Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Zoemend geluid na 50 meter

  1. #1

    Standaard Zoemend geluid na 50 meter

    Ik heb een Audi a6 c8 van juni 2019 (6 cilinder). Ik kreeg in januari 2023 een brief over een terugroepactie (20DN), dat ging over de benzinemeter. Na die aanpassing, als ik wegrij en ik ben ongeveer 50 meter verder, hoor ik een geluid dat lijkt op de motor van de ruitenwisservloeistof. Ik zie dit echter niet. Soms tijdens het rijden hoor ik ook een zoemend geluid op één toon (wat net wat luider is als bijv. Vroeger de dvd die ronddraaide voor de navigatie).

    iemand enig idee wat dit kan zijn?

    ps: nog iets opvallends: ik heb begin september (de auto heeft 90.000km gereden) nieuwe remschijven en blokken voor en achter gekregen. Na 4.000km waren de voor schijven én blokken helemaal versleten. Onder garantie vervangen, maar vond ik ook apart… en ik heb niet hard gereden (180km en harder) voor langere tijden. Het ging om beide kanten voor (achter is nog wel goed).

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.317
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoemend geluid na 50 meter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schip2018 Bekijk Berichten
    Ik heb een Audi a6 c8 van juni 2019 (6 cilinder). Ik kreeg in januari 2023 een brief over een terugroepactie (20DN), dat ging over de benzinemeter. Na die aanpassing, als ik wegrij en ik ben ongeveer 50 meter verder, hoor ik een geluid dat lijkt op de motor van de ruitenwisservloeistof. Ik zie dit echter niet. Soms tijdens het rijden hoor ik ook een zoemend geluid op één toon (wat net wat luider is als bijv. Vroeger de dvd die ronddraaide voor de navigatie).

    iemand enig idee wat dit kan zijn?

    ps: nog iets opvallends: ik heb begin september (de auto heeft 90.000km gereden) nieuwe remschijven en blokken voor en achter gekregen. Na 4.000km waren de voor schijven én blokken helemaal versleten. Onder garantie vervangen, maar vond ik ook apart… en ik heb niet hard gereden (180km en harder) voor langere tijden. Het ging om beide kanten voor (achter is nog wel goed).
    Door hard te rijden slijten je remmen niet sneller, denk eerder dat ze niet helemaal vrij liepen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.000
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoemend geluid na 50 meter

    Het is een bekend probleem bij de C8, mijn 50Tdi uit 2019 heeft er ook last van. De brandstofpomp in je tank moet dan eigenlijk vervangen worden om er vanaf te komen. Enkele slangen aan die pomp zijn te kort, waardoor resonantie in de leiding ontstaat.

    Hieronder nog meer 'dingetjes' aan de C8,
    "Solving Technical Problems 'TPI's' voor de A6 C8":
    https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app



    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 02-12-23 om 21:55.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  4. #4

    Standaard Re: Zoemend geluid na 50 meter

    Ah super! Maar dat kan geen kwaad toch? En is dat iets qua garantie?

    Ik heb ook steeds de parafaanbak verstopt en als ik met koude motor op een lichte helling wil wegrijden, lijkt het gaspedaal niet te werken. Jammer van zo’n fijne auto! Bedankt voor dat andere artikel (op mijn telefoon kan ik alleen die bijlage niet aanklikken)

  5. #5
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.000
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoemend geluid na 50 meter

    Die brandstofpomp kan geen kwaad inderdaad, maar ik vind het wel irritant, dus ga m een keer vervangen! Voor het gaspedaal is ook een fix en als je MMI spontaan gaat crashen en rebooten is daar ook een fix voor. Garantie hangt af van je kilometerstand (<100k km) en relatie met je Audi dealer.
    Laatst gewijzigd door robby70; 03-12-23 om 21:50.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •