Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 170

Onderwerp: A6 C8 algemeen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard A6 C8 algemeen

    Verrassend weinig activiteit in dit sub-forum

    Sinds vorige week mijn eerste C8's "in het wild" gezien, 1 met een garagenummerplaat en 2 gekochte/geleasde.

    Vanmorgen eentje die mij tegenkwam, een Design uitvoering en ik moet zeggen dat ik zonder die chroom plaatjes vooraan er niet zou op gelet hebben dat het een C8 was. Achteraan valt vooral de chrome strip op om het verschil te maken.



    Zijn er behalve Ketelapper nog nieuwe of toekomstige A6 bezitters op het forum?
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Leeftijd
    40
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Smile Re: A6 C8 algemeen

    Yup ! Toekomstige, hopelijk trotse bezitter van een A6 AVANT Sport 40 TDI Quattro - black edition :-)

    Zou normaal in de week van 22/04 moeten geleverd worden! Hieronder al een voorsmaakje!

    NewAudi.jpg

    Al een geluk dat black edition mogelijk was, zoniet had ik hem niet gekocht .... chrome hater ;-)

    Ben ook al een het bekijken wat ik aan de achterkant kan doen ... spijtig dat dat de uitlaten fake zijn bij dit model .... maar daar heeft ABT al een mooie bumper voor klaar zie ik !

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candycane Bekijk Berichten
    Yup ! Toekomstige, hopelijk trotse bezitter van een A6 AVANT Sport 40 TDI Quattro - black edition :-)

    Zou normaal in de week van 22/04 moeten geleverd worden! Hieronder al een voorsmaakje!
    ...
    Proficiat! En 22/04 is gelukkig niet lang meer

    Is dat nu dat Quattro systeem dat maar onder bepaalde omstandigheden ingrijpt of nog steeds een permanente 4-wielaandrijving? Ik had me er even in verdiept, tot ik zag wat dat deed met de WLTP uitstoot en in België vanaf volgend jaar vermoedelijk dus ook met de bijhorende maandelijkse belasting...
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  4. #4

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @noctilucus Voor de 40TDI C8 is dat Quattro met ultra-technologie, toch is dat nog wel wat anders dan Haldex hoor. Hier een stukje info over dat quattro systeem: https://www.audi-press.be/quattro-me...r-de-toekomst#

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @Raz0r: bedankt! Dat bedoelde ik met het systeem dat maar onder bepaalde omstandigheden ingrijpt, de exacte naam ontsnapte me
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Sedert november eigenaar van een A6 Avant Sport 50TDI quattro black edition, niet echt positieve ervaringen tot nu toe...
    Uiteraard heel mooi design en op afwerking niets aan te merken maar schakelgedrag is echt een ramp.
    Weinig respons, schakelen gebeurt soms in schokken, in hernemingen te late respons of blijven hangen in versnelling.
    Software werd al opnieuw geprogrammeerd maar weinig of geen beterschap. Enorm ontgoocheld.
    MMI trouwens ook reeds vervangen na een maand maar nu in orde.
    Ik had er meer van verwacht van de C8 eerlijk gezegd.
    Iemand met gelijkaardige ervaringen?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Niet persoonlijk maar ik heb zo'n teleurstelling in de versnellingsbak wel in verschillende tests van de A6 50 TDI gelezen, die heeft een andere versnellingsbak (8-traps tiptronic) dan de lagere motorisaties (7-traps s-tronic)
    Zonde natuurlijk voor een auto in die prijsklasse en al helemaal met zo'n schitterende motor in.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  8. Ad
  9. #8
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Candycane Bekijk Berichten
    Yup ! Toekomstige, hopelijk trotse bezitter van een A6 AVANT Sport 40 TDI Quattro - black edition :-)

    Zou normaal in de week van 22/04 moeten geleverd worden! Hieronder al een voorsmaakje!

    NewAudi.jpg

    Al een geluk dat black edition mogelijk was, zoniet had ik hem niet gekocht .... chrome hater ;-)

    Ben ook al een het bekijken wat ik aan de achterkant kan doen ... spijtig dat dat de uitlaten fake zijn bij dit model .... maar daar heeft ABT al een mooie bumper voor klaar zie ik !
    Gefeliciteerd man!! Ga je veel plezier aan beleven.

    Mocht je interesse hebben in codings/aanpassingen dan laat maar horen.
    Zie https://www.vagcoding.nl/listings/audi-a6-s6-rs6-4k/ voor onze mogelijkheden.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #9
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.122
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @Candycane
    Van harte Ik ben helemaal blij met mijn 40TDI, alweer meer dan 12.000km. Helaas was ik net drie weken te vroeg met bestellen, anders had ik ook quattro genomen. Ach, over 3 jaar dan maar.

    Aanpassing achterzijde: je kunt de originele S6 diffusor inclusief die 2x2 'uitlaatblendes' (in zwart!) al bestellen bij de dealer.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  11. #10

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    ik heb nog maar 400km op de teller met mijn 45tdi ( met eveneens de tiptronic bak ) en ik moet zeggen dat ik daar helemaal niks slechts kan over vertellen tot hiertoe... Ik vermoed dat buiten de extra pk's en koppel de 45 niet echt heel veel verschilt van de 50 tdi... mijns inziens moet er dan toch wel iets aan de hand zijn met je wagen...

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    De 8 traps ZF bakken zijn gewoon niet goed afgesteld in de Audi's heel log en traag, moet ook te vaak nadenken.

    Als ik de exact zelfde bak in de 440i van een familielid ernaast zet.... Veel beter afgesteld, maar BMW en ZF zijn nou eenmaal betere combo's.....

  13. #12

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @snappaz Die 4 serie is een model dat al bestaat sinds 2013. Die hoeven nog niet te voldoen aan de nieuwe milieueisen, dat speelt een grote rol. Je noemt de bak van de 440i 'de exact zelfde bak', maar dat is niet zo. De bak van de 440i volgens mij een 8hp50z, die zitten niet in Audi's. Er zijn ook gewoon ZF bakken in Audi's die het prima doen hè, de RS6 C7 heeft ook een prima functionerende ZF.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Ik heb het over een 440i uit april 2018, die moet toch wel voldoen aan de milieueisen waar mijn s5 uit 2018 ook uit moet voldoen?

    Internet staat vol met klachten over de 8-bak van Audi. Ik wil niet zeggen dat het heel slecht is, maar met auto's uit deze prijsklasse verwacht je wel anders, ze zijn gewoon veels te laks afgesteld.

    Ook al verschillen die bakken een klein beetje (zal geen wereld van verschil in zitten), waarom heeft Audi er dan niet voor gekozen om een andere bak te monteren in hun auto's?

    Ik heb gewoon het idee dat Audi ze expres zo laks heeft afgesteld i.v.m. mileu-eisen en verbruikstesten.

    Kan niet wachten tot ik mijn bak-mapping kan laten aanpakken.

  15. #14

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    @snappaz Klopt. Beide EU6, ik dacht dat we het over de c8 hadden hier. Al gekeken of er een update vanuit Audi zelf is voor jouw bak?

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    Ik heb het over een 440i uit april 2018, die moet toch wel voldoen aan de milieueisen waar mijn s5 uit 2018 ook uit moet voldoen?

    Internet staat vol met klachten over de 8-bak van Audi. Ik wil niet zeggen dat het heel slecht is, maar met auto's uit deze prijsklasse verwacht je wel anders, ze zijn gewoon veels te laks afgesteld.

    Ook al verschillen die bakken een klein beetje (zal geen wereld van verschil in zitten), waarom heeft Audi er dan niet voor gekozen om een andere bak te monteren in hun auto's?

    Ik heb gewoon het idee dat Audi ze expres zo laks heeft afgesteld i.v.m. mileu-eisen en verbruikstesten.

    Kan niet wachten tot ik mijn bak-mapping kan laten aanpakken.
    Ik heb ergens hetzelfde gevoel bij de S-tronic in de zin dat die qua acceleratie aan de trage kant is in de lage versnellingen; zeker als je de 40 TDI met 204 pk vergelijkt met de 45 TDI met 231 pk is het verrassend dat er bijna 2 seconden verschil zit op 0-100 km/u.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  17. #16

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Ik heb ergens hetzelfde gevoel bij de S-tronic in de zin dat die qua acceleratie aan de trage kant is in de lage versnellingen; zeker als je de 40 TDI met 204 pk vergelijkt met de 45 TDI met 231 pk is het verrassend dat er bijna 2 seconden verschil zit op 0-100 km/u.
    Die 2 seconden verschil heeft hoofdzakelijk te maken met het feit dat een 6 cilinder een beter koppelverloop heeft denk ik, mijn vorige had ook "maar" 204 pk , en als ik het vergelijk deed naar een 2 liter met 190 pk was dit ook niet veel verschil maar in de praktijk kon zo'n 2 liter onmogelijk volgen, die reed je er vrij makkelijk van af...
    Maar eerlijk, een A6 koop je ( althans ik niet ) om als eerste aan de lichten weg te zijn... waarom koop ik dan een 6 cilinder , de souplesse, de stilte , de vlotte hernemingen... zo'n motor doet alles een stukje makkelijker dan zijn kleine broer...
    Laatst gewijzigd door ryback; 26-04-19 om 21:09.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    gaat hem idd vooral om de trage reactie, precies alsof gaspedaal en versnellingsbak niet communiceren. ik koop ook geen A6 met een 6 cilinder om als eerste aan de lichten weg te zijn, maar zoals je aanhaalt voor de souplesse, de stilte, de hernemingen, ... helaas is dat met deze versie niet het geval.
    Het gaspedaal is amper te doseren. van zodra je ietwat doorduwt (en ik spreek niet over een kick-down) springt hij ineens 2 of 3 versnellingen lager en schiet hij boven de 3000 toeren. inhaalmanoevers typisch voorbeeld, afremmen voor tragere voorligger en dan willen inhalen. bij induwen gaspedaal in eerste 2seconden geen reactie om dan vervolgens in lagere versnelling te schieten...enorm vervelend en ver weg van het rijgedrag dat je van een 6cilinder zou mogen verwachten. Reeds mijn derde A6 met 6cilinder maar dit heb ik nog nooit meegemaakt... Garage meldt dat ze er mee 'bezig' zijn maar dat ze weinig input krijgen van audi (die het probleem wel degelijk kent)

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Heb dezelfde auto, al 6 maanden irritatie !! Is niet normaal mee te rijden. De auto is meerdere malen bij audi geweest maar heeft niets geholpen tot nu toe.
    En dat in deze prijsklasse!!

    Is een Audi a6 avant 50 tdi
    Laatst gewijzigd door tom; 29-05-19 om 07:44.

  20. #19

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Verrassend weinig activiteit in dit sub-forum

    Zijn er behalve Ketelapper nog nieuwe of toekomstige A6 bezitters op het forum?

    Vandaag besteld: A6 (C8) 35TDI Avant Business Edition S-Tronic
    - Firmamentblauw
    - Beige leder, grijs interieur
    - Business Pack
    (Leder interieur, verw zetels VR, achteruitrijcamera, smartphone interface, MMI navi Plus, Virtual Cockpit, Sound System)
    - DAB-radio
    - Houtinleg "essehout grijsbruin naturel"
    - Buitenspiegels met autom. dag/nacht

    Levering (volgens offerte) gepland eind augustus '19.
    Ben erg benieuwd!

    JT.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2019
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A6 C8 algemeen

    blijkbaar ben ik dus niet de enige... inderdaad enorm irritant
    intussen audi ingebreke gesteld via mijn rechtsbijstand
    er werd een expert aangesteld om de problematiek te bekijken
    ben benieuwd...wordt vervolgd...

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •