Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 22 van de 22

Onderwerp: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

  1. #21
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonCoronel Bekijk Berichten
    Na controle via het chassisnr en stikker in de kofferbak blijk ik toch al de codes 2EA en 1LL te hebben, dus 330MM achter en 356MM voor.

    Aantal opties:

    Via XTMotorsport:
    - Alleen Brembo HP1000 blokken
    Geen idee of dit minder stoft dan de huidige blokken en echt een hele verbetering oplevert in het remmen.
    - Of EBC Geel of Rood
    Ik heb wel wat enge verhalen gelezen over de EBC Rood, dat ie je schijven opvreet ongeveer...

    Stiekem zou ik toch ook graag geperforeerde schijven willen, persoonlijk vindt ik het ook mooier staan.

    Mogelijke opties:
    - Zimmermann Sport icm Ferodo DS2500
    Nadelen:
    Ferodo DS2500 stoft heel veel.
    Geperforeerde schijven zijn 'links' geboord dus aan de rechterkant ziet het patroon en wat vreemd uit.
    Wellicht andere blokken die minder stoffen??

    - Formel icm Formel Keramische blokken
    Nadelen:
    Vrij onbekend, weinig ervaringen zeker i.c.m. de keramische blokken.
    Toch bang voor eventuele problemen ivm het zelf boren van de gaten

    - Tarox Sport Japan of F2000 icm Ferodo DS2500
    Nadelen:
    Wederom de DS2500 die zo stoft. Ik heb al met deze combinatie op de S5 gereden en dat beviel wel super, wel wat extra geluid bij stevig remmen ivm de groeven. Remstof was zeker aanwezig.
    Tarox schijven zijn bijna factor 2 duurder dan Brembo of Zimmermann
    Wellicht andere blokken die minder stoffen??

    Brembo lijkt geen remschijven voor mijn setup te verkopen, wellicht een ander merk nog?

    What to do What to do..
    De Zimmermann/Formel zijn voor het oog mooier dan de Tarox en de helft van de prijs, zijn de Tarox schijven zo veel beter?
    Welk remblok zou er nou bij moeten, keramische of gewone en welke stoffen dan niet zo veel maar geven wel een goed remvermogen...

    Oja hoe kom ik er achter welke maat blokken ik nu precies nodig heb?
    ZO, inmiddels een kleine 1.000 km verder denk ik met de Formel geperforeerde Zimmermann-schijven + Formel ceramische blokken met de rijklaar ca. 1.500 kg wegende Audi 200.
    Ik vind het een super set. Ik rij vnl. stadsverkeer en buitenwegen tussen de dorpen hier op de Veluwe. en zo`n 10-15% snelweg schat ik. Circuit rij ik nooit, is het de auto ook niet voor haha (eigenlijk wel overkill dit spul.. )
    Remt koud gewoon als OEM, of net een fractie beter. Maar warm....HEERLIJK. Er zit trouwens erg snel warmte in, bij 120 km/h voel je direct na aanraken van het pedaal dat er voldoende warmte in zit om duidelijk harder te remmen dan OEM. Een erg zeker gevoel geeft dit, en behoudt dit ook als ze erg heet worden! Warmteopbouw en remkrachtopbouw lijkt lekker lineair te gaan.

    Ik heb nog geen problemen kunnen ontdekken zover. Geen gepiep, erg weinig remstof (zeker in vergelijk met DS2500), geen "groeven in de schijven tot zover zoals anderen hier op`t forum wel eens hadden met andere blokken, geen scheurtjes bij de achteraf geboorde gaatjes. Slijtage kan ik nog niets over zeggen.
    Ik hou het in de gaten, we zijn pas 1.000 km verder..

  2. #22

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Als ik voor een nieuwe set ga dan zal het ook een combi van of zimmermann of formel icm keramische blokken worden... echter heb ik er een bevriende monteur naar laten kijken en die vermoed dat er of lucht in de remleiding zit of dat de remblokken vast zitten, we gaan de boel volgende week eens even losmaken en goed schoonmaken. Volgens hem zijn de schijven en blokken voorlopig nog prima in conditie dus gaan we eerst die weg bewandelen, mocht de hele schoonmaakbeurt niks uithalen ga het alsnog vervangen.
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •