Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: A6 C8 algemeen

Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2012
      Leeftijd
      37
      Kudos
      9
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

Standaard A6 C8 algemeen

Verrassend weinig activiteit in dit sub-forum

Sinds vorige week mijn eerste C8's "in het wild" gezien, 1 met een garagenummerplaat en 2 gekochte/geleasde.

Vanmorgen eentje die mij tegenkwam, een Design uitvoering en ik moet zeggen dat ik zonder die chroom plaatjes vooraan er niet zou op gelet hebben dat het een C8 was. Achteraan valt vooral de chrome strip op om het verschil te maken.

Zijn er behalve Ketelapper nog nieuwe of toekomstige A6 bezitters op het forum?
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012

Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2019
      Leeftijd
      35
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

Smile Re: A6 C8 algemeen

Yup ! Toekomstige, hopelijk trotse bezitter van een A6 AVANT Sport 40 TDI Quattro - black edition :-)

Zou normaal in de week van 22/04 moeten geleverd worden! Hieronder al een voorsmaakje!

NewAudi.jpg

Al een geluk dat black edition mogelijk was, zoniet had ik hem niet gekocht .... chrome hater ;-)

Ben ook al een het bekijken wat ik aan de achterkant kan doen ... spijtig dat dat de uitlaten fake zijn bij dit model .... maar daar heeft ABT al een mooie bumper voor klaar zie ik !

Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2012
      Leeftijd
      37
      Kudos
      9
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

Standaard Re: A6 C8 algemeen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candycane Bekijk Berichten
      Yup ! Toekomstige, hopelijk trotse bezitter van een A6 AVANT Sport 40 TDI Quattro - black edition :-)

Zou normaal in de week van 22/04 moeten geleverd worden! Hieronder al een voorsmaakje!
      ...
      Proficiat! En 22/04 is gelukkig niet lang meer

Is dat nu dat Quattro systeem dat maar onder bepaalde omstandigheden ingrijpt of nog steeds een permanente 4-wielaandrijving? Ik had me er even in verdiept, tot ik zag wat dat deed met de WLTP uitstoot en in België vanaf volgend jaar vermoedelijk dus ook met de bijhorende maandelijkse belasting...
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012

@noctilucus Voor de 40TDI C8 is dat Quattro met ultra-technologie, toch is dat nog wel wat anders dan Haldex hoor. Hier een stukje info over dat quattro systeem: https://www.audi-press.be/quattro-me...r-de-toekomst#

Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2012
      Leeftijd
      37
      Kudos
      9
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

@Raz0r: bedankt! Dat bedoelde ik met het systeem dat maar onder bepaalde omstandigheden ingrijpt, de exacte naam ontsnapte me

Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2019
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A6

Sedert november eigenaar van een A6 Avant Sport 50TDI quattro black edition, niet echt positieve ervaringen tot nu toe...
      Uiteraard heel mooi design en op afwerking niets aan te merken maar schakelgedrag is echt een ramp.
      Weinig respons, schakelen gebeurt soms in schokken, in hernemingen te late respons of blijven hangen in versnelling.
      Software werd al opnieuw geprogrammeerd maar weinig of geen beterschap. Enorm ontgoocheld.
      MMI trouwens ook reeds vervangen na een maand maar nu in orde.
      Ik had er meer van verwacht van de C8 eerlijk gezegd.
      Iemand met gelijkaardige ervaringen?

Algemeen Auto Social
      Sinds
      09 2012
      Leeftijd
      37
      Kudos
      9
      Auto
      Audi A5 SB
      Land
      Land

Niet persoonlijk maar ik heb zo'n teleurstelling in de versnellingsbak wel in verschillende tests van de A6 50 TDI gelezen, die heeft een andere versnellingsbak (8-traps tiptronic) dan de lagere motorisaties (7-traps s-tronic)
      Zonde natuurlijk voor een auto in die prijsklasse en al helemaal met zo'n schitterende motor in.

8. Ad
      Audiforum Adverteerder RS6 Black Panther's Avatar
      Algemeen Auto Social
      Sinds
      03 2010
      Leeftijd
      37
      Kudos
      22
      Auto
      Audi RS6
      Land
      Land

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candycane Bekijk Berichten

NewAudi.jpg

Al een geluk dat black edition mogelijk was, zoniet had ik hem niet gekocht .... chrome hater ;-)

Ben ook al een het bekijken wat ik aan de achterkant kan doen ... spijtig dat dat de uitlaten fake zijn bij dit model .... maar daar heeft ABT al een mooie bumper voor klaar zie ik !
      Gefeliciteerd man!! Ga je veel plezier aan beleven.

Mocht je interesse hebben in codings/aanpassingen dan laat maar horen.
      Zie https://www.vagcoding.nl/listings/audi-a6-s6-rs6-4k/ voor onze mogelijkheden.
      Audi RS6 4G FL Avant quattro 4.0 V8 TFSI Dynamic Plus | JD Stage 2 (735pk/920nm) |
      VAGcoding.NL / .BE (Professional VCP/VCDS codings & retrofitprojects) Nederland & België --> https://www.vagcoding.nl/ <-- |

User Tag List

Forum Rechten