Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 55TFSI E Airco compressor defect

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 55TFSI E Airco compressor defect

    Hier sta je dan met je A6 van 2,5 oud, 25k km.

    Plots blaast hij geen koude lucht meer, uiteindelijk raak je na een dikke maand bij een Audi dealer terecht.
    Nu blijkt je Airco compressor defect te zijn en moeten ze deze vervangen. Wat kost dit grapje, 2500 Euro?!? Aangezien het om een Duitse wagen gaat had je natuurlijk maar 2 jaar garantie en komt dit mooi uit eigen zak.

    Iemand hier nog ervaring mee? Ik snap dat het typisch garage werk is om het geheel te vervangen, maar het lijkt me logischer om de compressor te repareren?

    Had wel iets meer verwacht van een auto die tegen de 100k tikt...

  2. #2

    Standaard re: 55TFSI E Airco compressor defect

    Ook geen coulance vanuit audi gehad?
    Hoe merkte je het? Reageerde de airco niet op de toetsen van het bedieningspaneel?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2023
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55TFSI E Airco compressor defect

    Uiteindelijk wel coulance van audi gehad, enkel op de onderdelen. Dus nog een 700 euro kosten voor mezelf.

    De toetsen reageerde perfect, hij blaasde ook harder als ik de temp lager zette. Maar de lucht was gewoon de buitentemperatuur.

    Tripje Nurburgring -> Antwerpen mid july is een enorm zweetfestijn geworden.

  4. #4

    Standaard Re: 55TFSI E Airco compressor defect

    Poeh ja dat geloof ik wel, het rode balkje onder de airco toets en ac max komt bij mij niet meer tevoorschijn.
    Hij blaast prima alleen geen koude lucht meer. Ook kan ik via de app de klimaatregeling niet starten.
    Geeft de volgende foutcode aan:
    E.PA.RPC.11 (2310092149)
    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Gelukkig nog garantie en word volgende maand onderzocht..

  5. #5

    Smile Re: 55TFSI E Airco compressor defect

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jhavant Bekijk Berichten
    Poeh ja dat geloof ik wel, het rode balkje onder de airco toets en ac max komt bij mij niet meer tevoorschijn.
    Hij blaast prima alleen geen koude lucht meer. Ook kan ik via de app de klimaatregeling niet starten.
    Geeft de volgende foutcode aan:
    E.PA.RPC.11 (2310092149)
    Iemand enig idee wat dit kan zijn?
    Gelukkig nog garantie en word volgende maand onderzocht..

    Hoi Jhavant,

    wat was het probleem hiermee nu uiteindelijk. Heb toevallig hetzelfde probleem. 4 weken geleden auto opgehaald uit Duitsland en gelukkig
    nog een jaar garantie. Ben benieuwd dacht zelf eerst iets softwarematig. Ik hoor het graag!


  6. #6

    Standaard Re: 55TFSI E Airco compressor defect

    Er was een koelsensor stuk, onder garantie gerepareerd en deed het weer perfect.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •