Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
    Resultaten 141 tot 153 van de 153

    Onderwerp: A6 C8 algemeen

    1. #141
      ketelapper's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2004
      Leeftijd
      45
      Posts
      9.883
      Kudos
      749
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      Rij-ervaring is inderdaad niet alleen in cijfers te vangen. Ik rij nu:
      - A6 TDI met 204pk / 400Nm / 1.620kg
      - A3 e-tron 204pk / 350Nm / 1.515kg
      - S4 cabrio met 344pk / 410Nm / 1.895kg

      De A3 is héél veel rapper (bij volle accu) omdat het elektro-koppel vanuit stilstand meteen gigantisch lostrekt. Dat zal een A6 TFSIe ook doen. De S4 heeft zowel meer vermogen als meer koppel, maar is tegenover de A3 op korte sprint ook nergens...
      Het zal mij niet verbazen wanneer de hybride A6 een S6 TDI op sprintjes op achterstand rijdt; tot bepaalde snelheid wanneer de diesel op stoom is gekomen. Ook bij tussenacceleraties is de A3 superieur aan de mijn A6. De souplesse van die hybride-aandrijflijn is echt ongekend goed, in mijn beleving. Geen vertraging van turbodruk opbouwen maar meteen gáán. Tot de accu leeg is

      Verbruik vergelijken van hybride vs. TDI kan alleen wanneer je ook een goed beeld hebt van de afstanden die je rijdt en hoe consequent je oplaadt. Als je vaak korter rijdt dan één acculading haalt en de agenda opladen tussendoor toelaat, zul je vooral elektrisch rijden en daar kan diesel niet tegenop in kosten (tenminste... in NL).

      Mijn mrs. rijdt nu circa 75% van haar kilometers elektrisch. Perfect. Zou in mijn eigen rijpatroon 'pré-Corona' waarschijnlijk maar zo'n 25% zijn, omdat ik vaak langere stukken reed (één acculading is ongeveer 40km bij de A3). Met huidige omstandigheden zou ik juist ook hybride hebben gekozen.
      En in NL half-tarief voor de motorrijtuigenbelasting tot en met 2024 nu zeker. Maar daar heeft @narcotic in BE niets aan.

      Wanneer je de combinatie van S-label en dieselmotor niet vindt passen, kun je naar de allroad 55TDI kijken. Technisch hetzelfde zonder S-uitdossing op een diesel.
      Laatst gewijzigd door ketelapper; 07-09-20 om 07:37.
      Werk: A6 (C8) Limousine Pro Line S, Individuallackierung Arablauw(02/2019)
      Hobby: S4 (B7) Cabriolet, Sprintblauw (06/2006)
      Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau(12/2017)

    2. #142
      narcotic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2010
      Leeftijd
      34
      Posts
      384
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
      Een verschil van 2400 liter op 30.000 kilometer lijkt mij wat veel.

      Ik denk dat de verbruikscijfers in de praktijk elkaar niet veel zullen ontlopen. De TFSI e heeft een 14 kWh accu toch?
      Ik heb dat misschien verkeerd uitgedrukt.
      Ik bedoelde 2400 op 4 jaar bij 30k / jaar, dus 2400l over 120k km.
      Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
      Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

    3. #143
      narcotic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2010
      Leeftijd
      34
      Posts
      384
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
      @narcotic
      Als ik op spritmonitor kijk zie ik een c8 allroad met de 3.0tdi 349pk met 45 tankbeurten 7.64L/100km doen. Zoals hierboven al genoemd lijkt mij die 2400l verschil dan veel. Ik lees nu dat je een jong occasion zoekt, is de 55tfsi uitgesloten? Die rijdt lekker door. Klopt er is geen competition diesel. Toch kun je dan, S onwaardig als ik de S6 c8 vind, ook de 50TDI overwegen aangezien het verschil tussen S6 en 50TDI niet gigantisch is en het in € nieuw i.i.g. nog wel wat geld scheelt. Even gewichtsverschil opgezocht, massa rijklaar voor een 55tfsie is 2150 kg en voor een S6 Avant 2095kg. Geen 'goede 200 kilo zwaarder' dus. Ok, je wil constant 300+pk onder de motorkap. De tfsie zonder hulp van de elektromotor zal niet sneller zijn dan de s6 diesel. Maar staar je niet blind op pk's en nm's als je een diesel met een benzine vergelijkt. Een 55tfsi is met 340pk 500nm flink sneller dan een s6 diesel met 349pk 700nm, resp. 0-200 in 18s en 21s. Een 45tfsi 245pk doet dat trouwens in 25s. In een 55tfsie gecombineerd met de elektromotor weet ik het helaas niet maar ik vermoed wel rond diezelfde 18s. Let bij de diesel proefrit goed op of je geen hinderlijk gebrek aan vermogen voelt in laagtoerental, bij wegrijden bijvoorbeeld.
      Bedankt alvast voor je - wederom - uitgebreide info.

      Ik heb contact gehad met mijn garage en ze hebben geen S6 of 55 TFSIe in hun testgamma momenteel.
      De TFSIe zal er eind deze maand komen, maar de S6 wordt niet opgenomen in hun testgamma, maar er kan wel als 'VIP trzatment' zoals ze het noemden, een S6 voor m'n deur afgezet worden die ik 24u kan testen.

      Het gebruik aan power in de zeer lage toeren merk ik bij m'n 2.0 TDI Ultra ook op, dit is inderdaad iets waar ik op ga letten, maar zal niet eliminerend zijn.

      Ik heb voorlopig nog niet kunnen terugvinden welke Euronorm de 3.0 TDI in de S6 heeft. Indien dit een 6d is, is het goed, maar indien het een 6d-temp motor is, is het meteen een no-go, aangezien die motoren vanaf 2027 niet meer in de binnensteden binnen mogen (Lage Emissie Zone) en dus de doorverkoopwaarde zal kelderen.

      Ik heb geen deadline opgesteld wanneer ik een nieuw voertuig wil aankopen, maar fiscaal best zou het zijn dat dit niet 2021 overschrijdt.
      Ik heb ook opgevangen dat de fiscale regels in België - nogmaals - zullen gewijzigd worden en dit grote impact kan hebben op hybrides.

      De 50TDI is een goed alternatief, maar dan moet ik eens kijken of daar een sportdif als optie mogelijk is (ik vermoed van niet, want dat zal de S6 o.a. ervan onderscheiden).
      Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
      Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

    4. #144
      narcotic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2010
      Leeftijd
      34
      Posts
      384
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      @ketelapper Het direct vermogen door de elektro motor is iets wat me enorm aanspreek.
      Helaas van relatief korte duur door het beperkte batterij-pakket, maar ik kan op ongeveer 50% van mijn tussenstops (gratis) elektrisch laden, dit maakt dat enkel op de langere afstanden en reizen het batterijpakket niet lang aangesproken kan worden.
      Ik heb nog geen ervaring met hybrides rijden, dus aan de hand van settings en dergelijke valt hier misschien wel iets naar de hand te stellen zodat de batterij enkel ingrijpt bij optrekken bij lage snelheden?
      Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
      Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

    5. #145

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      @narcotic
      'Op stoom komen' zoals hierboven genoemd klinkt mooi maar dat zie ik niet in de praktijk. In een sprint van 100-200 rijd je met een opgeladen 55tfsie ook gewoon bij een S6 C8 weg, laat staan met een 55tfsi. Men wordt soms helemaal wild van het motor-koppel van een diesel, maar zo fantastisch is het qua prestaties nou eenmaal niet altijd. Motor-koppel ≠ Wiel-koppel. Voor de duidelijkheid: het is niet dat ik vind dat een S6 geen diesel mag hebben. De prestaties van de S6 C8 zijn gewoon droevig voor een S. Als je er dan een diesel in doet, laat het dan een topper zijn. In Q1 was de S6 TDI in NL €30k duurder dan de 55tfsie en €20k+ duurder dan een 55tfsi.. Op dit moment is de S6 C8 in ieder geval nog geen Euro 6d, dat moet afaik vanaf volgend jaar wel. Geen idee wanneer dat op de planning staat en wanneer de auto dan weer leverbaar is.

      Als ik het stiekem vergelijk met het aanbod in de G30 5 serie BMW: BMW 540d - Sneller dan S6 C8, in BE €10k goedkoper en nu al beschikbaar in Euro6d.. Daaropvolgend heb je nog een BMW M550d als sterkste diesel. Een M550i die 100-200 even snel is als een RS6 C8. Tot slot nog de M5 en de M5 Competition met waanzinnige Aventador S-achtige prestaties. Binnenkort nog de Euro6d 545e, een hybride met 6-cilinder benzinemotor.. Loopt Audi iets achter?..


    6. #146
      narcotic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2010
      Leeftijd
      34
      Posts
      384
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      @Raz0r Ik wil het misschien niet altijd aannemen, maar Audi loopt helaas op sommige vlakken achter.
      Misschien moet ik die 545e ook maar eens in 't oog houden als die er in Touring komt.
      Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
      Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

    7. #147

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2016
      Posts
      7
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door narcotic Bekijk Berichten
      Misschien moet ik die 545e ook maar eens in 't oog houden als die er in Touring komt.
      Die komt er helaas niet.

    8. Ad
    9. #148
      narcotic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2010
      Leeftijd
      34
      Posts
      384
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koendr Bekijk Berichten
      Die komt er helaas niet.
      Heb jij intel hieromtrent of eerder een gok?
      Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
      Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

    10. #149

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      02 2016
      Posts
      7
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door narcotic Bekijk Berichten
      Heb jij intel hieromtrent of eerder een gok?
      Ik heb de vraag aan BMW gesteld. Een 545e Touring komt er helaas niet.
      Die informatie heb ik van een BMW verdeler.

    11. #150

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2019
      Leeftijd
      38
      Posts
      1
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6 Allroad

      Smile Re: A6 C8 algemeen

      Voor iedereen met 50TDI MET traag pedaal probleem

      Vandaag heb ik het eerste onderhoud van 30k km laten doen op mijn C8 ALLROAD bij Auto Natie in Antwerpen, er werd ook een terugroepactie "23CK W-SOFTWARE-UPDATE AANDRIJFELEKTRONIKA" uitgevoerd.

      Ik kan hierbij bevestigen dat deze update, het probleem met het gaspedaal, volledig heeft opgelost
      Wagen heeft vanaf nu een snelle respons op het indrukken van het gaspedaal, zoals het had moeten zijn af fabriek...

    12. #151
      narcotic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2010
      Leeftijd
      34
      Posts
      384
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      Ik heb enkele dagen geleden de tijd gevonden om 2 uurtjes een A6 55 TFSIe te testen.
      Full s-line, HUD, ACC, shadowline ...kortweg mooi uitgerust exemplaar.

      De samenwerking en omschakeling tussen elektromotor en benzinemotor gaat redelijk vlot. Vlotter dan ik had verwacht.
      Het gecombineerde vermogen van 367pk is vlot, bij momenten zeer vlot. (komende van een 2.0 TDI ultra met 220 pk is dit wel een groot verschil)

      Het verbruik van de 2.0 tfsi is aan de hoge kant.
      Na 100km te hebben gereden en quasi 100% met elektro ondersteuning kwam ik uit op +8 l/100km, en daar worden de batterijkilometers blijkbaar in verrekend. Dus die 40km op accu waren er tegen dan ook door.

      In België hebben we een nieuwe regering en het kan maar eens zijn dat de regeling omtrent wagens voor zakelijk gebruik weer maar eens gaan wijzigen.
      Momenteel is deze wagen 100% aftrekbaar, maar dit zou wel eens kunnen wijzigen naar max 42g co2, waar deze dan weer teveel heeft met z'n 48g co2.

      Dat brengt me dan ineens terug naar de S6 die deel uit maakt van het dilemma, en waar ik mogelijks nog steeds het meeste naartoe neig.
      Op 5 jaar tijd is dit momenteel €7500 verschil tussen de 2 wagens in het nadeel van de S6, maar dan heb je wel een zuinigere motor (ahum... sportief gedrag?), een sportdif, sportievere uitstraling (al is de tfsie met s-line pack zeker niet onsportief uiterlijk), maar de verkoopwaarde binnen 5 jaar baart me zorgen.
      Iemand een glazen bol op overschot?
      Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
      Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

    13. #152
      ketelapper's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      01 2004
      Leeftijd
      45
      Posts
      9.883
      Kudos
      749
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door narcotic Bekijk Berichten
      Iemand een glazen bol op overschot?
      Ik gebruik al veel jaren lang dezelfde glazen bol en die heeft mij nog nooit teleurgesteld
      Mijn glazen bol zegt altijd dat ik binnen het budget dat ik eerst zelf bepaal, moet kiezen wat op dat moment het beste voelt. Ik kies auto's met geld dat ik kan missen, dus ik maak mijzelf niet afhankelijk van verkoopwaarde in de toekomst.

      Enige tip die ik altijd kan geven wanneer mensen restwaarde wél belangrijk vinden, om die restwaarde een klein beetje te voorspellen: vraag voor beide configuraties bij drie verschillende leasemaatschappijen offerte op (voor telkens zelfde looptijd en kilometers). Dan zie je in de maandbedragen de meest professionele inschatting van gebruikskosten en waardevermindering. Gemiddelde van 3x TFSIe versus gemiddelde van 3x S6 is naar mijn mening meest objectieve inzicht voor jouw keuze.
      Werk: A6 (C8) Limousine Pro Line S, Individuallackierung Arablauw(02/2019)
      Hobby: S4 (B7) Cabriolet, Sprintblauw (06/2006)
      Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau(12/2017)

    14. #153
      narcotic's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      10 2010
      Leeftijd
      34
      Posts
      384
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6
      Land
      Land

      Standaard Re: A6 C8 algemeen

      @ketelapper
      Klopt, een auto moet je kopen met geld dat je 'kan missen'.
      Al blijft het wel een investering die enkel afschrijft, dus als je die afschrijvingscurve minder steil kan maken door de juiste, toekomstgerichte motorisatie te kiezen is dat mooi meegenomen.

      Moest ik enkel met m'n hart kiezen, kocht ik d'office de S6. Al een geluk komt m'n hoofd zich er ook af en toe eens mee moeien.

      De tip van de lease maatschappijen ga ik opvolgen. Bedankt!
      Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
      Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

    Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

    User Tag List

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •