Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Overgevoelige parkeersensoren

  1. #1
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Overgevoelige parkeersensoren

    Beste Audiforum-leden,

    Sinds enige maanden ben ik de trotse eigenaar van een Audi A6 C8 uit 2019. Ik heb echter een 'dingetje' met de parkeersensoren. Deze zijn erg gevoelig en zien een parkeerdrempel of een stoeprand (waar de auto 'gewoon' overheen zou kunnen rijden/steken) als een muur met als gevolg dat je bij het (achteruit) inparkeren of fileparkeren de parkeersensoren onafgebroken piepen zodra ze de stoeprand/parkeerdrempel naderen.

    Nu heeft mijn auto (gelukkig) de 360 graden camera waardoor je op de camera ziet dat er niets aan de hand is, maar vind het wel irritant ook omdat je toch gaat twijfelen of je niet per ongeluk iets over het hoofd hebt gezien. Het is overigens niet 1 van de sensoren want alle 12 de parkeersensoren (4 voor, 4 achter en 4 opzij) hebben hier last van. Ik vind het met name ook opmerkelijk omdat mijn vorige Audi A6 (type C7), die overigens geen achteruitrijcamera had, hier geen last van had.

    Heb het al aangekaart bij de Audi dealer maar die gaf aan dat ze hier niks aan kunnen afstemmen. Mijn vraag is nu: hebben andere Audi A6 C8 rijders (waarvan de auto ook de 360 graden camera heeft) hier ook last van? Met andere woorden: is het een producteigenschap en zal ik er mee moeten leren leven of is het toch een storing bij mijn auto?

    parkeren.jpg

    Zie ook bovenstaande foto, hier is te zien dat alle 4 de parkeersensoren vol aanslaan op de stoeprand en niet op de muur daarachter (waar nog ruimte genoeg is).

  2. #2
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgevoelige parkeersensoren

    Dit merk ik op mijn C7 ook wel eens en voorheen op mijn A4 B8 ook.

    Heb je de C8 verlaagt?
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  3. #3
    MelvinvdC's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    40
    Posts
    89
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Overgevoelige parkeersensoren

    Dank voor je reactie. Mijn C8 is niet verlaagd (heb overigens, in tegenstelling tot mijn C7, ook geen S-line sportonderstel). Mijn C7 had er eigenlijk nooit last van terwijl mijn C8 bij elke drempel/stoeprand hoger dan ca 5 cm er last van heeft.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    78
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Overgevoelige parkeersensoren

    Heb hetzelfde, bij van die varkensruggen op een parkeerplaats gaan de parkeersensoren al af terwijl je daar gewoon overheen rijdt. Nooit gevraagd of dit af te stellen is

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •