Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 48 van de 48

Onderwerp: Hoe veilig is keyless entry systeem?

  1. #41
    Der Bastler's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Posts
    692
    Kudos
    258
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe veilig is keyless entry systeem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Ik vind het een mooie oplossing. Ik ben daar wel in geïnteresseerd. Ik heb al even op het internet gezocht, maar kan het device niet vinden. Kun jij me aangeven waar ik het kan kopen? Mag via een PB

    Alvast bedankt.
    Je hebt een PB
    VCDS/ VAG CAN PRO / ODIS / ODIS-ONLINE regio Achterhoek. audi.diagnose@hotmail.com

  2. #42
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe veilig is keyless entry systeem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Sterker nog als ik de sleutel 10cm buiten de deuropening houd start hij al niet eens. Hou ik de sleutel precies in de deuropening dan start hij gewoon. Om de deuren te openen moet ik binnen 2m van de auto zijn en alleen de deuren aan de kant waar de sleutel is kunnen open op dat moment. Als ik namelijk aan de bestuurders zijde staat binnen 2m van de auto en mijn vrouw probeert dan aan de bijrijderskant de deur open te trekken dan werkt dat niet. Bij mij staat ingesteld dat wanneer ik de deur open doet direct alle deuren van slot afgaan en niet alleen de bestuurdersdeur
    Check, dito bij de S7
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  3. #43
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe veilig is keyless entry systeem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Bastler Bekijk Berichten
    Vind het nu niet echt handig om een tweede OBD stekker in de auto te hebben. Heb je zelf ook totaal geen gemak van eigenlijk.
    Wat ik vaak plaats is volgende module:

    Bijlage 223456 Bijlage 223457 Bijlage 223458

    Deze module plaats je tussen de bekabeling van je OBD stekker en je "verstopt" deze module ergens in je auto. Op het moment dat je de auto van contact zet sluit deze module direct de rechtstreekse toegang van je OBD poort af. Je kunt dus alleen nog met je eigen sleutel in de auto gebruik maken van de OBD poort. En je hebt er zelf geen ongemak van.
    Ongewilde gasten kunnen zonder jouw sleutel geen dummy aanleren omdat ze gewoonweg geen connectie krijgen met de auto via de OBD poort.
    Zo'n kastje kost 80,- met een duidelijke handleiding dus makkelijk zelf in te bouwen.

    Ik weet toevallig dat JurgH en Coen Donkers ze al bij meerdere auto's ingebouwd hebben. Ikzelf ook. half uurtje/uurtje werk. Ligt eraan hoe goed je de module wilt verstoppen.
    Mooi systeem! Maar ik heb liever dat ze de auto meenemen dan dat ze even naar boven komen om vriendelijk de sleutel te vragen..
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  4. #44
    phoenix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Leeftijd
    62
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe veilig is keyless entry systeem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Der Bastler Bekijk Berichten
    Je hebt een PB
    @Der Bastler: Mooie oplossing!
    Ik heb hier ook wel interesse in. Zou je mij ook de info willen opsturen (mag in PB).
    Alvast bedankt!
    A5C 1.8 TFSI H6 S- Edition 2013
    Previous: A4 Advance sedan 1.6 H5 2007, A4. Sedan 1.6 H5 1997, Audi 80 sedan 1.6 H4 1991

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe veilig is keyless entry systeem?

    Heb nog wel wat aanvullingen... ik rijd zelf in een A4 B8/8K ook met keyless entry. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je naast de portier moet staan voordat je deze kunt openen. Als je aan de bestuurderskant staat kun je de bijrijderskant al niet openen. De auto ziet waar je staan, waardoor je alleen die deur kunt openen waar je voor staat. op een afstand van een meter kun je de deur al niet meer openen.

    eenmaal ontgrendeld kun je alle deuren openen.

    Hiernaast maakt het echt niet uit of je keyless hebt of niet... Een vriend van mij had een Q5 2.0TFSI uit 2011... deze is vanuit de Qpark onder zijn appartement meegenomen. en die had geen keyless entry...

    Met andere woorden... de auto is veilig... en als ze hem willen nemen ze hem toch wel mee. Ongeacht de beveiliging die je inbouwt.

    dus ik zeg gewoon goed verzekeren en zorgen dat je de eerste 3 jaar na aankoop de volledige aankoopwaarde terug kunt krijgen.
    (was gelukkig zo bij die vriend van mij).

    Ik zou zeggen maak je niet te veel zorgen... het is een voorwerp (hoe mooi ook) en het is vervangbaar... zoals er een aantal mede audifans al zeggen. Liever de auto weg dan dat ze even op de "koffie" komen.


  6. #46
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.287
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe veilig is keyless entry systeem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audia6tdi Bekijk Berichten
    Mooi systeem! Maar ik heb liever dat ze de auto meenemen dan dat ze even naar boven komen om vriendelijk de sleutel te vragen..
    Bij mij komen ze écht niet binnen zonder dat ze de boel grondig (deur en hele kozijn) moeten slopen en dat gaat écht niet geruisloos. Ik denk dat ze dat wel uit hun bolle hoofd laten.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe veilig is keyless entry systeem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DoktorAmca Bekijk Berichten
    Heb nog wel wat aanvullingen... ik rijd zelf in een A4 B8/8K ook met keyless entry. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je naast de portier moet staan voordat je deze kunt openen. Als je aan de bestuurderskant staat kun je de bijrijderskant al niet openen. De auto ziet waar je staan, waardoor je alleen die deur kunt openen waar je voor staat. op een afstand van een meter kun je de deur al niet meer openen.

    eenmaal ontgrendeld kun je alle deuren openen.

    Hiernaast maakt het echt niet uit of je keyless hebt of niet... Een vriend van mij had een Q5 2.0TFSI uit 2011... deze is vanuit de Qpark onder zijn appartement meegenomen. en die had geen keyless entry...

    Met andere woorden... de auto is veilig... en als ze hem willen nemen ze hem toch wel mee. Ongeacht de beveiliging die je inbouwt.

    dus ik zeg gewoon goed verzekeren en zorgen dat je de eerste 3 jaar na aankoop de volledige aankoopwaarde terug kunt krijgen.
    (was gelukkig zo bij die vriend van mij).

    Ik zou zeggen maak je niet te veel zorgen... het is een voorwerp (hoe mooi ook) en het is vervangbaar... zoals er een aantal mede audifans al zeggen. Liever de auto weg dan dat ze even op de "koffie" komen.
    Het is niet omdat een auto geen keyless heeft dat het niet meer te stelen valt. Dus dat heeft er eigenlijk weinig mee te maken.
    En verzekeraars in sommige landen weigeren te verzekeren (of vragen een véél hogere premie) voor diefstal van auto's met keyless.
    Die eis zal ook niet zomaar uit de lucht gevallen zijn.
    Persoonlijk ga ik die optie nooit laten vallen zolang de verzekeraar het niet eist,
    maar als iemand paranoide is dat z'n auto gaat gestolen worden zou ik die toch zeker de optie keyless entry afraden.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Hoe veilig is keyless entry systeem?

    Het is een oude topic maar ik wilde toch wat info delen. De betere keyless entry systemen zijn veilig (en dan bedoel ik de systemen zelf). Ze werken met een zogenaamd 1 richting compressie techniek, SHA-x.
    Dit werkt als volgt. In de auto en de sleutel zit een unieke lange code (128 bits of meer) geprogrammeerd, voor beiden dezelfde code. De auto zendt een willekeurige code naar de sleutel. De sleutel doet een SHA-x bewerking op de unieke code en de willekeurige code. De uitkomst hiervan is een code ( resultaatcode) waaruit onmogelijk de unieke code uit terug te herleiden is. Maar alleen te creeren is als je de unieke code weet. Deze resultaatcode stuurt de sleutel terug naar de auto. De auto heeft dezelfde bewerking gedaan op de unieke code en de willekeurige code. De door de sleutel verzonden code moet hetzelfde zijn als de code die de auto berekend heeft. Klopt dit, dan weet je zeker dat de sleutel in de echte sleutel is. De kans dat een hacker de unieke code goed gokt is bij 128 bits een kans van 1 op 3,4×10^34, volstrekt kansloos.
    En wat betreft het 'verlengen' van het signaal met een kastje op het raam, als je thuis je sleutel in een metalen bakje/schaaltje legt van een paar centimeter diep kunnen ze hem niet meer bereiken.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •