Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 170

Onderwerp: A6 C8 algemeen

  1. #81

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Heb een vergelijkbare reactie van de importeur. “Er mankeert niets aan de auto, alle meetwaarden zijn goed.” Dealer erkent ook dat de auto niet goed is!! Daar sta je dan met een zgn. topklasse auto met een voorsprong door techniek. Een jaar lang ergernis met maandelijks bezoek aan de dealer door diverse mankementen. Maar gelukkig is het opgelost, ik heb de auto verkocht. Na meer dan 25 jaar geen Audi meer.

  2. #82

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    idd voorsprong door techniek mijn voeten, het is gewoon te belachelijk voor woorden....
    de mijne staat ook te koop. ik word er gek van.
    garage heeft vorige week nu voor het eerst toegegeven dat ik niet de enige ben met dergelijke klachten...
    toevallig ook iemand van d'ieteren gesproken in de garage. verschillende van zijn collega's hadden ook identieke klachten maar bij audi gebaren ze van krommenhaas.
    Eerste software update zou pas te verwachten zijn eind 2020. Momenteel is er al een update van de software van de versnellingsbak maar volgens de garage verandert deze niks aan het (trage) schakelgedrag....
    en dat voor een auto van 75K nieuwprijs...ronduit schandalig.

  3. #83

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    en het meest frustrerend is dat je zoveel betaalt en dat ze niets doen, behalve ontkennen dan

  4. #84

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @C8quattro Al eens met een tuner als Vagtechniek besproken of zij dit soort klachten eruit krijgen bij het tunen?

  5. #85
    Dutchstorm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomhades Bekijk Berichten
    Hallo !

    Ik ben sinds feb/mrt in het bezit van een Audi A6 40TDI Black Edition S-Line (met nog een hoop andere opties ).
    Ik ben best tevreden over de wagen maar had toch graag wat info gekregen van jullie omtrent volgende vragen:
    - ik ben aan het twijfelen om de motor te laten tunen om toch de reactiesnelheid van de versnellingsbak wat te verhogen. Soms reageert hij net "te laat" (bijvoorbeeld: als je stilstaat aan een rotonde en wilt vertrekken om nog voor iemand de rotonde op te rijden dan reageert de auto een 1-2 seconden later... wat zeer lastig is want dan lijkt het alsof je net voor iemand met opzet de rotonde oprijdt). Heeft er iemand al ervaring met het tunen van de motor? Zo ja, wat heb je dan laten doen (of zelf gedaan) en hoe makkelijk is dat omkeerbaar te maken?

    - VAGCodings: ik had ook wat info gevonden over de mogelijke aanpassingen hieraan maar had toch graag geweten wie/wat al heeft laten aanpassen en/of er mogelijk hier problemen kunnen in ontstaan. (geen ervaring whatsoever op dit, vandaar de vraag)

    Thanks voor de input !!
    De VAG coderingen heb ik ook door @Carpediem laten doen. Stuur hem gewoon ff een pb en je krijgt een lijst met alle mogelijkheden. Hij heeft deze A6 gedaan en mijn vorige A6 ook. Werkt allemaal perfect...al jaren plezier van gehad in de vorige en nu ook weer in de nieuwe.

    Tuning...ik heb ook een 40TDI en had idd hetzelfde gevoel als jij omschrijft. Dacht in het begin dat ‘ie nog ff ‘losgereden’ moest worden omdat hij idd trager reageerde dan de vorige 2.0TDI Ultra. Heb in België laten tunen en heb zowel vermogen als gaspedaal respons unit genomen. Installatie is gratis en je mag ook gratis op de rollenbank...wel op afspraak. Leverancier is Tuningbox en in NL is het Beek Auto Racing in Den Haag die ook hun producten verkoopt.
    Is een externe tuningbox die met slechts 3 kabeltjes verbonden is. Je kijkt mee met installatie en krijgt uitleg wat te doen als je de auto weer verkoopt. (Je kan de box namelijk gratis 1x laten herprogrammeren voor je nieuwe auto bijvb..mss wel nieuwe kabelset nodig). Als je tussentijds naar de garage gaat en de garage wil de tuning er ff af, kan je de centrale unit er afklikken en een gratis meegeleverde shunt (doorverbindingstekker) plaatsen of alle kabels ff losklikken. Is nog geen 10min werk...iets langer als je alles netjes met tie-wraps vastzet.
    Als je geen tuning wil en tevreden bent met de huidige power, dan kan je enkel een gaspedaal respons unit nemen waarmee je zelf de respons van gaspedaal in 9 verschillende niveaus kan instellen. Is natuurlijk een stuk goedkoper dan incl tuningbox.
    Heb al veel plezier gehad van mijn tuning van zowel motor als gaspedaal respons. Eigenlijk was enkel gaspedaal respons voldoende geweest.
    Bedrijf dat dit doet staat goed aangeschreven in België...je moet wel ff naar de Ardennen...maar dan heb je ook een fijne ‘getunede’ rit terug. Wel opletten onderweg want op de terugweg ben ik in B geflitst met 152 ...

    En...als je in de buurt van Breda bent kan je natuurlijk altijd ff laten weten en zelf ff ervaren wat het verschil is in de mijne.
    Laatst gewijzigd door Dutchstorm; 06-11-19 om 16:44.


  6. #86

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Tunen kan inmiddels bij deze auto ook op een normale manier zonder boxjes en kastjes.

  7. #87

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Kost je wel je garantie.... (terwijl het niet eens nodig zou moeten zijn...)

  8. Ad
  9. #88
    Dutchstorm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    Kost je wel je garantie.... (terwijl het niet eens nodig zou moeten zijn...)
    Welke garantie? Als ik zie hoe Audi het probleem met de 50TDI aanpakt, of beter gezegd heel hard van weg loopt, dan heb je niks aan die garantie.

  10. #89

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Tsja, mocht je motor in de soep lopen (en dat is bij de 50TDI wel eens voorgekomen hier op t forum), evengoed als de tuning niks heeft te maken met het defect, zit je met de gebakken peren.

    Als je dat risico wel wilt nemen, zou je inderdaad kunnen informeren of ze de TCU ook tunen momenteel.

  11. #90

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    nee maar wel al her en der info ingewonnen. Ze kunnen klachten niet wegwerken. Probleem is de versnellingsbak blijkbaar. enige wat ze kunnen doen is hem enigszins openzetten vanaf 1.600 toeren terwijl hij nu pas zijn koppel gebruikt vanaf 2.000 toeren. Maar dit zou dus niets veranderen aan de trage reactietijd van de versnellingsbak...

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Antwoord van Audi na ingebrekestelling:

    ...
    U stelt hierin dat de expert in zijn verslag aantoont dat het voertuig niet conform is, terwijl ik lees dat er geen fouten konden uitgelezen worden uit het voertuig van uw cliënte en dat de wagen na vergelijking met een gelijkaardig voertuig in orde blijkt.

    Rekening houdend met bovenstaande zal u begrijpen dat ik daarom niet akkoord kan gaan met uw stelling dat het voertuig niet conform zou zijn.

    Ik voeg hieraan toe dat de constructeur het beschreven fenomeen erkent en verklaart als volgt: "Door het aanpassen van de motorkarakteristiek en de interactie tussen de motor en versnellingsbak wat in het algemeen zorgt voor een verbetering van de emissies, kan afhankelijk van de rijstijl en de bedrijfsomstandigheden het beschreven rijgedrag zich voordoen."

    De expert schrijft dat een aanpassing van de versnellingsbaksoftware het fenomeen zou kunnen wijzigen.

    Ondanks dat deze herprogrammatie wereldwijd zou moeten plaatsvinden en in regel blijven met de richtlijnen per regio (Europese homologatie richtlijnen en WLTP) bekijkt de constructeur momenteel of zulk een aanpassing mogelijk is zonder dat deze een negatieve invloed zou hebben op de emissies.
    Gezien de complexiteit kan er geen termijn gegeven worden of en wanneer deze eventuele aanpassing zou kunnen plaatsvinden.

  13. #92
    Dutchstorm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door C8quattro Bekijk Berichten
    Antwoord van Audi na ingebrekestelling:

    ...
    De expert schrijft dat een aanpassing van de versnellingsbaksoftware het fenomeen zou kunnen wijzigen.
    .
    Weet niet of je zelf iets wil proberen maar mss is zo’n Tune Pedal die ik ook heb iets waarmee je dat kan oplossen.
    “Your engine with our Tune Pedal P13746 responds more spontaneously and more directly. This pedal box optimizes your engine response time by eliminating the latency . The result is that the power of your engine is released faster. This way your acceleration is much more direct.”

    Linkje: https://www.tuningbox.com/en/tune-pedal.htm

    En als je het eerst een keer wil ervaren in een 40TDI laat je maar iets weten. Dan zet ik de motortuning uit (of niet want met tuning aan heb ik 4pk meer dan de 50TDI echter wel veel minder torque: 475 vs 622Nm bij 50TDI) en voel je het verschil. Of je vraagt ze of je een keer kan komen testen en als het bevalt dat je het aanschaft. Is in 5min ingebouwd om ff te testen.

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Het lijkt erop dat de Design uitvoering al geschrapt is, toch op de Belgische configurator?

    Toch blij dat ik die nog heb kunnen kiezen. Misschien had ik toch beter de Design velgen behouden ipv te kiezen voor de standaard 18" die ik eigenlijk mooier vond, die zullen best zeldzaam zijn
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  15. #94

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Sinds kort ook in het bezit van aan A6 40TDI 204PK "black edition". Overgeschakeld van een A4 model 2008. Een hele verandering in comfort. Momenteel niks op aan te merken.

    Hieronder een foto

    AUDI A6 C8.jpg

  16. #95

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    85
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Nice! Gefeliciteerd!
    Laatst gewijzigd door maastrichtrob; 03-01-20 om 12:08.
    Audi A4 Avant (B9 '17) S-Line Edition / S-tronic / Mythos Zwart/ Alcantara/ MMI+/Virtual Cockpit/ Parkeerhulp +/ Achteruitrijcamera / Grootlichtassistent / Smartphone Interface
    Audi A3 SB (8V '15) Proline S / S-Tronic / Mythos Zwart / Alcantara / ASS

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonas11 Bekijk Berichten
    Sinds kort ook in het bezit van aan A6 40TDI 204PK "black edition". Overgeschakeld van een A4 model 2008. Een hele verandering in comfort. Momenteel niks op aan te merken.

    Hieronder een foto ...
    Geniet ervan, proficiat! Prachtige velgen, die vind ik nog altijd de mooiste keuze voor een A6 (al heb ik me zelf beperkt tot 18" om velgschade te beperken)

    Welke kleur heb jij gekozen, Daytona grijs?
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  18. #97

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Inderdaad daytona grijs parreleffect. Deze week nog een tunning stage 1 op het programma, zwarte logo's monteren en ook spoorverbreders plaatsen

  19. #98

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Voor de eigenaars/chauffeurs met de S-tronic bak: nuttig om bij je volgende bezoek aan de garage om een software-update te vragen.

    Eergisteren viel mijn auto plots stil, 10 seconden lang een kruispunt geblokkeerd voor de motor weer wilde starten. Melding van "storing aandrijving" bleef wel branden; volgens de garage een gekend probleem met de versnellingsbak dat nu met een software update zou moeten opgelost zijn.
    Niet erg geruststellend dat ze je gewoon met zo'n gekend probleem laten rondrijden, bij mijn vorige recente garagebezoeken is er niets gemeld over een software update die moest uitgevoerd worden.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  20. #99

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    In spanning aan het wachten op mijn A6 35TDI business edition met pack Platinum (België)
    Besteld eind oktober, in principe verwacht volgende week, maar er zouden wat vertragingen zijn met het gelijkvormigheidsattest.
    Nog iemand daar ervaring mee?
    Audi A3 SB 8V, 1.6TDI (110) Belugabruin, verwacht 10/11/14

  21. #100

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PietnU Bekijk Berichten
    In spanning aan het wachten op mijn A6 35TDI business edition met pack Platinum (België)
    Besteld eind oktober, in principe verwacht volgende week, maar er zouden wat vertragingen zijn met het gelijkvormigheidsattest.
    Nog iemand daar ervaring mee?
    Heb ik nog nooit last mee gehad, maar bij mij was de levertermijn gelijkaardig, ook een maand of 4 - 4,5. Dat is al slechter geweest bij Audi
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

Pagina 5 van 9 EersteEerste 123456789 LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •