Oorspronkelijk geplaatst door
TonCoronel
Na controle via het chassisnr en stikker in de kofferbak blijk ik toch al de codes 2EA en 1LL te hebben, dus 330MM achter en 356MM voor.
Aantal opties:
Via XTMotorsport:
- Alleen Brembo HP1000 blokken
Geen idee of dit minder stoft dan de huidige blokken en echt een hele verbetering oplevert in het remmen.
- Of EBC Geel of Rood
Ik heb wel wat enge verhalen gelezen over de EBC Rood, dat ie je schijven opvreet ongeveer...
Stiekem zou ik toch ook graag geperforeerde schijven willen, persoonlijk vindt ik het ook mooier staan.
Mogelijke opties:
- Zimmermann Sport icm Ferodo DS2500
Nadelen:
Ferodo DS2500 stoft heel veel.
Geperforeerde schijven zijn 'links' geboord dus aan de rechterkant ziet het patroon en wat vreemd uit.
Wellicht andere blokken die minder stoffen??
- Formel icm Formel Keramische blokken
Nadelen:
Vrij onbekend, weinig ervaringen zeker i.c.m. de keramische blokken.
Toch bang voor eventuele problemen ivm het zelf boren van de gaten
- Tarox Sport Japan of F2000 icm Ferodo DS2500
Nadelen:
Wederom de DS2500 die zo stoft. Ik heb al met deze combinatie op de S5 gereden en dat beviel wel super, wel wat extra geluid bij stevig remmen ivm de groeven. Remstof was zeker aanwezig.
Tarox schijven zijn bijna factor 2 duurder dan Brembo of Zimmermann
Wellicht andere blokken die minder stoffen??
Brembo lijkt geen remschijven voor mijn setup te verkopen, wellicht een ander merk nog?
What to do What to do..
De Zimmermann/Formel zijn voor het oog mooier dan de Tarox en de helft van de prijs, zijn de Tarox schijven zo veel beter?
Welk remblok zou er nou bij moeten, keramische of gewone en welke stoffen dan niet zo veel maar geven wel een goed remvermogen...
Oja hoe kom ik er achter welke maat blokken ik nu precies nodig heb?