Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: MyAudi - Audi Connect Key - Android

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard MyAudi - Audi Connect Key - Android

    Hallo ,

    Heeft er iemand ervaring met de audi connect key funktie ( A6 2021 )

    https://www.audi-me.com/me/web/meen/...nnect-key.html

    Het is mij gelukt om in "my audi " een hoodgebruiker te registreren ( my audi werkt perfect )
    volgende stap is om een audi connect key aan te maken zodanig dat ik het portier met de smartphone NFC funktie kan openen , en de wagen kan starten.

    bij het activeren van de key volgt een compatibiliteitscontrole ( smartphone ) en krijg ik 3 mogelijke oorzaken

    - de audi connect sleutel is momenteel nog niet beschikbaar op uw mobile apparaat
    - NFC is niet geactiveerd ( is wel het geval )
    - geen schermbeveiliging ( is wel het geval )


    Mijn smartphone is een one plus 8 pro Android 11 // Oxygen OS 11.09.9.IN11BA
    ook getest op een One plus 8T en een Huawei ( android 91.0.216 )

    altijd zelfde probleem....

    Alvast bedankt voor het advies.

    Wim

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MyAudi - Audi Connect Key - Android

    antwoord gevonden

    Audi heeft laten weten dat de smartphone een speciale harware moet hebben die " Embedded secure elements as storage for the Audi connect key " ondersteund.
    geen enkele van mijn smartphones heeft deze , een Samsung Galaxy S20 5G bijvoorbeeld wel.

    op deze link kan je het overzicht vinden.
    https://microsites.audi.com/mobile-d...tml?ds=json_en

    spijtig dat dit niet duidelijker kan vermeld worden .... want nu heb ik een optie van 190 euro die niet bruikbaar is .

    Hope it helps,
    Wim

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    727
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi - Audi Connect Key - Android

    Misschien een kleine troost voor je:
    Met mijn beide auto's (Q3 + e-tron = 140.000 euro) kan ik GEEN ENKELE connectfunctie gebruiken, want de Audi app werkt op mijn telefoon helemaal NIET.

    Maar gelukkig rij ik al bijna 50 jaar zonder apps, dus een echt probleem is dat niet...
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 04-01-22 om 11:12.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MyAudi - Audi Connect Key - Android

    hoi Caravaca de la Cruz ... inderdaad het zijn geen levensbelangrijke dingen maar ( als ITer ) kan ik het niet hebben dat ik die dingen niet aan de praat krijg.
    want dingen zoals de GPS programeren of effe controleren dat je deuren vast zijn vanaf je smartphone en of PC ( My.Audi.Com ) zijn toch wel handige dingen.
    Het zijn ook dingen die al 5 jaar geleden op de BMW had.

    Werkt het helemaal niet , ook niet vanaf een PC / Web browser in de My.Audi.Com website ?
    indien dit niet werkt lijkt het me een probleem met de SIM kaart in de Auto of met uw gebruikersaccount ( die wel bij de dealer MOET geactiveerd worden !)


    ik lees veel gedoe rond andoid vs apple ( zoals altijd is de ene meer fan dan de andere ) ondertussen lijkt er ook een apple app blijkbaar.
    als de app op uw smartphone niet werkt , kan je vanaf je smartphone ook gewoon naar deze website surfen ...

    De link die ik eerder vermende is wel goed om te kijken wat mogelijk is met welke smartphone.

    good luck !

    Wim

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    78
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi - Audi Connect Key - Android

    Ik heb een Audi A6 uit 2019 gekocht, 2e hands, en daar zat die Key niet bij. Heeft iemand een idee hoe ik deze kan verkrijgen? PON en Dealer wijzen naar elkaar en daar kom ik niet echt verder mee.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2021
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: MyAudi - Audi Connect Key - Android

    Stokkie 01 , de enege mensen die mij tot hiertoe professioneel geholpen hebben zijn digitalsupport@audi.be ik zou u aanraden daar eens te proberen. Groet Wim

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    78
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi - Audi Connect Key - Android

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WFOBLETS Bekijk Berichten
    Stokkie 01 , de enege mensen die mij tot hiertoe professioneel geholpen hebben zijn digitalsupport@audi.be ik zou u aanraden daar eens te proberen. Groet Wim

    Fantastisch! Dat werkt als een zonnetje. 100x beter dan ze bij PON konden (of wilde) helpen. Daar probeerde ze me gewoon opnieuw Audi Connect te verkopen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: MyAudi - Audi Connect Key - Android

    Verwijderd
    Laatst gewijzigd door nicojanssens; 12-10-23 om 15:20.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •