-19 om 09:27.

  4. #24

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Van harte! Heerlijk vooruitzicht. Ik ben nu 20.000km onderweg met mijn A6 (C8) en iedere kilometer blij mee.

    Vraag / tip: waarom geen zwarte hemel? Je hebt nu een donkerblauwe, bijna zwarte, buitenkant. Binnenkant met beige stoelbekleding, zwart dashboard, bruine houtinleg... en daar dan een zilvergrijze hemel bij is in mijn smaak zo niet-passend. Kleurenkermis met allemaal verschillende dingen. Zwarte hemel maakt er een veel rustiger geheel van. Nogmaals... naar mijn smaak
    Gezien de gehele samenstelling is er vast een budgetbeperking, maar als je het met me eens zou zijn is er misschien nog wel wat ruimte te vinden.
    Budget werkt inderdaad beperkend; is een lease-wagen waar ik (erg beperkt) wat eigen zaken aan mag toevoegen.
    Initieel had ik nog de donkere achterruiten gevraagd, maar dan kwam mijn "keuzebudget" te hoog uit...

    Anders had ik vast ook nog de adaptieve cruise toegevoegd en nog wat andere toeters en bellen...

  5. #25
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jors Troelie Bekijk Berichten
    Initieel had ik nog de donkere achterruiten gevraagd
    Erg eenvoudig zelf in te voorzien door te laten foliëren achteraf. Of met het bestellen van Sonniboy zonneschermpjes.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #26

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Erg eenvoudig zelf in te voorzien door te laten foliëren achteraf. Of met het bestellen van Sonniboy zonneschermpjes.
    Die Sonniboy kende ik nog niet; ik bestelde altijd donkere ruiten. Lijkt me een mooi alternatief, ware het niet dat die (nog?) niet bestaan voor de A6 c8 Avant. Mss binnen een paar maand wel...

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    A6 50 tdi wordt niet meer geleverd door audi nl

  8. Ad
  9. #28
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    De volgende overgang naar WLTP (nu WLTP2) is volop gaande. Tijdelijk allerlei restricties en onbeschikbaarheden. Modeljaarwisseling daardoor ook later dan normaal. Ik ben benieuwd hoe lang de onduidelijkheid nu gaat duren en welke motoren uiteindelijk de overgang 'overleven'.

    @Jors Troelie
    Audi zelf levert al wel zonneschermpjes als 'Original Zubehör'; ik heb ze begin dit jaar al bij de dealer gehaald voor mijn C8 sedan. Voor de avant zie ik echter alleen nog set voor achterportieren en achterklep, dus zonder de twee achterste zijruiten.

    Ik heb mijn setje juist enkel gekocht voor die achterste zijruitjes... Bij sedan dus alleen de kleine driehoekjes, want voor achterruit en in de achterportieren heb ik de af fabriek rollo's. Vreemd dat Audi voor de avant nog geen 5-delige set aanbiedt en voor de sedan juist al wel.
    Laatst gewijzigd door ketelapper; 13-06-19 om 08:23.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  10. #29

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    De volgende overgang naar WLTP (nu WLTP2) is volop gaande. Tijdelijk allerlei restricties en onbeschikbaarheden. Modeljaarwisseling daardoor ook later dan normaal. Ik ben benieuwd hoe lang de onduidelijkheid nu gaat duren en welke motoren uiteindelijk de overgang 'overleven'.
    Wat bedoel je met WLTP2? WLTP is toch al ingevoerd? Gaat het nu niet om RDE waar men tegenaan loopt?

  11. #30
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Ik ben er niet precies in thuis... dus zou best kunnen. Van de leasemaatschappijen bij mij in huis begreep ik dat er nu een einde komt aan de periode dat NEDC-waardes met een vaste factor mogen worden omgerekend naar WLTP. Dus dat binnenkort voor iedere auto een echt WLTP-gemeten waarde moet zijn. Zij noemden dat bij mij aan tafel 'WLTP2'.

    Maar ik laat mij graag corrigeren en wijzer worden
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  12. #31

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @ketelapper
    Mocht je hierover willen lezen:

  13. #32

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C8quattro Bekijk Berichten
    gaat hem idd vooral om de trage reactie, precies alsof gaspedaal en versnellingsbak niet communiceren. ik koop ook geen A6 met een 6 cilinder om als eerste aan de lichten weg te zijn, maar zoals je aanhaalt voor de souplesse, de stilte, de hernemingen, ... helaas is dat met deze versie niet het geval.
    Het gaspedaal is amper te doseren. van zodra je ietwat doorduwt (en ik spreek niet over een kick-down) springt hij ineens 2 of 3 versnellingen lager en schiet hij boven de 3000 toeren. inhaalmanoevers typisch voorbeeld, afremmen voor tragere voorligger en dan willen inhalen. bij induwen gaspedaal in eerste 2seconden geen reactie om dan vervolgens in lagere versnelling te schieten...enorm vervelend en ver weg van het rijgedrag dat je van een 6cilinder zou mogen verwachten. Reeds mijn derde A6 met 6cilinder maar dit heb ik nog nooit meegemaakt... Garage meldt dat ze er mee 'bezig' zijn maar dat ze weinig input krijgen van audi (die het probleem wel degelijk kent)
    gisteren namiddag met een klant meegereden met een A7 50tdi ... hij heeft net dezelfde frustratie... Al 3 maand aan het discussieren met de dealer maar hij heeft 2 weken terug te horen gekregen dat een update van de motor/versnellingsbaksoftware er quasi zeker niet zal inzitten... heeft te maken met uitstootnormen... Hij is echt heel gefrustreerd hierover, en ik moet zeggen dat de wagen idd niet goed te rijden valt ( zeker als je het wat sportiever gaat doen )... geen gasrespons en in het hernemen vond ik hem echt niet harmonieus rijden , voor een wagen in die prijsklasse idd schandalig... de man in kwestie is nu aan het kijken om een tuner te vinden die hem zou kunnen helpen maar iedereen die hij naar zijn zeggen kontakteert moet afhaken. Er is blijkbaar niet in de software te komen van deze wagens...
    Ik moet zeggen dat mijn 45tdi toch een stuk aangenamer rijden is... voor mij was het ook wat aanpassen in het begin maar ik ben zeer tevreden na een gewenningsperiode (ik heb 500.000 multitronic bak km's achter de rug wat toch totaal iets anders was... )

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    intussen is er expertise geweest op mijn wagen (onafhankelijk expert via mijn rechtsbijstand). wagen werd volledig uitgelezen en geen foutmeldingen.
    expert vond reactie van de versnellingsbak echter ook niet normaal. zijn conclusie: voertuig schakelt onnauwkeurig en het toerental blijft hangen in hoge toeren.bv bij inhaalmanoeuver, precies alsof uci van de versnellingsbak het drukken op het gaspedaal als een kickdown interpreteert.
    Reactie garage: zij kunnen niets meer doen en zijn beperkt door 'de huidige stand der techniek'. Veel gezever ook over feit dat tiptronic een koppelomvormer heeft en dat dit mede de 'vertraagde reactie' kan verklaren. Een s-tronic heeft geen koppelomvormer en werkt met dubbele koppeling zeggen ze vandaar het verschil in rijgedrag. Ik zou ook de enige zijn die klachten heeft (niet dus als ik bovenstaande reacties lees...)
    Software-update valt ook niet meteen te verwachten gezien de huidige problematiek ivm keuring e.d. en milieunormen.
    Garage wijst dus met de vinger naar Audi zelf. Via rechtsbijstand nu Audi in gebreke gesteld. Ik vind het schandalig dat ze een wagen op die manier op de markt durven brengen. Trekt op niks.

  15. #34

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @C8quattro Gaat het bij jou om een 50tdi? Heb je het uitleesrapport meegekregen? Zo ja, kun je address 01 en address 02 hier plakken? Je bent zeker niet de enige. Dat de schuld wordt gelegd bij het feit dat het een tiptronic is, is kul. Kort is er een software update geweest, maar zonder juiste resultaten. Er is documentatie van Audi zelf over deze problemen. Mogelijk speelt ontwerp van de motor ook een rol.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    ja inderdaad A6 avant 50tdi. Ik heb zelf niets meegekregen, maar zal dit eens opvragen bij de expert. Er is duidelijk iets aan de hand dat is een feit. Heb al met veel wagens gereden maar dit is echt niet normaal...

  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Afgelopen maandag hebben ze bij mijn 50tdi ook een software update toegepast: heeft niets geholpen! Nu nog vaker vertraagde reactie. Bij remmen duwt de auto door, in dorp rijden zeer hoog toerental in de 2, schakelt niet door naar de 3. Je durft bijna geen gas te geven want dan krijg je het kickdown effect.Bij 70 of 80 rijden bonken in de aandrijflijnen. Kortom, drama deze auto. En Audi heeft geen oplossing!! Schandalig

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Wel frappant dat audi nederland de 50 tdi niet meer levert. In Duitsland zijn ook veel vergelijkbare klachten.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Dezelfde tiptronic versnellingsbak (ZF) zit in de nieuwe S6 TDI. Zou deze ook last hebben van deze problemen?

  20. #39

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Ik denk eerder dat het in de gekke vermogensopbouw van deze motoren zit.

  21. #40
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik denk eerder dat het in de gekke vermogensopbouw van deze motoren zit.
    Leeg eens je postvak
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 2 van 9 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •