Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Hi, ik heb er ondertussen 80000km opzitten in mijn 55 TFSIe (erg tevreden btw) en ben al langere tijd aan het kijken om de 20” in te wisselen voor 21”.. heb het nog niet gedaan omdat het ‘officieel’ niet een optie was, maar nu dus blijkbaar wel.. is er dan iets veranderd tussen huidige model en MY2020 dat het opeens wel kan?
    Gewoon setje 21” tweedehands gekocht en zonder problemen gemonteerd of via officiële weg een nieuwe set aangekocht en wat zaken moeten aanpassen?

  2. #22

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cesommel Bekijk Berichten
    Hi, ik heb er ondertussen 80000km opzitten in mijn 55 TFSIe (erg tevreden btw) en ben al langere tijd aan het kijken om de 20” in te wisselen voor 21”.. heb het nog niet gedaan omdat het ‘officieel’ niet een optie was, maar nu dus blijkbaar wel.. is er dan iets veranderd tussen huidige model en MY2020 dat het opeens wel kan?
    Gewoon setje 21” tweedehands gekocht en zonder problemen gemonteerd of via officiële weg een nieuwe set aangekocht en wat zaken moeten aanpassen?
    ik heb gewoon een setje tweedehands gevonden van iemand met een S6 die naar 22" wilde gaan... ik heb onlangs hij al sinds dec 21 besteld is de mijne nog steeds niet ... enkele weken geleden bericht gekregen dat het begin mei zou worden , vorige week bericht dat het waarschijnlijk eind maart zal zijn... we zullen zien... Op mijn bestelde kon ik max tot 20" gaan ... op die 20" ga ik winterrubber leggen , de 21" zomer ... naar de keuring zal met de 20" moeten... want indien je 20" velgen kiest zit je op een uitstoot van 34gr , bij 21 is dat al 36 gr ...
    Laatst gewijzigd door ryback; 24-12-22 om 10:37.

  3. #23

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Guten Tag
    hat jemand die untenstehenden Felgen auf einem 55TFSI-e? Ich bekomme nächste Woche einen Hybrid und möchte diese Felge montieren

    Best.-Nr. 4K0 601 025 L
    Größe 8,5J x 21H2 ET43


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #24
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBas77 Bekijk Berichten
    Guten Tag
    hat jemand die untenstehenden Felgen auf einem 55TFSI-e? Ich bekomme nächste Woche einen Hybrid und möchte diese Felge montieren

    Best.-Nr. 4K0 601 025 L
    Größe 8,5J x 21H2 ET43


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Guten Tag,
    Gratuliere! Die Felgen werden passen, können Sie ohne Umstände so montieren und fahren.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #25

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp Bekijk Berichten
    Bijna twee jaar geleden zocht ik ook een 21 inch set. Ik ben uitgekomen bij deze 21 inch set die geleverd is voor de Audi A7/S7. Vanwege de lagere ET waarde 30 vergeleken ET43 standaard op de A6, staan ze wel iets verder naar buiten toe. Voor mij helemaal perfect zo, geen spacers noodzakelijk.

    Audi onderdeelnr: 4K8601025Q
    Maat 8,5J x 21 ET30
    Band: 255/35/21

    ICM luchtgeveerd onderstel helemaal top en comfortabel te noemen.

    Bijlage 266918
    Vraagje over bovenstaande post: had je geen last van spoorvorming en instabiel weggedrag? Ik zit namelijk ook te kijken naar velgen met exact dezelfde specs


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


  6. #26

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Guten Tag,
    Gratuliere! Die Felgen werden passen, können Sie ohne Umstände so montieren und fahren.
    Bedankt Ketelapper,
    Overigens excuses dat ik de post in m’n steenkolen Duits verstuurd had. Ik zat namelijk met twee forums te zoeken en ik dacht dat ik een reactie op het Duitse forum neergezet had


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #27
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.124
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBas77 Bekijk Berichten
    Vraagje over bovenstaande post: had je geen last van spoorvorming en instabiel weggedrag? Ik zit namelijk ook te kijken naar velgen met exact dezelfde specs
    Ik heb exact zulke maten op mijn A6 als zomerset en rijdt prima, zeker nergens last van.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Ik heb exact zulke maten op mijn A6 als zomerset en rijdt prima, zeker nergens last van.
    Oh super! Bedankt @ ook een 55Tfsi-e?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  10. #29
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Klopt wat Ketellapper zegt, geen last van spoorvorming en ligt juist heel stabiel op de weg. De Michelin banden zijn ook top, grip levels zijn echt goed.

    Je zal met de TFSI-e, goed kijken naar het gewicht van de auto en het draagvermogen van de velgen/band combinatie.
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  11. #30

    Standaard 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Ik heb hem inmiddels op originele 21” staan. De ET30 velgen heb ik toch niet gekocht.

    Laatst gewijzigd door AudiBas77; 04-03-23 om 19:51.

  12. #31

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBas77 Bekijk Berichten
    Ik heb hem inmiddels op originele 21” staan. De ET30 velgen heb ik toch niet gekocht.

    Vraagje, als je iets steviger het gaspedaal in duwt voel en hoor je dan met de 21 inch velgen ook een licht bonkend, trillend geluid aan de achterkant weg komen?

  13. #32

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jhavant Bekijk Berichten
    Vraagje, als je iets steviger het gaspedaal in duwt voel en hoor je dan met de 21 inch velgen ook een licht bonkend, trillend geluid aan de achterkant weg komen?
    Nee helemaal niets. Gelukkig heb ik daar geen last van


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #33
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jhavant Bekijk Berichten
    Vraagje, als je iets steviger het gaspedaal in duwt voel en hoor je dan met de 21 inch velgen ook een licht bonkend, trillend geluid aan de achterkant weg komen?
    Welke velgen heb je gemonteerd? En welke maat?

    Wellicht handig om te vermelden welk model/motorisering je hebt?

    Het bonken/vibreren bij krappe bochten of onder acceleratie kan komen van de quattro ultra aandrijving.
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  15. #34

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Ik heb een proefrit gemaakt in een audi a6 avant tfsi e 55.
    21 inch zat eronder met nieuwe banden.
    Supermooie auto alleen dit gaf me geen goed gevoel.

    Als dit bij de aandrijving weg komt dan lijkt me dat toch niet echt goed?

  16. #35
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Gewoon aangeven aan de dealer/verkoper? Die zou dit netjes kunnen oplossen.

    Is een tpi voor vanuit Audi die dit probleem beschrijft, maw is bekend en kan worden opgelost.
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  17. #36

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cesommel Bekijk Berichten
    Hi, ik heb er ondertussen 80000km opzitten in mijn 55 TFSIe (erg tevreden btw) en ben al langere tijd aan het kijken om de 20” in te wisselen voor 21”.. heb het nog niet gedaan omdat het ‘officieel’ niet een optie was, maar nu dus blijkbaar wel.. is er dan iets veranderd tussen huidige model en MY2020 dat het opeens wel kan?
    Gewoon setje 21” tweedehands gekocht en zonder problemen gemonteerd of via officiële weg een nieuwe set aangekocht en wat zaken moeten aanpassen?
    Beste , gezien U al een 55TFSIe rijden hebt , is het mogelijk om even in de boorddocumenten na te kijken wat de minimuum vereisten zijn qua laadindex van de banden aub ? De mijne is onderweg en ik plan mijn huidige zomerset over te zetten maar ik vrees dat die niet de vereiste laadindex zullen hebben ( 98Y XL nu ) . Alvast met dank !

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 TFSI e quattro - 20” of 21”

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jhavant Bekijk Berichten
    Vraagje, als je iets steviger het gaspedaal in duwt voel en hoor je dan met de 21 inch velgen ook een licht bonkend, trillend geluid aan de achterkant weg komen?
    Ik wel, voel het in de hele auto, daarnaast bij het wegrijden bij een korte bocht is het net of ik met de voorbanden geen grip heb en hij loopt te "kammen" Ik heb dit sinds de bandenwissel, heb na de winterbanden er een nieuwe set zomerpanden opgezet, pirelli p zero 255/40/r21 Vind het erg storend inmiddels

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •