Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: TFSI e (PHEV) - laadcapaciteit beperken tot 80%

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard TFSI e (PHEV) - laadcapaciteit beperken tot 80%

    hallo,

    ik heb heel recent nieuwe audi A6 in ontvangst genomen. Ik lees in de handleiding dat het aangeraden is om de accu slechts tot 80% vol te laden. Alleen vind ik nergens (nog in de MMI noch in de app (iphone)) hoe je die max capaciteit instelt op 80% (in plaats van 100% nu).

    Heeft er iemand ervaring hiermee?

    dank!

  2. #2

    Standaard Re: TFSI e (PHEV) - laadcapaciteit beperken tot 80%

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nnjjiittss Bekijk Berichten
    hallo,

    ik heb heel recent nieuwe audi A6 in ontvangst genomen. Ik lees in de handleiding dat het aangeraden is om de accu slechts tot 80% vol te laden. Alleen vind ik nergens (nog in de MMI noch in de app (iphone)) hoe je die max capaciteit instelt op 80% (in plaats van 100% nu).

    Heeft er iemand ervaring hiermee?

    dank!
    Gewoon onzin, je laadt je accu gewoon tot 100% vol. Wel is het zo dat je niet 100% electrisch kan rijden op je accu. 15kwh gebruit hij voor volledig electrisch, daarna heb je nog 3kwh welke je alleen hybride kunt gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Dlodlo; 18-04-23 om 10:23.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: TFSI e (PHEV) - laadcapaciteit beperken tot 80%

    Als het onzin is, zou het toch niet aangeraden worden in de handleiding om zoveel mogelijk opladen te beperken tot 80% ?

    waar jij het over hebt (15 kWh vs 18kWh is om er voor te zorgen dat je de batterij nooit volledig leeg trekt (wat zeer nefast is).

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •