Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
Resultaten 161 tot 170 van de 170

Onderwerp: A6 C8 algemeen

  1. #161

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door narcotic Bekijk Berichten
    @Cesommel plan jij te chippen of laat je de motor voorlopig zoals die is?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ik twijfel daar over. Voorlopig hou ik hem zo.. bij ABT is er wel een set voor de Q5 maar vond niet direct iets terug voor de A6 (hoewel zelfde aandrijflijn).

  2. #162
    narcotic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cesommel Bekijk Berichten
    Ik twijfel daar over. Voorlopig hou ik hem zo.. bij ABT is er wel een set voor de Q5 maar vond niet direct iets terug voor de A6 (hoewel zelfde aandrijflijn).
    Ik heb contact met JD gehad en ze kunnen de A6 phev chippen tot 420pk stage 1.
    De s-tronic is nog niet gekraakt, dus die kan nog niet gemanipuleerd worden.

    Ik kijk ook naar de mogelijkheid om een zo OEM mogelijke aanpassing te maken mbt de uitlaat.
    Graag heb ik een quad-uitlaat zoals de S6 incl. diffuser (maar dan effectief aangesloten.)


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Audi A6 Avant 4G 2.0 TDI Ultra S-Line 220pk
    Audi A3 SB 8P 2.0 TDI Ambition 140PK

  3. #163

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Hoi,

    Ik heb de laatste tijd wat problemen met de 360° camera. Het begon met geen beeld te krijgen naar achter, maar nu ook steeds vaker geen beeld achter en op zij, en soms helemaal geen beeld. Zijn er nog mensen met dit probleem? Binnenkort toch eens langs de garage mbt een terugroepactie, zal het dan ook melden. In het begin had ik het enkel meteen bij het opstarten. Maar nu komt het ook vaak voor dat het wel werkt na starten, maar dan 10min later niet meer.
    Audi A3 SB 8V, 1.6TDI (110) Belugabruin, verwacht 10/11/14

  4. #164

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @PietnU: nee, ik herken dit probleem niet. In de wintermaanden is de camera wel snel vies, minder zicht, maar niet dat hij het helemaal niet doet.

    Binnenkort staat gaat mijn TFSIe naar de garage voor onderhoud en ik zou graag willen dat ze de kaart en firmware updates doorvoeren. Kaartupdates via myaudi zijn drama, falen als maanden met een vage Failed to load mapcare installer (op alle browsers). Ik zie in mijn navigatie dat ik blijkbaar kaarten heb van 2020 of 2021. Weet iemand wat de meest recente versie voor firmware/kaarten zou moeten zijn? Ik wil achteraf even verifieren of de updates zijn doorgevoerd want de auto was vorig jaar ook voor onderhoud en toen zeiden ze dat hij alle updates al heeft.

  5. #165

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Heel sporadisch heb ik dat bij het starten, geen enkele camera beeld geeft. Maar voorlopig enkel bij het starten voor zover ik me kan herinneren.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019


  6. #166
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candycane Bekijk Berichten
    Ter info !!!!!

    Mijn zoemend geluid is WEG!!!
    Was inderdaad een probleem met de opvoerpomp (de 1ste van de zoveel blijkbaar .. die de diesel uit de tank haalt).
    Na reparatie zoemend geluid weg. finally na 20k km... Ik blij ...

    Maaaaaar .... onoplettend geweest met al het Corona gedoe... vergeten mijn tuning tijdelijk te laten resetten... dus betalen ipv garantie.... zucht.. anyhow my bad
    Hi @Candycane, ik heb nu sinds een paar maanden een 50TDI (van mei 2019) en ik heb ook last van dat zoemende geluid en had me er al bijna bij neergelegd totdat ik je verhaal las! Heb je wellicht nog gegevens wat er toen aan onderdelen is vervangen en wat het kostte? Zit nu 78k op de klok (en tuning) dus garantie zal het wel niet meer zijn na 2,5jr?

    En ook de traagheid van het gaspedaal (tov de C7 3.0Tdi) komt me ook bekend voor, ik zal eens nagaan of die update is uitgevoerd?
    Laatst gewijzigd door robby70; 05-04-22 om 13:26.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  7. #167

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @ PietnUHier had ik ook last van, dealer heeft op de unit de voor en achter camera gewisseld om te zien of het probleem mee verhuisde. toen was het uitvallen van de achter camera veel minder frequent. uiteindelijk hebben ze de klemspanning van de connector verhoogd en dat heeft het probleem bij mij opgelost.
    Laatst gewijzigd door dennis tdi; 01-08-22 om 20:26.

  8. Ad
  9. #168
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Niet alleen een model specifiek (A6 C8) probleem, cq vraag, maar hier hebben alle laatste Audi's hier een probleem mee. Is al iemand in staat geweest om een Android (12+) telefoon draadloos op CarPlay op orginele wijze werkend te krijgen? Ik heb het nu dmv een wireless WiFi setje van AliExpress op de USB poort gedaan maar vind het eigenlijk van de zotte dat het niet over de WiFi functionaliteit van de auto zelf kan! Vlgs mij moet je toch ergens in de WiFi module van de auto in kunnen 'hacken' om het werkend te krijgen. Paar bits wijzigen, zodat je niet meer aan het foeilastige MyAudi hangt moet toch mogelijk zijn. Iemand ..?

    (.. en ja met IOS allemaal geen probleem, dat weet ik, maar daar ben ik dan weer niet van, dus daar graag geen flauwe opmerkingen over..)

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  10. #169

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    99
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PietnU Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb de laatste tijd wat problemen met de 360° camera. Het begon met geen beeld te krijgen naar achter, maar nu ook steeds vaker geen beeld achter en op zij, en soms helemaal geen beeld. Zijn er nog mensen met dit probleem? Binnenkort toch eens langs de garage mbt een terugroepactie, zal het dan ook melden. In het begin had ik het enkel meteen bij het opstarten. Maar nu komt het ook vaak voor dat het wel werkt na starten, maar dan 10min later niet meer.
    Geen probleem zoals jij beschrijft maar een paar weken geleden is de lens van de voorste camera eruit gevallen tijdens het rijden. Tot zover de Audi kwaliteit.... Gelukkig dicht bij huis en heb de lens kunnen recupereren maar die krijg je er niet meer goed in (nu gelijmd maar zit te dicht bij de sensor en beeld is zeer wazig).
    Heb een nieuwe besteld en zal die zelf trachten te installeren. Een carrosseriebedrijf vraagt er 600 euro voor, wil niet weten wat het zou kosten bij Audi zelf...
    Laatst gewijzigd door SlasZ; 01-03-23 om 14:21.
    Audi A6 40TDI Quattro 2019 - Stage 1 250pk/460nm

  11. #170

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Bericht verwijderd
    Laatst gewijzigd door Jhavant; 20-03-23 om 18:10.

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •