Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Overactieve sproeier aan achteruitrijcamera

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Overactieve sproeier aan achteruitrijcamera

    Ik vroeg me af of er nog Audi rijders dit probleem hebben, eerste keer dat ik het zelf voorheb en ik heb de afgelopen 9 jaar toch met 4 verschillende Audi's gereden...

    Bij mijn huidige A6 C8 sproeit de sproeier ter hoogte van de achteruitrijcamera (boven de nummerplaat) regelmatig uit het niets; ik doe zelf niets op bv. de ruitensproeiers en koplampsproeiers te laten werken, ik sta ook niet in achteruit.
    In de handleiding staat er niet echt nuttige info over die sproeier of wanneer die actief wordt.

    Het resultaat van dat veelvuldig sproeien is dat mijn ruitenwisservloeistof belachelijk snel leeg raakt. Aan de hand van de grote natte plek op mijn achterbumper krijg ik ook de indruk dat die sproeier telkens een grote dosis spuit.

    Alvast bedankt!
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  2. #2

    Standaard Re: Overactieve sproeier aan achteruitrijcamera

    Hallo,

    Dit heb ik ook. Volgens mij gebeurt dit enkel bij kort remmen of draaien als de achteruitrijcamera of bepaalde sensoren vuil zijn. Is ondertussen op Motortalk ook een algemeen gekend probleem. Zeer vervelend, vind ik persoonlijk.

  3. #3

    Standaard Re: Overactieve sproeier aan achteruitrijcamera

    Had de dealer niet een sw update hiervoor bij de c8?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Overactieve sproeier aan achteruitrijcamera

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oliebolman Bekijk Berichten
    Hallo,

    Dit heb ik ook. Volgens mij gebeurt dit enkel bij kort remmen of draaien als de achteruitrijcamera of bepaalde sensoren vuil zijn. Is ondertussen op Motortalk ook een algemeen gekend probleem. Zeer vervelend, vind ik persoonlijk.
    Ah, blij dat ik niet de enige ben. Ik probeer nu vaker mijn sensoren en camera's schoon te maken maar in dit weer duurt dat zelden een hele rit...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Had de dealer niet een sw update hiervoor bij de c8?
    Dat zou mooi zijn, heb er niets over gehoord, ook niet toen ik enkele weken terug op onderhoud ging. Zal ik dus eens moeten navragen.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  5. #5
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Overactieve sproeier aan achteruitrijcamera

    Mij onbekend probleem. Sproeier bij mijn camera doet het (gelukkig) alleen wanneer ik zelf bewust in camerastand functie 'camera reinigen' kies.

    Wel gisteren heel attent bericht van mijn vaste monteur dat er sinds vrijdag jl. een grote MMI software update beschikbaar is. Die is ook als 'terugroep' op mijn auto aangemerkt. Volgende week 60.000km beurt dus dan wordt de update gedraaid. Meteen dag daarna 950km rit naar Oostenrijk dus tijd genoeg om verschillen te zoeken
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Overactieve sproeier aan achteruitrijcamera

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Mij onbekend probleem. Sproeier bij mijn camera doet het (gelukkig) alleen wanneer ik zelf bewust in camerastand functie 'camera reinigen' kies.

    Wel gisteren heel attent bericht van mijn vaste monteur dat er sinds vrijdag jl. een grote MMI software update beschikbaar is. Die is ook als 'terugroep' op mijn auto aangemerkt. Volgende week 60.000km beurt dus dan wordt de update gedraaid. Meteen dag daarna 950km rit naar Oostenrijk dus tijd genoeg om verschillen te zoeken
    Lucky you
    Ik wist niet eens dat er een functie "camera reinigen" was...

    Ik heb dus waarschijnlijk net die MMI update gemist in mijn laatste onderhoud, al heb ik wel een software update voor de S-tronic bak gekregen.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  7. #7

    Standaard Re: Overactieve sproeier aan achteruitrijcamera

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
    Dat zou mooi zijn, heb er niets over gehoord, ook niet toen ik enkele weken terug op onderhoud ging. Zal ik dus eens moeten navragen.
    Is niet iets dat ze standaard bij iedereen uitvoeren. Alleen bij klachten. Staat in het systeem volgens mij.

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •