Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

  1. #1
    laurensv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    Ik heb al gezocht op het forum en lees wel wat over rem upgrades maar kan niet speciefiek de antwoorden van mijn vragen vinden.
    wellicht dat de techneuten in dit forum mij kunnen helpen?

    ik wil graag de voorremmen/schijven upgraden omdat de A7 3.0 tfsi getuned is naar 430pk en ik soms wat remvermogen te kort kom en ik aan vervanging toe ben plus dat ik de porsche klauwen er dik uit vindt zien!
    Ik zie wat klauwen upgrades van een porsche cayenne 6pots type 17 of 18 en wil van 356mm schijven naar 390mm rs6/rs7 schijven gaan.
    Via epytek zijn er adapers leverbaar 200,-
    Heb ik nog meer nodig? Past de aansluiting van de remleiding op de porsche remklauw? Of is het dan plug and play?
    Ik hoor het graag mvg laurens

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    453
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurensv Bekijk Berichten
    Ik heb al gezocht op het forum en lees wel wat over rem upgrades maar kan niet speciefiek de antwoorden van mijn vragen vinden.
    wellicht dat de techneuten in dit forum mij kunnen helpen?

    ik wil graag de voorremmen/schijven upgraden omdat de A7 3.0 tfsi getuned is naar 430pk en ik soms wat remvermogen te kort kom en ik aan vervanging toe ben plus dat ik de porsche klauwen er dik uit vindt zien!
    Ik zie wat klauwen upgrades van een porsche cayenne 6pots type 17 of 18 en wil van 356mm schijven naar 390mm rs6/rs7 schijven gaan.
    Via epytek zijn er adapers leverbaar 200,-
    Heb ik nog meer nodig? Past de aansluiting van de remleiding op de porsche remklauw? Of is het dan plug and play?
    Ik hoor het graag mvg laurens
    17/18Z werkt niet met een 390 mm schijf, de klauw valt door zijn vorm niet volledig over de schijf met het gevolg dat de blokken niet volledig de schijf raken (Ik heb het geprobeerd met een 380 mm A8 schijf) en de schijf is te dik.
    De 17/18Z zullen waarschijnlijk wel op de 356 mm schijven passen die je nu hebt, maar erg veel remkracht ga je er denk ik niet mee winnen.

    Forummer Bastet heeft de 17/18Z al eens op zijn B6 gebouwd met 350 mm ML schijven.

    Wil je de 390 mm schijven gebruiken, zoek dan of een passende klauw, de 19Z (Cayenne turbo S '06, origineel 380x38 mm schijf) of gewoon de RS rem set.
    Goedkoper dan origineel zal het in ieder geval nooit zijn.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  3. #3
    laurensv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    Bedankt voor je reactie! Daar kan ik wat mee. Dan kan ik misschien beter voor andere type schijfremmen in maat 356mm gaan in combinatie met ferodo remblokken + de zr17/18 remklauwen welk wel meer remkracht zou moeten geven door de 6 pots zuigers en dan blijft het budget technisch verantwoordt. Of andere ideen?

  4. #4

    Standaard Re: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    Geen idee hoe fanatieke remmer je bent.. Een tussenoplossing (qua budget) zou zijn om je huidige klauwen te houden en EBC yellowstuff te monteren. Eventueel op nieuwe (bijv. Brembo) schijven, let dan wel op welke je kiest, niet elk merk werkt goed samen. Stoft wel maar heeft zeker meer bite en remkracht.

  5. #5
    supercharged's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    166
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurensv Bekijk Berichten
    Ik heb al gezocht op het forum en lees wel wat over rem upgrades maar kan niet speciefiek de antwoorden van mijn vragen vinden.
    wellicht dat de techneuten in dit forum mij kunnen helpen?

    ik wil graag de voorremmen/schijven upgraden omdat de A7 3.0 tfsi getuned is naar 430pk en ik soms wat remvermogen te kort kom en ik aan vervanging toe ben plus dat ik de porsche klauwen er dik uit vindt zien!
    Ik zie wat klauwen upgrades van een porsche cayenne 6pots type 17 of 18 en wil van 356mm schijven naar 390mm rs6/rs7 schijven gaan.
    Via epytek zijn er adapers leverbaar 200,-
    Heb ik nog meer nodig? Past de aansluiting van de remleiding op de porsche remklauw? Of is het dan plug and play?
    Ik hoor het graag mvg laurens
    OEM RS6 / RS7 klauwen niet een optie? Die zijn uit mijn hoofd ook 6-pots


  6. #6
    laurensv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door supercharged Bekijk Berichten
    OEM RS6 / RS7 klauwen niet een optie? Die zijn uit mijn hoofd ook 6-pots
    Ja dat is een goede optie maar die zijn haast niet te vinden en erg duur.

  7. #7
    laurensv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard

    Valt mee, af en toe even harder remmen dan rustig.. de a7 met 1740kg en 430pk heeft dan wel wat meer moeite. Aangezien ik bijna aam vervanging toe ben zoek ik een beter alternatief. Ik zie via ebay een set EBC GB schijven 356mm (donkerstaal gegroefd/perforeed) en redstuf cermic blokken. De omschrijving is veel belovend, weinig remstof,13m korter van 0-100km/h langere levensduur en
    minder geluid dan andere sportschijven. Heb je of een kennis hier ervaring mee? De set is 420euro dus niet duur of zou dit goedkoop is duurkoop zijn? Mvg laurens

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Geen idee hoe fanatieke remmer je bent.. Een tussenoplossing (qua budget) zou zijn om je huidige klauwen te houden en EBC yellowstuff te monteren. Eventueel op nieuwe (bijv. Brembo) schijven, let dan wel op welke je kiest, niet elk merk werkt goed samen. Stoft wel maar heeft zeker meer bite en remkracht.
    Valt mee, af en toe even harder remmen dan rustig.. de a7 met 1740kg en 430pk heeft dan wel wat meer moeite. Aangezien ik bijna aam vervanging toe ben zoek ik een beter alternatief. Ik zie via ebay een set EBC GB schijven 356mm (donkerstaal gegroefd/perforeed) en redstuf cermic blokken. De omschrijving is veel belovend, weinig remstof,13m korter van 0-100km/h langere levensduur en
    minder geluid dan andere sportschijven. Heb je of een kennis hier ervaring mee? De set is 420euro dus niet duur of zou dit goedkoop is duurkoop zijn? Mvg laurens
    Laatst gewijzigd door tom; 26-06-18 om 17:07.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    @laurensv
    Met af en toe harder remmen zie ik niet zo in waarom je gegroefd of geperforeerd wil (=minder oppervlakte en meer slijtage). Redstuff stoft inderdaad minder dan yellow maar remt koud ongeveer als oem. Redstuff heeft iets meer temperatuur nodig om echt hard te remmen. Yellowstuff is koud al beter, maar op temperatuur remt nog veel beter. Kan hogere temperaturen ook aan. Zelf vind ik oem eigenlijk al prima op A6 avant C7 3.0tfsi, bij mij wordt het volgende setje waarschijnlijk redstuff. Als je echt significant beter wil dan oem zou ik yellow kiezen en het stof voor lief nemen. Andere remmerij monteren is sowieso een veel duurdere optie. Ebc is geen duurkoop. Er zijn ebc schijven+pads kits voor de voor- en achteras te koop trouwens, scheelt iets €€.

  10. #9
    laurensv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    @laurensv
    Met af en toe harder remmen zie ik niet zo in waarom je gegroefd of geperforeerd wil (=minder oppervlakte en meer slijtage). Redstuff stoft inderdaad minder dan yellow maar remt koud ongeveer als oem. Redstuff heeft iets meer temperatuur nodig om echt hard te remmen. Yellowstuff is koud al beter, maar op temperatuur remt nog veel beter. Kan hogere temperaturen ook aan. Zelf vind ik oem eigenlijk al prima op A6 avant C7 3.0tfsi, bij mij wordt het volgende setje waarschijnlijk redstuff. Als je echt significant beter wil dan oem zou ik yellow kiezen en het stof voor lief nemen. Andere remmerij monteren is sowieso een veel duurdere optie. Ebc is geen duurkoop. Er zijn ebc schijven+pads kits voor de voor- en achteras te koop trouwens, scheelt iets €€.
    Oke dat is dus het verschil, ik zag ook nog van ATE is volgens mij oem ceramische remblokken denk dat die tussen red en yellow in zit kwa performance. ate heeft ook een stekker aansluiting volgens mij is dat voor de slijtage indicator?

  11. #10

    Standaard Re: Remupgrade 3.0 TFSI naar 6-pots klauwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door laurensv Bekijk Berichten
    Oke dat is dus het verschil, ik zag ook nog van ATE is volgens mij oem ceramische remblokken denk dat die tussen red en yellow in zit kwa performance. ate heeft ook een stekker aansluiting volgens mij is dat voor de slijtage indicator?
    Dat zal de slijtage-indicator zijn ja, zit meestal niet op sportieve remmerij. ATE ceramische blokken zijn volgens mij enkel gemaakt voor meer comfort, ik denk dat je er weinig extra stopkracht mee krijgt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •