Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: ACC reageert abrupt op verkeersbordherkenning

  1. #1
    ABolland's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    63
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard ACC reageert abrupt op verkeersbordherkenning

    Mijn zoon heeft sinds 2 weken een A6 Avant 2019 met ACC.
    Nu is het vervelende dat de auto nogal abrupt reageert op verkeersbordherkenning als de ACC aanstaat.
    Is er een mogelijkheid om dit uit te schakelen, hetzij in het wagenmenu of via VCDS ?

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    972
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC reageert abrupt op verkeersbordherkenning

    Wat bedoel je precies dan, ik vind bijvoorbeeld dat de S6 C8 pre-Sense veel te snel ingrijpt, maar verkeersbordherkenning kan mij niet snel genoeg reageren, tenzij de auto ingesteld is op snelheidslimiet! Die kan vlgs mij via de MMI ingesteld!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: ACC reageert abrupt op verkeersbordherkenning

    Hallo,

    ik heb vandaag gekeken bij mijn A6 die ik sinds kort rijd. Bij mijn A4 met ACC met verkeersbord herkenning was het mogelijk om een optie aan/uit te zetten waarbij de auto de snelheid aanpaste aan de maximum snelheid. Die instelling heeft de A6 ook:

    Ga naar wagen, kies bestuurder hulpsystemen. Dan krijg je 3 mogelijkheden/voorgeprogrammeerde ondersteuning modi (min, max, indv). Kies het instellingen wieltje bovenaan rechts. Kies snelheid en dan staat daar als ik het goed herinner de instelling voor snelheidsaanpassing op basis van verkeersborden. Als die aan staat, reageert de auto dus op de verkeersborden. Je kan ook instellen binnen welke marge de auto aangeeft (knipperend snelheidsbordje) dat je de maximum snelheid overschrijdt (10 km/h max )

    Ik doe dit even uit mijn hoofd maar even zoeken en je zou het zo moeten vinden.

    Succes.

    Frake

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: ACC reageert abrupt op verkeersbordherkenning

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frake Bekijk Berichten
    Hallo,

    ik heb vandaag gekeken bij mijn A6 die ik sinds kort rijd. Bij mijn A4 met ACC met verkeersbord herkenning was het mogelijk om een optie aan/uit te zetten waarbij de auto de snelheid aanpaste aan de maximum snelheid. Die instelling heeft de A6 ook:

    Ga naar wagen, kies bestuurder hulpsystemen. Dan krijg je 3 mogelijkheden/voorgeprogrammeerde ondersteuning modi (min, max, indv). Kies het instellingen wieltje bovenaan rechts. Kies snelheid en dan staat daar als ik het goed herinner de instelling voor snelheidsaanpassing op basis van verkeersborden. Als die aan staat, reageert de auto dus op de verkeersborden. Je kan ook instellen binnen welke marge de auto aangeeft (knipperend snelheidsbordje) dat je de maximum snelheid overschrijdt (10 km/h max )

    Ik doe dit even uit mijn hoofd maar even zoeken en je zou het zo moeten vinden.

    Succes.

    Frake

    Hallo,

    ik heb onderweg nog even gekeken maar bovenstaande is niet helemaal correct. Wat ik beschreef is de instelling voor het knipperen van het verkeersbord als je de ofwel handmatig ingestelde snelheid overschrijdt ofwel de maximum snelheid overschrijdt (met een in te stellen tolerantie)
    In hetzelfde menu (wieltje bovenaan rechts) kies je dynamische rijondersteuning en daar vindt je de instelling voor het overnemen van de maximum snelheid op basis van de verkeersborden. Als die is aangevinkt, dan reageert de auto wanneer je harder rijdt dan de maximum snelheid als je een verkeersbord tegen komt.

    Groet, frake

  5. #5
    ABolland's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    63
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC reageert abrupt op verkeersbordherkenning

    Dank voor de reacties


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •