Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Brake Guard cq ACC, automatisch remmen bij te krappe inhaalmanoeuvre?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Brake Guard cq ACC, automatisch remmen bij te krappe inhaalmanoeuvre?

    Nog steeds erg onder de indruk van onze nieuwe Audi...

    Echter bij het rijden in de passat zat ik te denken...kijken...voelen wat de Audi "anders" doet..
    Nu reed ik daarbij op een gegeven moment achter een tractor met hooiwagen...Auto voor me kijkend of ie in kon halen...erg onoverzichtelijk...

    Toen bedacht ik me ineens de Audi....
    Stel dat je gaat inhalen en het wordt krap...gaat dat ding dan remmen?
    Lijkt me voor hachelijke momenten zorgen als dat zo is....

    Weet iemand wat er gebeurt?

  2. #2
    1HXV110's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    214
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Brake Guard cq ACC, automatisch remmen bij te krappe inhaalmanoeuvre?

    Ik weet het ook niet helemaal zeker, maar:

    Je beschrijft een situatie met een tractor.
    Dan ga ik ervan uit dat die op een gewone weg / provinciale weg rijdt. (Geen snelweg, waar ACC vaak wordt gebruikt)
    Als je dan besluit om de tractor in te gaan halen, neem ik aan dat je zelf gas bij geeft, juist om zo snel mogelijk te kunnen accelereren.

    Volgens mij grijpt de ACC dan niet in. Door handmatig gas te geven overrule je de ACC.
    Alleen onder 50kmh wél, maar dat is voor bescherming van voetgangers.
    Audi A6 4G 3.0 TDI Daytona grey met weinig opties.... die ontbreken.
    VW Passat CC 2.0TSI Exclusive Deepblack Perl met veeeeeul opties.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Brake Guard cq ACC, automatisch remmen bij te krappe inhaalmanoeuvre?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1HXV110 Bekijk Berichten
    Ik weet het ook niet helemaal zeker, maar:

    Je beschrijft een situatie met een tractor.
    Dan ga ik ervan uit dat die op een gewone weg / provinciale weg rijdt. (Geen snelweg, waar ACC vaak wordt gebruikt)
    Als je dan besluit om de tractor in te gaan halen, neem ik aan dat je zelf gas bij geeft, juist om zo snel mogelijk te kunnen accelereren.

    Volgens mij grijpt de ACC dan niet in. Door handmatig gas te geven overrule je de ACC.
    Alleen onder 50kmh wél, maar dat is voor bescherming van voetgangers.
    Dat ik met gas geven, met ingeschakelde ACC, deze overrule kun je ook zien aan het display. Ik noem de combinatie dan ook omdat beiden een remingreep KUNNEN doen.
    Dit specifieke geval ging dan nu inderdaad binnen bebouwde kom met een tractor, echter kan ik me ook situaties indenken dat het om een auto gaat, die met 60 over de weg rijdt of een vrachtwagen...

    Niet dat ik frontaal op een tegenligger wil rijden, maar vind het wel noodzakelijk om te weten wat ik verwachten kan.

  4. #4
    JR_A6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    168
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Brake Guard cq ACC, automatisch remmen bij te krappe inhaalmanoeuvre?

    Bij de situatie, welke je beschrijft, zal breakguard niet in werking treden. Wat je wel kunt voorhebben, is het volgende.
    Je nadert met een redelijke snelheid een auto, welke klaar staat om af te draaien. Je ziet dat de wagen net optrekt om af te draaien en je schat in dat je zonder snelheid te verminderen veilig achter de wagen langs kunt gaan. Breakguard ziet dit soms echter anders (het systeem ziet immers niet dat de wagen gaat afdraaien) en ik heb al een paar keer gehad dat de wagen alles dicht gooit. Best wel verschieten. Beste is dus om toch voldoende te vertragen of wat uit te wijken, indien mogelijk.

    Overigens heeft het systeem me al geld uitgespaart. Ik zat een keer te suffen in een file voor een stoplicht. De wagen voor me besloot nog iemand er tussen te laten, terwijl ik net naar een leuke dame zat te gapen ;-). Werd krachtig, doch netjes tot de orde geroepen door Audi...

    Veel plezier met je nieuw wagen!
    A6 3.0TDI bi-turbo TipQ S-line 2014 - Estoril Blue

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    211
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7
    Land
    Land

    Standaard Re: Brake Guard cq ACC, automatisch remmen bij te krappe inhaalmanoeuvre?

    Ok, helder. Dank voor je respons....
    Systeem heeft ons ook al een keer geattendeerd, echter keek ik naar mijn vrouwtje...


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •