Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Luchtvering zakt soms in na nachtje in de garage

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2018
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A7

    Standaard Luchtvering zakt soms in na nachtje in de garage

    Beste Audi liefhebbers,

    Sinds januari dit jaar ben ik in het bezit van een Audi A7 3.0 TDI uit eind 2010. De auto rijdt erg prettig en ik ben dan ook zeer tevreden. Wat ik heel sporadisch in de eerste maanden constateerde was dat de "kont" wel eens helemaal naar beneden gezakt was als ik 's ochtends de auto uit de garage wilde rijden om naar het werk te gaan. In eerst instantie gebeurde dit alleen als ik in dynamic reed. Normaal rij ik altijd in comfort en hier gebeurde dit niet. Omdat dit maar 2 of drie keer is voorgekomen in maanden tijd heb ik er eigenlijk niet veel aandacht aan geschonken.

    Toen ik echter terug kwam van vakantie deze zomer kreeg ik de eerste foutmelding. Uitgelezen met VCSD en het gaat om de volgende melding.

    677394 - Air spring or Air line; rear left
    C114907 [008] Mechanical failure

    reset uitgevoerd en de melding is nooit meer terug gekomen.

    Echter is het wel zo dat sinds de vakantie de auto nu ook in de comfort stand vaker na een nacht in de garage achter helemaal tot op de banden inzakt. Voorheen was dit dus enkel sporadisch in dymanic modus. en nu het wat kouder wordt lijkt het bijna iedere ochtend raak te zijn. Ik heb ook gelezen dat de compressors hier niet op voorzien zijn dus ben bang dat als ik dit niet snel laat verhelpen ik straks ook nog met een kapotte compressor zit.

    Na veel op te zoeken op internet vermoed ik dan ook een lekkage aan de balg. Als beide balgen achter vervangen zijn hoop ik weer een 8 jaar vooruit te kunnen.

    Of zie ik wellicht nog iets anders over het hoofd?

    Ik heb de firma aerosus al eens gebeld aangezien zij deze balgen aanbieden. Je krijgt zelfs korting als je er 2 besteld (links en rechts)

    Naar mijn weten zijn de OEM nummer voor deze balgen 4G0 616 001T en 4G0 616 002T. Een lokale monteur hier zegt dat deze niet passen en dat ze moeilijk te krijgen zijn, dan wel, alleen origineel maar dat die nummers, die ik hierboven noem, niet zouden kloppen.

    Ik ben eigenlijk op zoek naar een monteur/garage (liefst in het zuiden van het land) die mij deze nieuwe balgen kan en wil monteren. De offiele audi garage probeer ik even te vermijden maar zal mijn laatste oplossing zijn.

    Is er iemand hier die dit al heeft laten doen?

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Alvast bedankt!

    Mvg

    Marco

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Luchtvering zakt soms in na nachtje in de garage

    Je zou bij (CD)audiparts in Veghel kunnen informeren.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •