Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: 55 TFSI defecte motor

Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

Standaard Re: 55 TFSI defecte motor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcelsipkema Bekijk Berichten
    Ik heb ook een 55TFSI DLZA motor, is het een kwestie van wanneer of zijn er probleemloze 3.0l met motorcode DLZA motoren?
    Na juli 2019 en andere olie er in dan de 0-20 zijn ze redelijk probleemloos.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schip2018 Bekijk Berichten
    Ter aanvulling nog, ik heb destijds ook een foto van de binnenkant toegestuurd gekregen die de schade liet zien:

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nou, als je het daar aan moet zien dat de motor defect is? Wat een slechte camera zeg. Ik kijk ook wel in cilinders maar dat ziet er dan wel zo uit.

IMG_4540.jpg
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    41
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

Pedro Hartog heeft op zijn Facebook een tijdje terug eens iets geplaatst dat men naargelang de rijomstandigheden de oliedruk laat zakken. Zo minder wrijving en minder verbruik, maar bijzonder sletig voor de motor in zijn geheel. Hij heeft er softwaremodificaties voor gemaakt.
    Is dat voor dit issue?
    Audi A6 4G 3.0TDI BIT. ACC, AAS, Standverwarming en meer van dat lekkers. Een A3 8V 1.6TDI met ACC Muisgrijs handbak van het vrouwtje .
    4 rings 4 ever

Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

Geen 0w20 olie, welke olie dan? Die van mij is van maart 2019…

Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raverke95 Bekijk Berichten
    Pedro Hartog heeft op zijn Facebook een tijdje terug eens iets geplaatst dat men naargelang de rijomstandigheden de oliedruk laat zakken. Zo minder wrijving en minder verbruik, maar bijzonder sletig voor de motor in zijn geheel. Hij heeft er softwaremodificaties voor gemaakt.
    Is dat voor dit issue?
    Dat gaat om de 4 cilinders zover ik weet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcelsipkema Bekijk Berichten
    Geen 0w20 olie, welke olie dan? Die van mij is van maart 2019…
    Gewoon zoals vroeger, 5W30 of 5W40
    Maart is van voor de modificatie helaas, niet wachten tot je schade hebt, door de olievuldop kan je met camera kijken of je de kleine of dikke rollers hebt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

slimshady84's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    40
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

Dit was het bericht:

https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app

De 3.0TDI vanaf 2014 en de 2.9/3.0TFSI motoren met turbo (niet de compressor) en de 4.0TFSI V8 werken met een variabele oliepomp, de beschikbare oliedruk wordt met name stationair en in deellast verlaagd om de emissie te reduceren, oliedruk is wrijving, is warmteontwikkeling, is verlies, in een notedop.<br />
    <br />
    Waar de oliedruk vroeger altijd maximaal was worden tegenwoordig regelingen toegepast om de oliedruk gecontroleerd lager te programmeren middels de software/besturing in de motorcomputer.<br />
    <br />
    Zelfs zo laag dat er motorschades kunnen ontstaan, bij de 3.0TDI zijn uitgelopen drijfstanglagers een vaak voorkomend probleem, bij de benzinemotoren idem, plus dat de roltuimelaars vaker dan normaal verslijten.<br />
    <br />
    Audi heeft vanaf 2018 de oliedruk iets verhoogd, nog steeds niet maximaal, schades komen bij deze motoren minder voor, maar nog steeds is het een probleem.<br />
    <br />
    Met terugwerkende kracht mag dat ook niet omdat anders de euronorm die destijds afgegeven is komt te vervallen, met miljardenclaims/boetes tot gevolg. Software-updates die dit probleem adresseren komen er dan ook nooit vanuit Audi.<br />
    <br />
    Wij hebben speciale software ontwikkeld om de oliedruk in sommige gevallen tot 1,5 bar hoger te zetten in de probleemgebieden (toerental/belasting), wij hebben in dat opzicht weinig met de euronorm meer te maken en je kunt voor jezelf en het milieu heel goed beargumenteren dat 0,1 % hoger brandstofverbruik uiteindelijk gunstiger is voor het milieu dan een nieuwe motor monteren. (die 0,1% is een hypothetische waarde).<br />
    <br />
    Deze 100% softwarematige aanpassing voorkomt, het geneest niet, als er reeds (wellicht nog niet eens merkbare) sprake is van schade door lage oliedruk dan is daar niets meer aan te veranderen.<br />
    <br />
    Kosten:<br />
    <br />
    Standaard niet getunede auto; 350,-<br />
    Getunede auto (meer werk); 450,-<br />
    Door ons getunede auto; gratis.<br />
    I.c.m. onze motortuning; gratis.<br />
    <br />
    Bespaar potentieel minimaal 5.000 schade. Stuur een mail naar Hartog-Tuning

Verstuurd vanaf mijn S24 Ultra met Tapatalk
    Audi A6 C7.5 2.0tfsi S-line 2015 daytona-grau
    ex - A4 B5 2.5tdi 2000 | A4 B5 1.9tdi 1999 | A4 B5 2.6 quattro 1997 | A4 B5 2.6 1996 | A4 B5 1.8 1995

robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

.. of een goeie stage1 tuning erop gooien, omdat daar de oliedruk mapping bij lage toeren ook vaak al hoger wordt ingesteld!

Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

Als dat echt zo is zou dat mooi zijn, ik heb een goed stage 1 remap van 340 naar 400 pk en tank nu ook alleen E5 brandstof.

8. Ad

Ik vind sowieso de nieuwere Audi’s minder fijn afgesteld, mijn Q7 uit 2023 draait als de batterij leeg is (hybride model) stationair vrij veel toeren, ik moet echt de rem hard en krachtig indrukken om dat naar beneden te krijgen. Het lijkt wel of de sensor te diep ingedrukt moet worden tot de auto begrijpt dat ik stil sta en minder toeren moet maken.

En daarnaast snap ik niets van het handmatig terugschakelen: soms kan ik maximaal 1 versnelling terugschakelen, terwijl meer makkelijk zou moeten kunnen, soms schakelt hij makkelijk 4 tot 5 versnellingen terug en maakt hij teveel toeren. Dat is slecht afgesteld/werkt niet prettig.

Standaard 55 TFSI defecte motor

En nu wil ik wegrijden en maakt de auto onder, achter een flink sissend geluid… auto van 2023… iemand enig idee?

Update: vandaag even langs de dealer gegaan, mogelijk is er iets mis met de brandstofpomp, gelukkig nog garantie…

Laatst gewijzigd door Schip2018; 05-11-24 om 19:38.

Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

Standaard

Ik vind sowieso de nieuwere Audi’s minder fijn afgesteld, mijn Q7 uit 2023 draait als de batterij leeg is (hybride model) stationair vrij veel toeren, ik moet echt de rem hard en krachtig indrukken om dat naar beneden te krijgen. Het lijkt wel of de sensor te diep ingedrukt moet worden tot de auto begrijpt dat ik stil sta en minder toeren moet maken.

En daarnaast snap ik niets van het handmatig terugschakelen: soms kan ik maximaal 1 versnelling terugschakelen, terwijl meer makkelijk zou moeten kunnen, soms schakelt hij makkelijk 4 tot 5 versnellingen terug en maakt hij teveel toeren. Dat is slecht afgesteld/werkt niet prettig.

Dit gebeurd neem ik aan alleen met een koude motor? Bij mij Q7 draait die ook op hoge toeren(shock) en na 1a2minuten zakt die onder de 1000toeren.

Heb je trouwens ook een opname van dat tikkend geluid @Schip2018? Heb namelijk ook last van een tikkend ratelend geluid in de Q7 van 21'. Wanneer de auto wordt gestart zonder ev modus. Hoor je het hard, ijzer op ijzer lijkt het wel. En daarna is het verdwenen. Maar zodra je rijdt hoor je het ratelen.

https://jumpshare.com/v/GJK7ATJtNLI55aJeZQJi

https://jumpshare.com/v/5FcQVpZtNfgIRnaWD2J7
    En dit is tijdens het rijden in lage toeren hoor je het ratel. In het laatste stukje geef ik zelf paar keer wat gas bij en los.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    Dit gebeurd neem ik aan alleen met een koude motor? Bij mij Q7 draait die ook op hoge toeren(shock) en na 1a2minuten zakt die onder de 1000toeren.
    Nee, met warme motor gebeurt dit ook.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zakaria Bekijk Berichten
    Heb je trouwens ook een opname van dat tikkend geluid @Schip2018? Heb namelijk ook last van een tikkend ratelend geluid in de Q7 van 21'. Wanneer de auto wordt gestart zonder ev modus. Hoor je het hard, ijzer op ijzer lijkt het wel. En daarna is het verdwenen. Maar zodra je rijdt hoor je het ratelen.

https://jumpshare.com/v/GJK7ATJtNLI55aJeZQJi

https://jumpshare.com/v/5FcQVpZtNfgIRnaWD2J7
    En dit is tijdens het rijden in lage toeren hoor je het ratel. In het laatste stukje geef ik zelf paar keer wat gas bij en los.
    Dat eerste geluid had ik niet. Ik kan helaas de opname niet meer maken, aangezien ik de auto inmiddels verkocht heb (ik had dat bij de Audi A6, ik heb nu een Q7). Maar het geluid van die 2e opname lijkt er wel heel veel op. Zo'n typische ratel in de motor, ik had het gevoel in een tractor te rijden. Met koude motor was het geluid ook harder aanwezig, maar bij mij was het geluid er altijd als de motor stationair liep. Bij meer toeren was het minder goed hoorbaar.

Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

Standaard

Nee, met warme motor gebeurt dit ook.
    Op hoeveel toeren draait die precies? Ik heb meerdere audi's gehad zowel benzine als diesel. Het draait even op hoge toeren z'n 1100 en dan net géén halve minuut later zakt het toerental.
    Heb je de 55 tfsi of de 60 tfsi. Ik neem aan de Facelift model?

Dat eerste geluid had ik niet. Ik kan helaas de opname niet meer maken, aangezien ik de auto inmiddels verkocht heb (ik had dat bij de Audi A6, ik heb nu een Q7). Maar het geluid van die 2e opname lijkt er wel heel veel op. Zo'n typische ratel in de motor, ik had het gevoel in een tractor te rijden. Met koude motor was het geluid ook harder aanwezig, maar bij mij was het geluid er altijd als de motor stationair liep. Bij meer toeren was het minder goed hoorbaar.
    https://jumpshare.com/v/W3ckdPmznhTZhBZI3NU4
    Dit is een koude start. Ene keer hard aanwezig dan de andere keer.
    Als de auto dagen lang op ev modus heeft gereden. Dan is het geluid zoals hierboven.
    Het zakt na een tijdje weer en is de motor stil, gewoon hoe een V6 moet klinken. Ga ik rijden dan hoor je een lichte ratel. Het komt héél sporadisch voor dat het niet aanwezig is.
    Bij mij is het andersom, stationair gas geven om het geluid waar te nemen.

Hopelijk doet je Q7 het beter dan de C6.
    Je hoopt op een sterke Audi zonder problemen. Dit is ook het enige merk waar ik verliefd op ben.

Met dit model van 2023 zie ik geen exacte toeren meer, alleen een groen en oranje gebied... De huidige auto van mij is een tfsi 60.

Ik had een soortgelijke ratel, maar volgens mij kunnen ze vrij makkelijk met een camera in de cilinders kijken om te analyseren of er schade is. Hopelijk heb je niet hetzelfde als dat ik heb gehad...

En inderdaad: zowel BMW als Mercedes ligt me niet zo als Audi. En ik heb een Porsche Panamera proefrit gemaakt, fantastische auto, maar vind ik toch net wat té.

Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

Met dit model van 2023 zie ik geen exacte toeren meer, alleen een groen en oranje gebied... De huidige auto van mij is een tfsi 60.

Ik had een soortgelijke ratel, maar volgens mij kunnen ze vrij makkelijk met een camera in de cilinders kijken om te analyseren of er schade is. Hopelijk heb je niet hetzelfde als dat ik heb gehad...

En inderdaad: zowel BMW als Mercedes ligt me niet zo als Audi. En ik heb een Porsche Panamera proefrit gemaakt, fantastische auto, maar vind ik toch net wat té.

toerenteller kan je gewoon terug activeren in de settings.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

User Tag List

Forum Rechten