Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 170

Onderwerp: A6 C8 algemeen

  1. #121

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    44
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchstorm Bekijk Berichten


    en heb maar extra bakje met bekerhouder aan voorzijde gezet aangezien ik toch meestal alleen in de auto zit.


    Gaspedaal response unit

    vanwaar komt dat bakje en welk merk/type?
    thx!

  2. #122

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutchstorm Bekijk Berichten


    en heb maar extra bakje met bekerhouder aan voorzijde gezet aangezien ik toch meestal alleen in de auto zit.


    Gaspedaal response unit
    Hey Dutchstorm,

    Doet die gaspedaal response unit echt zijn ding ?
    Heb je het gevoel dat je sneller weg bent .. En dus niet die seconden delay hebt als je bvb nog snel aan een rond punt er tussen wil ?

    Mijn motor werd reeds getuned (zie één van mijn vorige posts hier) maar doet niets aan de respons van het gaspedaal spijtiggenoeg

  3. #123

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candycane Bekijk Berichten
    Ander puntje dat ik nog wou aansnijden:

    De A6 Avant 55 TFSI e quattro is gelanceerd ... was aan het overwegen om prijs te vragen en evt over te stappen als het om niet teveel verlies gaat

    Natuurlijk alvorens ik enige dommigheid zou doen had ik graag jullie feedback

    pro con .... gewicht .... rijbereik koppel van de tfsi tov mijn diesel nu .... etc etc
    bedoeling is off course om erop vooruit te gaan en niet achteruit

    Muchos Gracias !
    Hi,

    ik heb enkele weken geleden een A6 Avant 55 TFSI e quattro besteld en komt, volgens de garage, ten laatste begin november binnen.

    Belangrijkste reden voor aanschaf is de fiscaliteit (in België) in vergelijking met de diesel of bezine versies. DE PHEV is 97% fiscaal aftrekbaar, de basis motor slechts 54%, laat staan als je een 3.0 wilt.
    Huidige wagen is een A6 C6 Avant 2.7 TDI Quattro, zal de aangename motor missen, maar goed, hij is aan vervanging toe na 8j dienst.

    Heb enkel een testrit kunnen doen met een A6 Berline 50 TFSI e en was best onder de indruk. Heb dus de beslissing genomen zonder effectief met de wagen te hebben gereden, maar ik heb er vertrouwen in ;-)

    Zodra ik heb hem zal ik wat over de rij ervaring posten, heb het internet de voorbije maanden zitten afzoeken naar rij-impressies of tests maar amper iets gevonden over de A6 Berline 55 TFSI e die toch al op de markt zou moeten zijn en slechts een handvol test van de A7. Dus denk dat zoiets wel handig is voor andere kandidaat kopers..

    Enige jammere bij de bestelling is dat, om één of andere bizarre reden, de omgevingscamera's niet meer besteld kunnen worden, op geen enkele A6 blijkbaar.

  4. #124
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.288
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Laten inbouwen als je hem hebt.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #125
    narcotic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cesommel Bekijk Berichten
    Hi,

    ik heb enkele weken geleden een A6 Avant 55 TFSI e quattro besteld en komt, volgens de garage, ten laatste begin november binnen.

    Belangrijkste reden voor aanschaf is de fiscaliteit (in België) in vergelijking met de diesel of bezine versies. DE PHEV is 97% fiscaal aftrekbaar, de basis motor slechts 54%, laat staan als je een 3.0 wilt.
    Huidige wagen is een A6 C6 Avant 2.7 TDI Quattro, zal de aangename motor missen, maar goed, hij is aan vervanging toe na 8j dienst.

    Heb enkel een testrit kunnen doen met een A6 Berline 50 TFSI e en was best onder de indruk. Heb dus de beslissing genomen zonder effectief met de wagen te hebben gereden, maar ik heb er vertrouwen in ;-)

    Zodra ik heb hem zal ik wat over de rij ervaring posten, heb het internet de voorbije maanden zitten afzoeken naar rij-impressies of tests maar amper iets gevonden over de A6 Berline 55 TFSI e die toch al op de markt zou moeten zijn en slechts een handvol test van de A7. Dus denk dat zoiets wel handig is voor andere kandidaat kopers..

    Enige jammere bij de bestelling is dat, om één of andere bizarre reden, de omgevingscamera's niet meer besteld kunnen worden, op geen enkele A6 blijkbaar.
    Zeer interessant inderdaad.
    Ik ben me aan het oriënteren om na 4 jaar in m'n huidige A6 te hebben gereden te veranderen naar een A6 55 TFSI e OF de S6 TDI.
    Ik hou enorm van de sportieve eigenschappen van de S6:
    - Sportdif
    - supersportzetels
    - sportieve uitstraling (incl 4 fake exhausts)

    Nadelen:
    - doorverkoopwaarde na 4 jaar? (diesel,...)
    - soortgelijke s-tronic dan degene die ik nu heb en die is best traag!
    - fiscaal

    Voordelen (imo) voor de 55 TFSI e:
    - fiscaal. Scheelt me €6000 met de S6 op 4 jaar)
    - korte ritten elektrisch rijden
    - sportief uiterlijk door s-line

    Nadelen:
    - benzine motor die beduidend meer verbruikt dan een 3.0 diesel
    - "slechts" 252pk indien de batterij leeg is

    M'n huidige A6 moet binnenkort binnen voor herstelling en ik zou een testrit willen inplannen om zowel de S6 als de 55 TFSI e te testen.

    Is er hier op het forum ervaring met deze 2 wagens? Ik kan er voorlopig maar weinig over vinden.
    Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
    Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK


  6. #126

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cesommel Bekijk Berichten
    Hi,

    ik heb enkele weken geleden een A6 Avant 55 TFSI e quattro besteld en komt, volgens de garage, ten laatste begin november binnen.

    Belangrijkste reden voor aanschaf is de fiscaliteit (in België) in vergelijking met de diesel of bezine versies. DE PHEV is 97% fiscaal aftrekbaar, de basis motor slechts 54%, laat staan als je een 3.0 wilt.
    Huidige wagen is een A6 C6 Avant 2.7 TDI Quattro, zal de aangename motor missen, maar goed, hij is aan vervanging toe na 8j dienst.

    Heb enkel een testrit kunnen doen met een A6 Berline 50 TFSI e en was best onder de indruk. Heb dus de beslissing genomen zonder effectief met de wagen te hebben gereden, maar ik heb er vertrouwen in ;-)

    Zodra ik heb hem zal ik wat over de rij ervaring posten, heb het internet de voorbije maanden zitten afzoeken naar rij-impressies of tests maar amper iets gevonden over de A6 Berline 55 TFSI e die toch al op de markt zou moeten zijn en slechts een handvol test van de A7. Dus denk dat zoiets wel handig is voor andere kandidaat kopers..

    Enige jammere bij de bestelling is dat, om één of andere bizarre reden, de omgevingscamera's niet meer besteld kunnen worden, op geen enkele A6 blijkbaar.
    Hey Cesommel,

    Bedankt voor de post.
    Ben inderdaad wel benieuwd naar de rij ervaring. Ik overweeg het eventueel ook voor de fiscaliteit, maar aangezien ik pas iets meer dan een jaar de 40TDI A6 heb wil ik natuurlijk ook niet echt verlies maken mocht ik overstappen.

    wel spijtig van de omgevingscamera's. Ik mocht wanneer ik hem bestelde nog kiezen tussen parkeerhulp autom. of de omgevingscamera's.... waarbij je dan uiteraard voor de camera's gaat

  7. #127

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door narcotic Bekijk Berichten
    Zeer interessant inderdaad.
    Ik ben me aan het oriënteren om na 4 jaar in m'n huidige A6 te hebben gereden te veranderen naar een A6 55 TFSI e OF de S6 TDI.
    Ik hou enorm van de sportieve eigenschappen van de S6:
    - Sportdif
    - supersportzetels
    - sportieve uitstraling (incl 4 fake exhausts)

    Nadelen:
    - doorverkoopwaarde na 4 jaar? (diesel,...)
    - soortgelijke s-tronic dan degene die ik nu heb en die is best traag!
    - fiscaal

    Voordelen (imo) voor de 55 TFSI e:
    - fiscaal. Scheelt me €6000 met de S6 op 4 jaar)
    - korte ritten elektrisch rijden
    - sportief uiterlijk door s-line

    Nadelen:
    - benzine motor die beduidend meer verbruikt dan een 3.0 diesel
    - "slechts" 252pk indien de batterij leeg is

    M'n huidige A6 moet binnenkort binnen voor herstelling en ik zou een testrit willen inplannen om zowel de S6 als de 55 TFSI e te testen.

    Is er hier op het forum ervaring met deze 2 wagens? Ik kan er voorlopig maar weinig over vinden.
    Geen ervaring .... Wel op zoek naar wat info zoals de meesten....

    Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met de 55 TFSI e .....
    Denk qua S6 dat dit niet direct nog moet bewezen worden
    en hoezeer ik ook graag voor een S zou gaan .... als het om een bedrijfswagen gaat en je gaat nog sportief deze dagen wordt je genaaid spijtig genoeg...

  8. Ad
  9. #128
    narcotic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candycane Bekijk Berichten
    Geen ervaring .... Wel op zoek naar wat info zoals de meesten....

    Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met de 55 TFSI e .....
    Denk qua S6 dat dit niet direct nog moet bewezen worden
    en hoezeer ik ook graag voor een S zou gaan .... als het om een bedrijfswagen gaat en je gaat nog sportief deze dagen wordt je genaaid spijtig genoeg...
    Ja het scheelt me €6000 op 4 jaar, wat in principe zuur geld is.
    Alleszins wil ik de vergelijking goed kunnen doen (ik ben nog steeds op zoek naar een overzichtelijke website waar je verschillende modellen met elkaar kan vergelijken incl thuisladen met de juiste tarieven enz) tussen hybride - elektrisch - diesel.

    Moeilijke keuze vind ik.
    Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
    Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

  10. #129

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Is het uberhaupt mogelijk om een TFSIe te vergelijken met een S6? De "S" is een 6 cilinder, de TFSIe een 4 pitter met een accu pakket die hem ook nog eens een goede 200 kilo zwaarder maakt als de diesel. Zelf heb ik een C7 biturbo competition ingeruild op een reguliere C8 55 TFSI en die vergelijking kan ik maken. De C8 rijdt stukken soepeler als de C7 zeker na de software updates op de C7. Verbruik lijkt me geen argument en zeker niet als er zakelijk gereden wordt want die kosten worden betaald lijkt me.
    Als ik het goed lees is het bijtelling verschil 1500 per jaar tussen een "S" en een "TFSIe"...... Do I need to say more?

  11. #130

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @narcotic Het gewichtsverschil is veel kleiner dan hierboven genoemd. Helaas is het geen 3 liter TFSI meer, maar de 55TFSIE komt ook wel van z'n plek. Ook zonder de elektromotor naar mijn inschatting sneller dan je huidige 2.0TDI. Ik vind de EU-spec S6 C8 de letter 'S' niet waard, dus ook de meerkosten niet. De 55TFSIE kun je nog behoorlijk sportief maken met mooie velgen en s-line i.c.m. s-sportstoelen. Komend uit een C7 2.0TDI 190pk denk ik dat je de 55TFSIE C8 zeker zult waarderen, het is echt wel een upgrade, ook met "slechts" Quattro Ultra. Ben benieuwd naar je proefrit ervaring. Ik zou het wel weten

  12. #131

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Laten inbouwen als je hem hebt.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    De 3D camera is in te bouwen ?
    Alleen achteruitrij camera ook ?
    Waar is dit te realiseren en weet je de prijzen ?

    Dank.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #132
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.150
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cesommel Bekijk Berichten
    Enige jammere bij de bestelling is dat, om één of andere bizarre reden, de omgevingscamera's niet meer besteld kunnen worden, op geen enkele A6 blijkbaar.
    Dat zou erg vreemd zijn. In DE staan de omgevingscamera's nog wel gewoon in de configurator. Nieuw is het assistentiepakket parkeren, waar deze optie ook één van de pakket-onderdelen is. Bij enkel de camera's staat geen enkel voorbehoud, bij het nieuwe assistentiepakket wel "niet bestelbaar op 45TFSI (quattro)".

    Achteruitrijdcamera in laten bouwen is waarschijnlijk betrekkelijk eenvoudig; daar weet @Carpediem veel van.
    Omgevingscamera's lijkt mij stukken moeilijker, omdat daar veel meer bij komt kijken (in grille, in spiegels, in wielkast-randen).
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #133
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sportback 2.0 tdi Bekijk Berichten
    De 3D camera is in te bouwen ?
    Alleen achteruitrij camera ook ?
    Waar is dit te realiseren en weet je de prijzen ?

    Dank.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik kan je wel helpen, mail maar even op info@vagcoding.nl
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  15. #134

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Dat zou erg vreemd zijn. In DE staan de omgevingscamera's nog wel gewoon in de configurator. Nieuw is het assistentiepakket parkeren, waar deze optie ook één van de pakket-onderdelen is. Bij enkel de camera's staat geen enkel voorbehoud, bij het nieuwe assistentiepakket wel "niet bestelbaar op 45TFSI (quattro)".

    Achteruitrijdcamera in laten bouwen is waarschijnlijk betrekkelijk eenvoudig; daar weet @Carpediem veel van.
    Omgevingscamera's lijkt mij stukken moeilijker, omdat daar veel meer bij komt kijken (in grille, in spiegels, in wielkast-randen).
    Ja in de buurlanden gewoon beschikbaar in configurator maar in België niet.. verkopers wisten niet waarom en contact genomen met invoerder en vermoedelijk komt het weer terug maar geen idee wanneer..

  16. #135

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cesommel Bekijk Berichten
    Ja in de buurlanden gewoon beschikbaar in configurator maar in België niet.. verkopers wisten niet waarom en contact genomen met invoerder en vermoedelijk komt het weer terug maar geen idee wanneer..
    De Belgische configurator is al langer een drama en de meeste verkopers raken er niet wijs uit.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  17. #136

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2020
    Leeftijd
    39
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Hallo iedereen,

    Ik rijd met een audi a6 sedan 55 tfsi sinds Februari 2019.
    Momenteel 35000km op de teller. Prachtige en zalige wagen.
    Maar, deze schokt al sinds het begin rond de 1000 toeren.
    Dit bij het vertrekken of bij het gewoon rijden.
    Soms is het even weg en dan is het er terug.

    Het traag reageren van de pedaal heb ik ook, wat ik zeer vervelend vind.
    Maar audi wist me te vertellen dat dit te maken heeft met de emmissie normen.

    Voor het schokken is hij al 3 keer bij audi binnen geweest, iedere keer wisten ze mij te vertellen dat de wagen voor hen perfect is.

    Iemand nog problemen met dat schokken en wat kan ik er aan doen?
    Zou de software herprogrammeren een oplossing zijn?

    Super jammer dat zulke zaken voorkomen bij zo een wagen.

    Alvast bedankt.
    grtz

  18. #137
    narcotic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GF1 Bekijk Berichten
    Is het uberhaupt mogelijk om een TFSIe te vergelijken met een S6? De "S" is een 6 cilinder, de TFSIe een 4 pitter met een accu pakket die hem ook nog eens een goede 200 kilo zwaarder maakt als de diesel. Zelf heb ik een C7 biturbo competition ingeruild op een reguliere C8 55 TFSI en die vergelijking kan ik maken. De C8 rijdt stukken soepeler als de C7 zeker na de software updates op de C7. Verbruik lijkt me geen argument en zeker niet als er zakelijk gereden wordt want die kosten worden betaald lijkt me.
    Als ik het goed lees is het bijtelling verschil 1500 per jaar tussen een "S" en een "TFSIe"...... Do I need to say more?
    Ik ga de auto terug op de zaak zetten, maar dit is mijn eigen zaak (in bijberoep), dus verbruik is wel degelijk een punt waar ik naar kijk.
    Als ik 30k per jaar rij, is dat 2400l verschil dat de benzine meer zou verbruiken. (schatting)

    De kosten van aanschaf schat ik concurrerend aan elkaar, al kan het zijn dat de TFSIe iets duurder uitkomt aangezien ik daar voorlopig amper jonge 2dehands exemplaren van online zie.

    Jij zou dus voor de TFSIe gaan, ga ik van uit.
    Je hebt een punt dat de S6 TDI 'S' onwaardig is, maar uiteindelijk is dat niet echt aan de orde, aangezien er toch geen alternatief is zoals een competition zoals bij het C7 model.
    Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
    Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

  19. #138
    narcotic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @narcotic Het gewichtsverschil is veel kleiner dan hierboven genoemd. Helaas is het geen 3 liter TFSI meer, maar de 55TFSIE komt ook wel van z'n plek. Ook zonder de elektromotor naar mijn inschatting sneller dan je huidige 2.0TDI. Ik vind de EU-spec S6 C8 de letter 'S' niet waard, dus ook de meerkosten niet. De 55TFSIE kun je nog behoorlijk sportief maken met mooie velgen en s-line i.c.m. s-sportstoelen. Komend uit een C7 2.0TDI 190pk denk ik dat je de 55TFSIE C8 zeker zult waarderen, het is echt wel een upgrade, ook met "slechts" Quattro Ultra. Ben benieuwd naar je proefrit ervaring. Ik zou het wel weten
    Weet je toevallig het gewichtsverschil tussen de S6 en de 55TFSIe? Ik schat dat het batterijpakket en elektromotor toch wel snel 150kg kan wegen.
    Sneller dan m'n huidige 2.0 TDI Ultra zal hij zeker zijn, maar ik zoek toch constant 300+ pk onder de motorkap te hebben, en dat is bij de TFSIe jammer genoeg niet het geval.
    Alleszins moeten de testritten er nog aankomen en zal er heel eel afhangen van het gevoel dat ik in beide wagens heb.
    Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
    Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

  20. #139
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.024
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Een verschil van 2400 liter op 30.000 kilometer lijkt mij wat veel.

    Ik denk dat de verbruikscijfers in de praktijk elkaar niet veel zullen ontlopen. De TFSI e heeft een 14 kWh accu toch?

  21. #140

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @narcotic
    Als ik op spritmonitor kijk zie ik een c8 allroad met de 3.0tdi 349pk met 45 tankbeurten 7.64L/100km doen. Zoals hierboven al genoemd lijkt mij die 2400l verschil dan veel. Ik lees nu dat je een jong occasion zoekt, is de 55tfsi uitgesloten? Die rijdt lekker door. Klopt er is geen competition diesel. Toch kun je dan, S onwaardig als ik de S6 c8 vind, ook de 50TDI overwegen aangezien het verschil tussen S6 en 50TDI niet gigantisch is en het in € nieuw i.i.g. nog wel wat geld scheelt. Even gewichtsverschil opgezocht, massa rijklaar voor een 55tfsie is 2150 kg en voor een S6 Avant 2095kg. Geen 'goede 200 kilo zwaarder' dus. Ok, je wil constant 300+pk onder de motorkap. De tfsie zonder hulp van de elektromotor zal niet sneller zijn dan de s6 diesel. Maar staar je niet blind op pk's en nm's als je een diesel met een benzine vergelijkt. Een 55tfsi is met 340pk 500nm flink sneller dan een s6 diesel met 349pk 700nm, resp. 0-200 in 18s en 21s. Een 45tfsi 245pk doet dat trouwens in 25s. In een 55tfsie gecombineerd met de elektromotor weet ik het helaas niet maar ik vermoed wel rond diezelfde 18s. Let bij de diesel proefrit goed op of je geen hinderlijk gebrek aan vermogen voelt in laagtoerental, bij wegrijden bijvoorbeeld.

Pagina 7 van 9 EersteEerste ... 3456789 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •