Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: S-pookknop retrofit

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard S-pookknop retrofit

    Hallo Audi rijders!


    Ik ben van plan mijn pookknop (momenteel strak leder) te vervangen voor een S pookknop (geperforeerd leder). Om een of andere reden heeft Audi besloten de geperforeerde pookknoppen, in ieder geval bij de A6 C8, niet meer standaard bij het S-Line pakket toe te voegen. Heel vreemd, gezien dit onderdeel slechts rond de €31,- kost. Ik vroeg Audi Nederland waarom, maar kreeg er niet echt een antwoord op. Gelukkig zijn de meeste zaken wel te retro-fitten!

    Ergens op het forum, ben alleen kwijt welke dat ook al weer was, kwam ik tegen dat het onderdeel nummer 4K1 713 139D 59V moet zijn. Echter toen ik dit onderdeel nummer aan het Audi magazijn doorgaf, kreeg ik 2 reacties:
    1) Dit onderdeelnummer is voor auto's met pr nummer FN0. En volgens het magazijn heeft mijn auto dit pr nummer niet.
    2) Mijn huidige pook heeft kleurcode 1KT en niet 59V. Er was ook een 4K1 713 139D 1KT te bestellen.

    Zie screenshot om het een en ander wat duidelijker te maken. Het dikgedrukte zit volgens het magazijn momenteel gemonteerd in mijn auto.

    screenshot.jpg

    Mijn vragen:
    - Past dit onderdeel 1 op 1 op mijn huidige pook?
    - Welk onderdeel + kleurcode moet ik nou eigenlijk hebben? De 4K1 713 139D 59V of de 4K1 713 139D 1KT?


    Bedankt.

  2. #2

    Standaard S-pookknop retrofit

    Kijk ff in @ketelapper zijn topic.

    Peeet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Subtiele mod na vinden van onderdeelnummer op motor-talk.de in het A6 mod-topic Pookknop met geperforeerd leer. Passend bij S line stuurwiel.
    Onderdeelnummer 4K1 713 139D 59V 06S




    Daarnaast zonnenbrilhouder geplaatst ter vervanging van handgreep. Foto en de tip met dank aan @Dutchstorm - ik heb 'm bij bestuurdersstoel geplaatst. Supertip naar aliexpress
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S-pookknop retrofit

    Ik heb dus kleurcode 59V laten monteren.
    Mijn interieur is zwart met zilvergrijze contraststiksels. Stoelen zijn de multicomfortstoelen in volleder geperforeerd met ventilatie - in combinatie met S line sportpakket.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    153
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: S-pookknop retrofit

    Wat ik mij nog afvraag, zal er iets van verschil zitten met betrekking tot de bouwjaren die vermeld staan in de screenshot van het magazijn?

    - Bij mijn huidige pook staat 02/18-06/19.
    - Bij de 4K1 713 139D 1KT staat 06/19.
    - Bij de 4K1 713 139D 59V staat 07/19.

    Ik vroeg aan het magazijn of ze beide kunnen bestellen, dat ik ze aan de balie bij hun kan vergelijken. Maar dat kunnen ze helaas niet doen, want ze nemen niets retour omdat het zou gaan om speciaal bestelde artikelen.


    Update: Overal waar ik kijk op Internet en op alle foto's zie ik alleen de 59V versie terug. Dus toch maar de 59V besteld.
    Laatst gewijzigd door JFY; 19-03-21 om 14:09.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    39
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: S-pookknop retrofit

    Is echt fraai, heb deze ook! Past mooi bij het stuur en de zetels.

    https://ibb.co/MP3kcdL
    Laatst gewijzigd door Clemouch; 08-04-23 om 19:40.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: S-pookknop retrofit

    Ik heb net even met mijn dealer gebeld en 4K1 713 139D 59V doorgegeven als referentie.
    De dealer zegt me dat dit nummer gelijk is aan de de pookknop die ik nu heb... Dit is niet het geval. Ik heb geen "gaatjes" in mijn pook nu.
    Via welke weg maak ik de dealer duidelijk dat het niet zo is. Is er een link naar de officiële shop van Audi ? Ik denk eerder dat de persoon die ik aan de telefoon had, het niet wil begrijpen...

  7. #7
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: S-pookknop retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraaknagel Bekijk Berichten
    Ik heb net even met mijn dealer gebeld en 4K1 713 139D 59V doorgegeven als referentie.
    De dealer zegt me dat dit nummer gelijk is aan de de pookknop die ik nu heb... Dit is niet het geval. Ik heb geen "gaatjes" in mijn pook nu.
    Via welke weg maak ik de dealer duidelijk dat het niet zo is. Is er een link naar de officiële shop van Audi ? Ik denk eerder dat de persoon die ik aan de telefoon had, het niet wil begrijpen...
    Heb je ook het gedeelte "06S" achter het geciteerde nummer doorgegeven?
    Indien ja, dan misschien leuke weddenschap aangaan? Afspreken dat magazijnpoppetje het nummer dat jij opgeeft bestelt en dat:
    - wanneer onderdeel inderdaad hetzelfde is als nu in jouw auto, JIJ betaalt,
    - wanneer onderdeel niet hetzelfde is, DEALER betaalt.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Posts
    161
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: S-pookknop retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Heb je ook het gedeelte "06S" achter het geciteerde nummer doorgegeven?
    Indien ja, dan misschien leuke weddenschap aangaan? Afspreken dat magazijnpoppetje het nummer dat jij opgeeft bestelt en dat:
    - wanneer onderdeel inderdaad hetzelfde is als nu in jouw auto, JIJ betaalt,
    - wanneer onderdeel niet hetzelfde is, DEALER betaalt.
    Heerlijke tip. Inderdaad ook de 06S doorgegeven. Ik kreeg de reactie ook nog van "Mijnheer jij hebt een Q7... Wat jij doorgeeft is van een A6".... Mijn reactie dat het gewoon hetzelfde is, verstond hij ook niet goed.

    In de week van 6 november moet ik even binnen voor een kleine checkup. Ik zal het dan eens bespreken ;-)

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •