Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Beste leden,

    Ik ben vrij nieuw hier en is dit mijn 1e berichtje dat ik plaats.

    Heb in juli 2023 een A6 55 tfsi e gekocht en ik merk dat ik de laatste tijd het volgende probleem ervaar;

    - Wanneer de accu bijna leeg/leeg is dan merk ik dat ik bij het optrekken vermogen verlies, de auto een soort duikje maakt en dan opeens volop vermogen krijgt en doorrijdt. Dit lijkt het overschakelen van de elektrisch ondersteuning naar de motor

    - Bij het overschakelen hoor ik een zachte bonk geluid/gevoel alsof de aandrijving aan het schokken is

    Herkent iemand dit en zo ja wat heb je toen gedaan om het op te lossen.

    Ik ben naar de garage geweest waar ik de auto heb gekocht, zij geven het volgende aan;
    punt 1; is normaal omdat de auto overschakelt naar de benzine motor
    punt 2; zegt dat het wellicht komt door de banden en de weg zelf

    Met vriendelijke groet,
    RNL

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RNL Bekijk Berichten
    Ik ben naar de garage geweest waar ik de auto heb gekocht, zij geven het volgende aan;
    punt 1; is normaal omdat de auto overschakelt naar de benzine motor
    Welkom op het forum RNL

    Wat vervelend om te moeten meemaken. Ik weet niets van het type auto maar in zijn algemeenheid wil premium Audi toch geen auto's ontwikkelen die bonken en schokken bij het omschakelen op het soort aandrijving als andere merken dat amper waarneembar doen?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Mag ik vragen waar je de audi gekocht hebt? Ik heb vorig jaar om het bonkende geluid namelijk hetzelfde type bij een garage niet gekocht.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Ik wil de garage eerlijk gezegd op dit moment niet openbaar maken.

    Mag ik vragen wat de oorzaak van je "bonkende" geluid was en wat heb je moeten laten doen om het te lossen.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Daar zal hij geen antwoord op hebben, heeft de auto niet gekocht.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Scherp, ik heb het bericht niet goed gelezen.

  7. #7

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Helemaal niets, heb de auto laten staan. Er werd mij toen ook verteld dat het door de banden zou komen. Wat ik absoluut betwijfel, en dus de auto heb laten staan. Auto stond destijds in Ommen.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Ik heb ook een 55 tfsi e en ook het bonkend geluid, gevoel in de auto gehad, voornamelijk bij het wegrijden en in bochten. Dit bleek in de achter ophanging te zitten. Daar zit zitten een soort cilinders of iets dergelijks waarvan het oliepeil niet voldoende was. Hij heeft het wel genoemd maar ik weet het niet meer... was garantiewerk. Het rijdt nu weer prima

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Hoi Frank,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik ben vorig week weer langs de garage geweest en ik moet een afspraak maken, dat zal wel wellicht ergens volgend week worden omdat de garage nu dicht is vanwege carnaval.

    Groet,

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Hoi Frank,

    Ik heb precies hetzelfde volgens mij..
    Voelde je het ook alsof je door kuiltjes reed ? soort van inhouden en het bonkende geluid alsof er iets los in je kofferbak rolt.
    Was het kostbaar de reparatie?
    Ik ben zelf bang dat het iets met de versnellingsbak is aangezien daar ook de elektromotor in zit dacht ik.
    Bij elektrisch rijden voel en hoor ik het ook ( wel minder overigens)

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Beste Leden,

    De auto is een kleine 2 weken geleden bij de garage geweest.

    Het probleem is tot nu toe verholpen.

    Het volgende staat op de factuur;
    De klacht wordt veroorzaakt door de 4-wielkoppeling.
    - olie 4-wielkoppeling vervangen
    - proefrit gemaakt
    -olie 4-wielkoppeling nogmaals vervangen
    - leerwaarde 4-wielkoppeling teruggezet

    Prijs
    -verdeelbakolie
    -arbeidsloon monteur
    Afgerond € 250,00

    Tot nu toe geen bonkend geluid meer en rijdt de auto soepel.

    Groet, RNL

  13. #12
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    1.002
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Dat is netjes!

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Garage zei tegen mij als het de bak is, dan krijg je een storing te zien in de dashboard.
    Laatst gewijzigd door RNL; 17-03-24 om 07:54.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robertvsanten Bekijk Berichten
    Hoi Frank,

    Ik heb precies hetzelfde volgens mij..
    Voelde je het ook alsof je door kuiltjes reed ? soort van inhouden en het bonkende geluid alsof er iets los in je kofferbak rolt.
    Was het kostbaar de reparatie?
    Ik ben zelf bang dat het iets met de versnellingsbak is aangezien daar ook de elektromotor in zit dacht ik.
    Bij elektrisch rijden voel en hoor ik het ook ( wel minder overigens)


    Dit was inderdaad ook mijn klacht, sindsdien geen klacht meer gehad. is nu goed. Maar inmiddels weer andere problemen, Voor de 4e keer in anderhalf jaar tijd de auto met problemen bij dealer laten staan. Problem car

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Hoi Frank,

    Wat voor klachten heb je nog meer gehad. Ik hoop dat zsm wordt opgelost, zodat je eindelijk kan gaan genieten vsn je auto zonder problemen.

    Audiparts in Veghel is wel een aanrader.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RNL Bekijk Berichten
    Hoi Frank,

    Wat voor klachten heb je nog meer gehad. Ik hoop dat zsm wordt opgelost, zodat je eindelijk kan gaan genieten vsn je auto zonder problemen.

    Audiparts in Veghel is wel een aanrader.

    inmiddels voor de 2e keer dit jaar aandrijfstoring waarbij de auto inhoud, je het gevoel hebt over een hele slechte weg te rijden en de hele auto bij gas geven begint te bonken,
    haperen. Een jaar daarvoor is er een en ander doorgebrand aan een printplaat, aansturing van het electro vermogen. Hebben ze 7 weken over gedaan om het euvel op te lossen...snapten wat er mis was.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frankb9 Bekijk Berichten
    inmiddels voor de 2e keer dit jaar aandrijfstoring waarbij de auto inhoud, je het gevoel hebt over een hele slechte weg te rijden en de hele auto bij gas geven begint te bonken,
    haperen. Een jaar daarvoor is er een en ander doorgebrand aan een printplaat, aansturing van het electro vermogen. Hebben ze 7 weken over gedaan om het euvel op te lossen...snapten wat er mis was.

    Hoi Frank,

    Heb je dit bij de dealer op laten lossen?

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2022
    Leeftijd
    44
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    Het inhouden bij het gas geven is voornamelijk bij het optrekken, dit heb ik wanneer de accu leeg is.

    Doen jullie de auto altijd opladen of wanneer het uitkomt?

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    44
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    zojuist weer contact gehad met de dealer (audi) ze hebben geconcludeerd dat de hogedrukpomp stuk is, moet normaal 8 bar leveren maar levert nog maar 4 bar. Deze wordt vervangen, hopen dat het dan over is.

    @ ROB ja, zie opmerking.

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 55 tfsi e - inhouden bij optrekken en bonk geluid bij overschakelen

    @frank hopelijk is het daarmee voor jou opgelost!
    Bij mij voel ik het ook als ik elektrisch rijd (wel minder) en is het ook normaal dat je de auto hoort/voelt schakelen als je elektrisch rijdt? Volgens mij zit de elektrische motor in de versnellingsbak heb ik wel eens begrepen toch?

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •