Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Biturbo chiptunen?

  1. #1
    nickyvdw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Biturbo chiptunen?

    Hi all,

    ik rij sinds kort met een zalige A7 Biturbo. Mijn eerste dagen was ik zwaar onder de indruk van de power die ik onder mijn rechtervoet had, hoewel ik hem wat te 'gecontroleerd' vond. I switched from the dark side (ik had hiervoor een super mooie 5 touring, full M) en ik moest nog gewoon worden aan de Quattro-aandrijving en het Audi-gevoel.

    Maar nu we dit allemaal achter de rug hebben en ik helemaal in lijn ben met mijn groottoerist, begint het te kriebelen om net dat beetje extra power te voorzien.

    Vandaar dus de eeuwige vraag: wie heeft ervaring (goed of slecht) met het tunen van Audi Biturbo's?
    Hoeveel koppel kan die ZF-bak aan? Ik weet dat de geblazen BMW's 535(gelijkaardig aan de Audi BiT) vaak in de garage landen met versnellingsbak-problemen. Maar als ik me niet vergis, is bvb de M550d met dezelfde bak uitgerust en wordt die zelfs ook in de Continental GT gelepeld. Dus in se moet ie tegen meer druk bestand zijn, maar wellicht gebruiken ze andere modules voor verschillende auto-modellen? Dus heeft er iemand exacte cijfers voor wat de bak van de A6/A7 aankan qua koppel?

    txs a lot op voorhand voor de feedback!

    grtzzz,

    Nickyvdw
    Audi A7 Biturbo
    Ducati 1199 Panigale Stage 2
    former toys: Ducati Monster 600, Ducati 749 matzwart, Ducati 996 S, Ducati 999 S stage 1

  2. #2

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Chippen gaat best met zo'n ding, ga je richting 350+pk, 700+Nm.. turbo swap kan, maar is duuuuuur. We hebben laatst een Belgische Q7 4.2 TDI voorzien van twee FIN turbo's. Doet vrijwel 400pk nu, bij 900+Nm. Beestachtig .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Kijk eens bij Jock Jam die heeft zijn A6 biturbo net laten chippen.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  4. #4
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickyvdw Bekijk Berichten
    Hi all,

    ik rij sinds kort met een zalige A7 Biturbo. Mijn eerste dagen was ik zwaar onder de indruk van de power die ik onder mijn rechtervoet had, hoewel ik hem wat te 'gecontroleerd' vond. I switched from the dark side (ik had hiervoor een super mooie 5 touring, full M) en ik moest nog gewoon worden aan de Quattro-aandrijving en het Audi-gevoel.

    Maar nu we dit allemaal achter de rug hebben en ik helemaal in lijn ben met mijn groottoerist, begint het te kriebelen om net dat beetje extra power te voorzien.

    Vandaar dus de eeuwige vraag: wie heeft ervaring (goed of slecht) met het tunen van Audi Biturbo's?
    Hoeveel koppel kan die ZF-bak aan? Ik weet dat de geblazen BMW's 535(gelijkaardig aan de Audi BiT) vaak in de garage landen met versnellingsbak-problemen. Maar als ik me niet vergis, is bvb de M550d met dezelfde bak uitgerust en wordt die zelfs ook in de Continental GT gelepeld. Dus in se moet ie tegen meer druk bestand zijn, maar wellicht gebruiken ze andere modules voor verschillende auto-modellen? Dus heeft er iemand exacte cijfers voor wat de bak van de A6/A7 aankan qua koppel?

    txs a lot op voorhand voor de feedback!

    grtzzz,

    Nickyvdw
    volgens mij heb je het over de 3.0 bitdi die in de a6 te krijgen is en in de sq5.
    die van mij is net als die van @JockJam iets gekieteld.
    de zf 8-traps tiptronic is te krijgen in verschillende koppel-sterktes. voor de quattro zou dat de 8HP70H zijn met 700nm of de 8HP90 met 1000nm max.
    (http://www.zf.com/corporate/en_de/pr....shtml#tabs1-1)
    aangezien de standaard bitdi al bijna 700nm doet (680 op de bank ipv de opgegeven 650), zal audi hebben gekozen voor de 1000nm variant (die ook in de s/rs6 ligt).
    iedere tuner jaagt de bitdi ver over de 700nm heen, dus ik ga ervan uit dat de 8hp90 bak in de a6/sq5 ligt.

  5. #5

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Kijk even naar de mooie waarden, die @JockJam heeft behaald.
    Die is vorige week geweest bij JD engineering.

    http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1668052

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickyvdw Bekijk Berichten
    Hi all,

    ik rij sinds kort met een zalige A7 Biturbo. Mijn eerste dagen was ik zwaar onder de indruk van de power die ik onder mijn rechtervoet had, hoewel ik hem wat te 'gecontroleerd' vond. I switched from the dark side (ik had hiervoor een super mooie 5 touring, full M) en ik moest nog gewoon worden aan de Quattro-aandrijving en het Audi-gevoel.

    Maar nu we dit allemaal achter de rug hebben en ik helemaal in lijn ben met mijn groottoerist, begint het te kriebelen om net dat beetje extra power te voorzien.

    Vandaar dus de eeuwige vraag: wie heeft ervaring (goed of slecht) met het tunen van Audi Biturbo's?
    Hoeveel koppel kan die ZF-bak aan? Ik weet dat de geblazen BMW's 535(gelijkaardig aan de Audi BiT) vaak in de garage landen met versnellingsbak-problemen. Maar als ik me niet vergis, is bvb de M550d met dezelfde bak uitgerust en wordt die zelfs ook in de Continental GT gelepeld. Dus in se moet ie tegen meer druk bestand zijn, maar wellicht gebruiken ze andere modules voor verschillende auto-modellen? Dus heeft er iemand exacte cijfers voor wat de bak van de A6/A7 aankan qua koppel?

    txs a lot op voorhand voor de feedback!

    grtzzz,

    Nickyvdw
    Gewoon even naar JD toe net als @HJR en ondergetekende en je wilt niets anders meer....
    Het zal even rijden zijn voor je maar het is elke km dubbel en dwars waard !!

    Die van mij heeft Stage 2 (maatchip) gekregen met deze resultaten:

    Fabriek:
    313pk & 650nm

    Org:
    340pk & 667nm

    JDStage2:
    401pk & 825nm
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  7. #7
    nickyvdw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    45
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JockJam Bekijk Berichten
    Gewoon even naar JD toe net als @HJR en ondergetekende en je wilt niets anders meer....Het zal even rijden zijn voor je maar het is elke km dubbel en dwars waard !!Die van mij heeft Stage 2 (maatchip) gekregen met deze resultaten:Fabriek:313pk & 650nmOrg:340pk & 667nmJDStage2:401pk & 825nm
    Aan JockJam, maar ook aan de anderen die hier al reageerden: ongelofelijk bedankt voor de info! Ik ga uitvlassen welke versie van de ZF 8HP-bak er nu precies in de BiTurbo's ligt en eens ik het weet, deel ik de info zeker!! De cijfers die ik hier lees qua tuning zijn wel very impressive; ik kan me met moeite inhouden om nu al een afspraak vast te leggen.. :-)Iemand enige ervaring met de standaard topsnelheid van de BiT's? Ik heb die van mij tot nu toe afgeklokt op 280/h op de tacho, hetgeen 263/h gaf op m'n GPS, terwijl ik dacht dat alle Audi's standaard op 250 gelimiteerd werden. Ik vond dat al een aangename verrassing en er zat eigenlijk nog een ietsiepietsie meer in. (ik heb een leuk stukje snelweg waar ik m'n Ducje ook al eens graag de vrije teugel laat..) txs a lot, guys!!
    Audi A7 Biturbo
    Ducati 1199 Panigale Stage 2
    former toys: Ducati Monster 600, Ducati 749 matzwart, Ducati 996 S, Ducati 999 S stage 1

  8. Ad
  9. #8
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Standaard vmax staat op 256 aldus JD. Bij mij is deze nu ongelimiteerd.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  10. #9

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickyvdw Bekijk Berichten
    Aan JockJam, maar ook aan de anderen die hier al reageerden: ongelofelijk bedankt voor de info! Ik ga uitvlassen welke versie van de ZF 8HP-bak er nu precies in de BiTurbo's ligt en eens ik het weet, deel ik de info zeker!! De cijfers die ik hier lees qua tuning zijn wel very impressive; ik kan me met moeite inhouden om nu al een afspraak vast te leggen.. :-)Iemand enige ervaring met de standaard topsnelheid van de BiT's? Ik heb die van mij tot nu toe afgeklokt op 280/h op de tacho, hetgeen 263/h gaf op m'n GPS, terwijl ik dacht dat alle Audi's standaard op 250 gelimiteerd werden. Ik vond dat al een aangename verrassing en er zat eigenlijk nog een ietsiepietsie meer in. (ik heb een leuk stukje snelweg waar ik m'n Ducje ook al eens graag de vrije teugel laat..) txs a lot, guys!!
    Ik heb enige tijd ook proberen uitzoeken wat het max koppel van de versnellingsbak was, en dat was 700NM! Kan het wel niet meer terugvinden. Om deze reden twijfel ik om te chippen...

  11. #10
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.171
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Biturbo chiptunen?

    Aldus JD Engineering zou het de 1000nm bak zijn. Zij gaan namelijk echt niet hun naam hieraan verbinden als het niet zou kunnen om deze naar 800+ nm te tunen.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •