Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

  1. #1

    Standaard Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Na 1,5 jaar met een RS6 met keramische remschijven gereden te hebben viel de remkracht flink tegen van de A7 3.0 TFSI. Zelfs in verhouding tot de lease golf vindt ik de A7 niet lekker remmen. Zowiezo is de bite niet echt optimaal en remt hij pas echt goed bij flink intrappen van het rempedaal. Kwestie van wennen wellicht, maar na een upgrade van 300 -> 470 PK vindt ik het eigenlijk toch wel belangrijk dat het beestje wat beter gaat remmen. Nu er bijna 60k op de teller staat zal het binnenkort tijd zijn voor nieuwe blokken. Tevens zien de remklauwen er niet netjes uit (roest door velgenreiniger oid) dus die wil ik ook aanpakken(wellicht ander kleurtje) en dan maar gelijk nieuwe remschijven monteren.
    Ik ben niet van plan een Big Brake Kit of keramische remschijven te monteren, het circuit ga ik niet op, maar de nieuwe combi mag wel wat beter remmen dan het OEM setje.

    Op mijn S5 had ik destijds de OEM remschijven en blokken vervangen voor een set Tarox (Sport Japan) schijven met Ferodo DS2500 blokken, net zo duur als een nieuwe OEM set alleen remde het echt een stuk beter. Voor de A7 wil ik dus ook voor een andere set gaan, nu zit ik te denken aan Zimmermann sport met Ferodo DS2500 of keramische bokken. de OEM set stoft als een gek, en met gepolijste velgen is dat geen gezicht. Ik ben bang dat de Ferodo blokken ook teveel stoffen en is de investering van keramische blokken wel aantrekkelijk.

    Nu zit ik alleen met het volgende 'probleem'; ik heb geen idee welke maat remschijven er op zitten/passen. Als ik diverse websites bekijk dan past/zit op een A7 3.0 TFSI het volgende:
    Voor: 320, 345 of 356 MM
    Achter: 300, of 330 MM

    Hoe groter hoe beter natuurlijk, op de RS6 zat voor 420MM, maar passen die diverse maten wel op de zelfde klauwen? Het zou mij niks verbazen als ik nu een combi van 320MM voor en 300MM achter heb want ik vindt het niet echt groot. Zou dat vervangen kunnen worden voor 356MM voor en 330MM achter? En wat voor effect heeft dit op de benodigde blokken?

    Het VAG artikelnr van de 320MM voor is 8R0 615 301
    Het VAG artikelnr van de 345MM voor is 4G0 615 301 G
    Het VAG artikelnr van de 356MM voor is 4G0 615 301 A

    Bij alle drie staat op internet ook de A7 3.0 TFSI vermeldt.

    EDIT: Inmiddels wel duidelijk dat voor alle drie de maten de diameter van de remschijf zelf 52.4 MM is. zoals op onderstaand plaatje is aangegeven
    Capture.JPG
    Laatst gewijzigd door TonCoronel; 12-05-15 om 12:38.
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  2. #2
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Ik heb (weliswaar met een totaal andere auto) erg goede ervaring tot op heden met inderdaad Zimmermann sportschijven en Ferodo DS2500. Alleen stoft het wel erg...
    Deze set had ik op een A4 avant

    Onlangs heb ik een set Zimmermann sport gekocht, met hierbij een set ceramische remblokken. Schijven zijn hier in Nederland CNC geboord bij een speciaal bedrijf voor remmerij. Het stoft weinig, en remt echt super. Koude bite is eigenlijk zoals OEM, maar naar mate ze warmer worden....hmmm super!

    Zie PB

  3. #3

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    De 356mm voor is een ATE-TEVES systeem, i.t.t. de TRW-GIRLING bij de 320mm en 345mm. Betekent een compleet andere remklauw.
    Voor de 345mm wordt overigens ook al een andere remklauw en ankerplaat gebruikt. Maar of de remklauw van de 320mm desondanks past op de 345mm met de bijpassende ankerplaat durf ik niet te zeggen.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 12-05-15 om 13:02.

  4. #4

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Bedankt voor de info beide.
    Lijkt er op dat ik een tripje naar de dealer moet maken om er achter te komen wat er nu precies op mijn auto zit, of gewoon even de huidige remschijven opmeten natuurlijk...

    Overigens dacht ik dat de Zimmerman Sport al geperforeerde schijven zijn, wat heeft het bedrijf hier in Nederland dan nog precies gedaan?
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  5. #5
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Het bedrijf waar ik de schijven en blokken voor de vooras vandaan heb koopt ongeboorde normale schijven van o.a. Zimmermann in, en boort deze CNC hier in Nederland. Het staal van de schijven schijnt identiek te zijn aan die van de sportschijven.
    Voordeel t.o.v. Zimmermann sport is dat ze hier in Nederland zowel een linker als een rechter schijf boren qua patroon van de gaatjes. Huh zou je denken...maar als je een set sportschijven van Zimmermann besteld krijg je 2 linker schijven qua patroon van de gaatjes.. Verder is het patroon lichtelijk anders alsook de diameter van de gaatjes volgens mij. Zover ik weet worden de schijven daarna uiteraard opnieuw gebalanceerd.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    391
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Als het goed is staat de code of in de boekjes of als je zoekt op chassisnummer in de optielijst.

  7. #7

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    In je serviceboekje zal waarschijnlijk op de eerste pagina een sticker geplakt zijn met chassisnummer en codes.
    Remmerij voor:
    1LA = 320mm
    1LJ = 345mm
    1LL of 1LF = 356mm
    1LU of 1LW = 400mm

    Remmerij achter:
    1KW = 300mm
    2AE of 2EE = 330mm
    1KY = 356mm
    1KU = 370mm

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Kijk dat is nog eens interessante informatie! bedankt!
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  10. #9

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Ik zal vanmiddag even zien of de klauwen bij 320 en 345 anders zijn; bij de S5 in elk geval niet (ander ankerplaatje en gaan). 356mm zal een hele andere setup zijn (blokje wordt dan echt te klein om over de schijf heen te kunnen).

    Wij leveren vaak losse Brembo schijven (geen Brakemax!), naar wens gegroefd (helpt theoretisch voor afvoer van hete lucht en stof; of het meetbaar is....). Waar mogelijk leveren we die met bijpassende Brembo HP2000 pads; die zijn in de klasse van Ferodo DS2500, maar worden door velen als nog wat bijteriger ervaren. Qua prijs vallen die ook nog enorm mee. Zal ik vanmiddag ook nog even uitzoeken!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #10
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.168
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Ik zou ook graag een brake upgrade voor mijn A6 4G willen hebben in de vorm van betere blokken voor en achter. Als het goed is zou ik voor de 356mm schijven moeten hebben.

    Welk merk raden jullie mij aan. Ferrodo DS2500 is helaas niet mogelijk voor zover ik weet.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  12. #11

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Ik zou ook graag een brake upgrade voor mijn A6 4G willen hebben in de vorm van betere blokken voor en achter. Als het goed is zou ik voor de 356mm schijven moeten hebben.

    Welk merk raden jullie mij aan. Ferrodo DS2500 is helaas niet mogelijk voor zover ik weet.
    Dan heb je volgens mij al een multi-zuiger klauw. Mail even op info@xtmotorsport.com als je wil, kijk ik er zo effe naar.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #12
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.168
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Dan heb je volgens mij al een multi-zuiger klauw. Mail even op info@xtmotorsport.com als je wil, kijk ik er zo effe naar.
    You've got mail
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  14. #13

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Na controle via het chassisnr en stikker in de kofferbak blijk ik toch al de codes 2EA en 1LL te hebben, dus 330MM achter en 356MM voor.

    Aantal opties:

    Via XTMotorsport:
    - Alleen Brembo HP1000 blokken
    Geen idee of dit minder stoft dan de huidige blokken en echt een hele verbetering oplevert in het remmen.
    - Of EBC Geel of Rood
    Ik heb wel wat enge verhalen gelezen over de EBC Rood, dat ie je schijven opvreet ongeveer...

    Stiekem zou ik toch ook graag geperforeerde schijven willen, persoonlijk vindt ik het ook mooier staan.

    Mogelijke opties:
    - Zimmermann Sport icm Ferodo DS2500
    Nadelen:
    Ferodo DS2500 stoft heel veel.
    Geperforeerde schijven zijn 'links' geboord dus aan de rechterkant ziet het patroon en wat vreemd uit.
    Wellicht andere blokken die minder stoffen??

    - Formel icm Formel Keramische blokken
    Nadelen:
    Vrij onbekend, weinig ervaringen zeker i.c.m. de keramische blokken.
    Toch bang voor eventuele problemen ivm het zelf boren van de gaten

    - Tarox Sport Japan of F2000 icm Ferodo DS2500
    Nadelen:
    Wederom de DS2500 die zo stoft. Ik heb al met deze combinatie op de S5 gereden en dat beviel wel super, wel wat extra geluid bij stevig remmen ivm de groeven. Remstof was zeker aanwezig.
    Tarox schijven zijn bijna factor 2 duurder dan Brembo of Zimmermann
    Wellicht andere blokken die minder stoffen??

    Brembo lijkt geen remschijven voor mijn setup te verkopen, wellicht een ander merk nog?

    What to do What to do..
    De Zimmermann/Formel zijn voor het oog mooier dan de Tarox en de helft van de prijs, zijn de Tarox schijven zo veel beter?
    Welk remblok zou er nou bij moeten, keramische of gewone en welke stoffen dan niet zo veel maar geven wel een goed remvermogen...

    Oja hoe kom ik er achter welke maat blokken ik nu precies nodig heb?
    Laatst gewijzigd door TonCoronel; 14-05-15 om 07:34.
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  15. #14

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Kijk ook eens in het @Terzio topic. Een hele discussie of remschijven en klauwen in combi met velgen

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...it-2009-a.html

    Wel op de C6 maar technisch wel interessant. En uiteindelijk door XT gedaan
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  16. #15

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Bedankt FASt voor de tip, zo te zien is hij voor een Brembo BBK gegaan, dit is voor mij even een stapje teveel van het goede. Met de 356MM/330MM met betere blokken en schijven zou ik al heel tevreden moeten zijn.

    Overigens lijkt het er op dat Ferodo geen DS2500 blokken heeft die geschikt zijn voor de 356MM/330MM. EBC Red en Yellow zijn er wel geschikt voor, dan zou ik eerder voor de EBC Red gaan. Of dus eventueel de Brembo HP1000 of de keramische van Formel als die ze wel maken voor deze schijfmaat.
    Jaguar F-Type R AWD - Audi S5 Cabriolet
    Audi A7 Sportback | Audi RS6-R MTM
    Mercedes C63| Audi S5 Coupé

  17. #16

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Morgen ben ik weer op de zaak, dan zal ik je even prijzen doorgeven van HP1000 en schijven. Brembo schijven zijn geen probleem; geperforeerd is er niet van Brembo, we kunnen wel groeven doen:



    @Terzio: wat vind jij van de remblokken? Jij hebt nu HP1000 in je big brakes, hoe houden die zich in jouw 3.0TFSI?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #17

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Morgen ben ik weer op de zaak, dan zal ik je even prijzen doorgeven van HP1000 en schijven. Brembo schijven zijn geen probleem; geperforeerd is er niet van Brembo, we kunnen wel groeven doen:
    1+1 = 2 Bastet @ XT altijd gedacht dat hij nog in de IT zat
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  19. #18

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    1+1 = 2 Bastet @ XT altijd gedacht dat hij nog in de IT zat
    Offtopic:
    Beide! Ik werk momenteel inderdaad @ XT, maar, doe ook nog IT werk.. opstartfase, dat wel, al is het de bedoeling dat het dit jaar wat van de grond gaat komen (software/web dev).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #19
    Terzio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Morgen ben ik weer op de zaak, dan zal ik je even prijzen doorgeven van HP1000 en schijven. Brembo schijven zijn geen probleem; geperforeerd is er niet van Brembo, we kunnen wel groeven doen:



    @Terzio: wat vind jij van de remblokken? Jij hebt nu HP1000 in je big brakes, hoe houden die zich in jouw 3.0TFSI?
    Weet je nog onze eerste rit @Bastet ? Toen dacht ik : WTF ? zo moet die niet remmen ! Ik wil die bite, dat heerlijk snel reageren/grijpen op het pedaal ! Nou, dat doen ze nu hoor, met die HP1000 blokken. Top, en precies waar ik op hoopte ! Alleen geen idee van het slijtageverloop, maar dat kunnen we volgende week eens bekijken ?

    Bij gewoon weggebruik valt de remstof met deze mooie remblokken dus echt reuze mee, ook nog eens als je nagaat dat ik superlicht gekleurde velgen heb in Briljant Silver. Na een paar rondjes ring stonden de tranen wél in mijn ogen ; velgen waren roodgekleurd door de remstof en de GYEON glascoating behandeling blijkt nagenoeg waardeloos (ik denk dat die deze temperaturen niet aankan ?) en niet bestand bij hele heavy duty, denk ik inmiddels te weten. Maar goed, dit kun je niet vergelijken met gebruik op de openbare weg.
    De vangrail hitten met de achterkant van je bolide noemen we onderstuur, terwijl met de voorzijde van je auto de vangrail toucheren betiteld wordt als overstuur, maar dan net andersom. Audi Avant A6 3.0 TFSI Quattro AUT C6 2009 +400pk.

  21. #20

    Standaard Re: Nieuwe (upgrade) remschijven A7 3.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TonCoronel Bekijk Berichten
    Na controle via het chassisnr en stikker in de kofferbak blijk ik toch al de codes 2EA en 1LL te hebben, dus 330MM achter en 356MM voor.

    Aantal opties:

    Via XTMotorsport:
    - Alleen Brembo HP1000 blokken
    Geen idee of dit minder stoft dan de huidige blokken en echt een hele verbetering oplevert in het remmen.
    - Of EBC Geel of Rood
    Ik heb wel wat enge verhalen gelezen over de EBC Rood, dat ie je schijven opvreet ongeveer...

    Stiekem zou ik toch ook graag geperforeerde schijven willen, persoonlijk vindt ik het ook mooier staan.

    Mogelijke opties:
    - Zimmermann Sport icm Ferodo DS2500
    Nadelen:
    Ferodo DS2500 stoft heel veel.
    Geperforeerde schijven zijn 'links' geboord dus aan de rechterkant ziet het patroon en wat vreemd uit.
    Wellicht andere blokken die minder stoffen??

    - Formel icm Formel Keramische blokken
    Nadelen:
    Vrij onbekend, weinig ervaringen zeker i.c.m. de keramische blokken.
    Toch bang voor eventuele problemen ivm het zelf boren van de gaten

    - Tarox Sport Japan of F2000 icm Ferodo DS2500
    Nadelen:
    Wederom de DS2500 die zo stoft. Ik heb al met deze combinatie op de S5 gereden en dat beviel wel super, wel wat extra geluid bij stevig remmen ivm de groeven. Remstof was zeker aanwezig.
    Tarox schijven zijn bijna factor 2 duurder dan Brembo of Zimmermann
    Wellicht andere blokken die minder stoffen??

    Brembo lijkt geen remschijven voor mijn setup te verkopen, wellicht een ander merk nog?

    What to do What to do..
    De Zimmermann/Formel zijn voor het oog mooier dan de Tarox en de helft van de prijs, zijn de Tarox schijven zo veel beter?
    Welk remblok zou er nou bij moeten, keramische of gewone en welke stoffen dan niet zo veel maar geven wel een goed remvermogen...

    Oja hoe kom ik er achter welke maat blokken ik nu precies nodig heb?
    Welke heb je uiteindelijk gekozen?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •