Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 170

Onderwerp: A6 C8 algemeen

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik denk eerder dat het in de gekke vermogensopbouw van deze motoren zit.
    Vraag van een leek: wijkt die dan zoveel af van de vermogensopbouw bij eerdere motoren of bv. de 45 TDI?
    Of zijn er sowieso even zeer problemen met de 45 TDI aan dezelfde versnellingsbak gekoppeld?
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  2. #42

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Leeg eens je postvak
    Done.

  3. #43

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Vraag van een leek: wijkt die dan zoveel af van de vermogensopbouw bij eerdere motoren of bv. de 45 TDI?
    Of zijn er sowieso even zeer problemen met de 45 TDI aan dezelfde versnellingsbak gekoppeld?
    Koppel komt gewoon een heel stuk later.. Zou mij dus niet verbazen als de auto het hoger in toeren gewoon prima doet?

    Voorbeeld:
    45TDI max. koppel 500 Nm (1750tpm)
    50TDI max. koppel 620 Nm (2250tpm)
    BiTDI 3.0TDI A6 C7 max. koppel 650 Nm (1400tpm)
    3.0TDI (272pk) A6 C7 max. koppel 580 Nm (1250tpm)

    In de Q8 50TDI is er inmiddels Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC; 600 Nm (2250tpm)..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 12-07-19 om 00:32.

  4. #44
    beyazz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    528
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Leeg eens je postvak
    Leeg eens je postvak
    Audi A4 2.0 TFSI Avant / 2008
    Seat Leon 1.6 FSI / 2005 ¦ Audi A3 1.4 TFSI Sportback / 2009
    BMW 320i / 2006 ¦ Audi A3 1.6 FSI Sportback / 2006

  5. #45
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beyazz Bekijk Berichten
    Leeg eens je postvak
    Done

    Verstuurd vanaf mijn Mi 9 SE met Tapatalk
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Koppel komt gewoon een heel stuk later.. Zou mij dus niet verbazen als de auto het hoger in toeren gewoon prima doet?

    Voorbeeld:
    45TDI max. koppel 500 Nm (1750tpm)
    50TDI max. koppel 620 Nm (2250tpm)
    BiTDI 3.0TDI A6 C7 max. koppel 650 Nm (1400tpm)
    3.0TDI (272pk) A6 C7 max. koppel 580 Nm (1250tpm)

    In de Q8 50TDI is er inmiddels Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC; 600 Nm (2250tpm)..
    Interessant, ik had geen idee dat de koppelcurves naar hogere toeren opschoven. Zeker niet als je ziet bij welke lage toeren die automaten het grootste deel van de tijd rijden.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  7. #47

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Ik heb met mijn 45tdi Avant nu ongeveer een 10.000km op de teller en ik ben nog steeds zeer tevreden met die wagen. Ik heb indertijd nog getwijfeld om een 50tdi te nemen maar ik had een uitgebreide testrit gedaan met een 45tdi die ze staan hadden en vond dat eigenlijk ruim voldoende qua power... ( ik kwam van een 3L 204pk tdi )
    Achteraf gezien toch blij dat ik geen 50tdi heb want eerlijk gezegd heb ik een kennis die ook met een A7 50tdi rondbolt en eigenlijk is het rijgedrag van die wagen ronduit beschamend in die prijsklasse... Mijn 45tdi heeft ook een ander rijgedrag dan mijn vorige wagen maar ik ervaar het zeker niet slechter ( kom van Multitronic transmissie ) , in het begin was het wat wennen ( ik vond de MT altijd wel fijn ) maar inmiddels ben ik meer dan tevreden.

    Enige probleem wat ik heb gehad tot hiertoe was een krakend paneel in het dasboard maar dat heb ik zelf opgelost. Verder voorlopig dus zeer tevreden , wagen is voor mij in alle opzichten beter dan m'n vorige.

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Dat zou suggereren dat het probleem van de 50TDI iets specifiek is voor die motor in plaats van de versnellingsbak?

    Krakende panelen in het dashboard heb ik ook last van op meerdere plaatsen, dat vind ik toch een serieuze tegenvaller voor een auto in die prijsklasse. Zeker omdat ik daar met vorige A4's en A5'en nooit last van had.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  10. #49

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Dat zou suggereren dat het probleem van de 50TDI iets specifiek is voor die motor in plaats van de versnellingsbak?

    Krakende panelen in het dashboard heb ik ook last van op meerdere plaatsen, dat vind ik toch een serieuze tegenvaller voor een auto in die prijsklasse. Zeker omdat ik daar met vorige A4's en A5'en nooit last van had.

    Mijn kennis met de A7 50tdi heeft van zijn dealer te horen gekregen dat hij zo goed als zeker geen aanpassing zal mogen verwachten van de software, want dat is eigenlijk het enige probleem… in het lage toerentalbereik snoeren ze het koppel bijna volledig af omdat daar de uitstoot zich het meest in negatieve zin aanwezig is… Als Audi daar aanpassingen aan gaat doen dan zouden ze in principe terug door de europese testen moeten geraken… wat dus niet gaat gebeuren…
    De dealer heeft hem letterlijk gezegd dat de enige optie gaat zijn om hem extern te laten chippen/herprogrameren …. Ongelooflijk eigenlijk… hij is er heel gefrustreerd over en ondanks dat ze hem er onmiddellijk bijvertellen dat hij dan zijn garantie verliest ( kwestie van een staaltje arrogantie tentoon te spreiden… ) is hij er wel al naar gaan informeren bij enkele gekende chiptuning bedrijven , geen van hen kan op vandaag helpen aangezien de software blijkbaar heel behoorlijk versleuteld is door Audi… Je zal er maar mee zitten…
    Audi is nu slachtoffer van zijn 10 jaar lange gesjoemel en 0,0 inovatie… Die man gaat 100% zeker nog nooit een Audi kopen na deze , dat is zeker….



    Heb je het (kunst)lederen beklede dashboard ? Bij mij kraakten de invulpanelen die de aircomonden en luidsprekers afdekken enorm bij temperatuurswijzigingen. Al de wagen in de zon had gestaan en ik vertrok , airco gaat aan dan was dat 10 minuten gekraak vanjewelste... omgekeerd ook...
    De dealer heeft de panelen gedemonteerd en opnieuw geplaatst maar probleem bleef identiek. Ik stond er bij toen ze dit deden en had gezien dat de panelen via metalen clipjes gefixeerd zitten ( best veel per paneel ) , ik merkte hen op dat deze het probleem waren heel waarschijnlijk... ze konden dat beamen maar konden of wilden niets anders doen dan alles origineel laten. Toen ik merkte dat het probleem gewoonweg er nog steeds was heb ik zelf de panelen gedemonteerd ( midden dashbord en rechts ) , clipjes verwijderd en op enkele plaatsen waar de clipjes zaten een klein dotje TEC7 kit en de panelen simpelweg terug geplaatst... ik weet het , op een auto van 75K zo moeten zitten klooien is eigenlijk te belachelijk voor woorden maar mijn kraakprobleem is er wel 100% mee opgelost...
    Laatst gewijzigd door ryback; 18-07-19 om 09:39.

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ryback Bekijk Berichten
    Mijn kennis met de A7 50tdi heeft van zijn dealer te horen gekregen dat hij zo goed als zeker geen aanpassing zal mogen verwachten van de software, want dat is eigenlijk het enige probleem… in het lage toerentalbereik snoeren ze het koppel bijna volledig af omdat daar de uitstoot zich het meest in negatieve zin aanwezig is… Als Audi daar aanpassingen aan gaat doen dan zouden ze in principe terug door de europese testen moeten geraken… wat dus niet gaat gebeuren…
    ...

    Heb je het (kunst)lederen beklede dashboard ? Bij mij kraakten de invulpanelen die de aircomonden en luidsprekers afdekken enorm bij temperatuurswijzigingen. Al de wagen in de zon had gestaan en ik vertrok , airco gaat aan dan was dat 10 minuten gekraak vanjewelste... omgekeerd ook...
    ...
    Echt pijnlijk, je zou toch verwachten dat zo'n beslissingen over motorsoftware grondig getest worden voor ze zo'n auto op de markt brengen, zeker in die prijsklasse...

    Ja, ik heb ook het (kunst)lederen dashboard. Al klinkt het bij jou erger dan bij mij, hier is het geen gekraak van jewelste maar voortdurend kraakjes - zowel boven de meest rechtse ventilatiemond als sinds kort een van de plastic stukken tussen stuur en virtuele cockpit.
    Dat laatste lijkt opgelost door er eens overal op te duwen (het equivalent van "heb je je pc al eens opnieuw opgestart" ), dat paneel blijft kraken ondanks zo'n pogingen.

    Dank je om je oplossing te delen, zodra ik eens bij de dealer ben langsgegaan en die het probleem niet kan oplossen, weet ik alvast een tweede route naar een oplossing!

    Dashboard gekraak is ook weer zoiets basic dat je toch vrij vaak hoort bij verschillende merken en modellen, ook in deze niet goedkope prijsklasse. Ik snap dat het niet altijd makkelijk is, maar vaak worden er toch echt slechte ontwerp beslissingen genomen die elke constructeur met een beetje ervaring zou moeten vermijden.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  12. #51
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Koppel komt gewoon een heel stuk later.. Zou mij dus niet verbazen als de auto het hoger in toeren gewoon prima doet?

    Voorbeeld:
    45TDI max. koppel 500 Nm (1750tpm)
    50TDI max. koppel 620 Nm (2250tpm)
    BiTDI 3.0TDI A6 C7 max. koppel 650 Nm (1400tpm)
    3.0TDI (272pk) A6 C7 max. koppel 580 Nm (1250tpm)

    In de Q8 50TDI is er inmiddels Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC; 600 Nm (2250tpm)..
    Dit probleem is binnenkort opgelost na een bezoekje aan JD of andere tuner.

    De ECU is eindelijk gekraakt.
    https://www.autotuner-tool.com/en/bosch-md1-mg1


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    kan de tuner dan het schakelgedrag aanpassen van de automaat? Niet meer stoten, abrupt schakelen, vertraging etc...

  14. #53
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edwinedwin Bekijk Berichten
    kan de tuner dan het schakelgedrag aanpassen van de automaat? Niet meer stoten, abrupt schakelen, vertraging etc...
    Als ze in de bak software kunnen komen dan wel.
    Sowieso kunnen ze het koppel verloop verbeteren.


    -----------------------------------------------
    Voor codings en retrofit projecten kijk op www.vagcoding.nl
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Dezelfde tiptronic versnellingsbak (ZF) zit in de nieuwe S6 TDI. Zou deze ook last hebben van deze problemen?

    ja, zie link
    https://www.youtube.com/watch?v=EDojozwpVT0
    Laatst gewijzigd door edwinedwin; 23-07-19 om 12:55.

  16. #55

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Diezelfde ZF bak zit in veel meer auto's. Ik kan mij niet voorstellen dat het daarin zit, het moet haast wel iets in de motor zijn wat deze diesels hebben om het milieu te besparen..

  17. #56
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    @Candycane
    Van harte Ik ben helemaal blij met mijn 40TDI, alweer meer dan 12.000km. Helaas was ik net drie weken te vroeg met bestellen, anders had ik ook quattro genomen. Ach, over 3 jaar dan maar.

    Aanpassing achterzijde: je kunt de originele S6 diffusor inclusief die 2x2 'uitlaatblendes' (in zwart!) al bestellen bij de dealer.
    Weet je of deze ook beschikbaar is voor de Avant? En weet iemand misschien de nummers en een prijsinschatting?
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  18. #57
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Zie hier: https://www.motor-talk.de/forum/umru...1#post55802786

    Op pagina 2, post van 10 maart 21.44u, staat een bijlage met de onderdeelnummers. Ik weet niet of dit allemaal compleet is e.d., ik heb me er niet verder in verdiept.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C8quattro Bekijk Berichten
    intussen is er expertise geweest op mijn wagen (onafhankelijk expert via mijn rechtsbijstand). wagen werd volledig uitgelezen en geen foutmeldingen.
    expert vond reactie van de versnellingsbak echter ook niet normaal. zijn conclusie: voertuig schakelt onnauwkeurig en het toerental blijft hangen in hoge toeren.bv bij inhaalmanoeuver, precies alsof uci van de versnellingsbak het drukken op het gaspedaal als een kickdown interpreteert.
    Reactie garage: zij kunnen niets meer doen en zijn beperkt door 'de huidige stand der techniek'. Veel gezever ook over feit dat tiptronic een koppelomvormer heeft en dat dit mede de 'vertraagde reactie' kan verklaren. Een s-tronic heeft geen koppelomvormer en werkt met dubbele koppeling zeggen ze vandaar het verschil in rijgedrag. Ik zou ook de enige zijn die klachten heeft (niet dus als ik bovenstaande reacties lees...)
    Software-update valt ook niet meteen te verwachten gezien de huidige problematiek ivm keuring e.d. en milieunormen.
    Garage wijst dus met de vinger naar Audi zelf. Via rechtsbijstand nu Audi in gebreke gesteld. Ik vind het schandalig dat ze een wagen op die manier op de markt durven brengen. Trekt op niks.
    is er nog nieuws sinds audi in gebreke is gesteld?

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    nee nog geen nieuws van Audi zelf tot nu toe...
    garage beweert ook nogmaals aangekaart te hebben maar ook nog geen respons. Ik laat weten als ik reactie heb ontvangen.

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Interessant artikel

    https://sz.de/1.4561571

Pagina 3 van 9 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •