Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Lekkage, niet het panoramadak

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT RS

    Standaard Lekkage, niet het panoramadak

    Beste mensen,

    Heb sinds een paar weken een mooie A6 C8 Avant uit 2019 gekocht. Goede kleur, goede specs. Maar: water bij het voeteneind van de achter passagier bijrijder kant. Mat los gehaald, bult water (liter of 20 in totaal). Isolatie onder de mat volledig vol gezogen met water, alles stonk. Aan de bestuurderskant alles droog. Stoelen en middenconsole eruit, oude mat eruit, alles droog, nieuwe mat erin, en gootjes van het pana dak schoongemaakt. Dat liep allemaal weer goed door.

    Wat denk je? Opnieuw alles nat. Die gootjes lopen perfect door niets mis mee. Panelen van de deur gehad, bodemplaat eronder weg, er zat ook water in de chassisbalk.

    Wat kan de oorzaak volgens jullie zijn; iemand ervaring specifiek met de C8? Ik lees veel over andere modellen maar die zitten toch weer anders in elkaar...

    Dank alvast!
    Groeten,
    jpwvg

  2. #2
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Lekkage, niet het panoramadak

    Ik heb ergens gelezen dat er sporadisch problemen zijn bij de deurrubbers van de C8, met name achterzijde. Daarnaast is er ook een bekend waterdichtheid probleem met de achterklep (TPI 2060006/1).

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robby70; 06-12-23 om 13:51.
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  3. #3

    Standaard Re: Lekkage, niet het panoramadak

    Hey,

    Ik rij in een C8 sedan en toevallig heb ik die ellende een paar weken geleden gehad, precies achter de bijrijders stoel stond het helemaal blank. Heb de paravan onder het voorraam bekeken, deze was niet vervuild en het water liep goed weg. Hierna panoramadak beken ook niets bijzonders gemerkt. Zag dat er nog steedts water naar binnen kwam via het chasis balk. Weer alles bekeken maar niets kunnen vinden helaas. Uit frustatie maar een gat geboord in de bodemplaat. Alles droog gemaakt en maar hopen dat het niet meer nat wordt binnen.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •