Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 3.0 BiTdi, kleine bonk bij koude motor na loslaten rem in D-stand

  1. #1

    Standaard 3.0 BiTdi, kleine bonk bij koude motor na loslaten rem in D-stand

    Hallo ik heb een A7 bitdi 313 pk - versie. Als ik deze voor het eerst start het dag en in d stand zet en de rem loslaat geeft deze een kleine bonkje na het loslaten van de rem. Dit gebeurt alleen bij een koude motor. Enig idee wat er aan de hand zou zijn. Alvast bedankt voor uw hulp!

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.033
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: 3.0 BiTdi, kleine bonk bij koude motor na loslaten rem in D-stand

    Misschien iets in de automaat maar kan ook 1 van je remmen zijn die zwaar gaat/vast zit, staat ie op de handrem als je parkeert of alleen in P?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3
    Dutchlimits's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    824
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S7

    Standaard Re: 3.0 BiTdi, kleine bonk bij koude motor na loslaten rem in D-stand

    Kan inderdaad de handrem zijn. Dan blijft ie erop vastzitten totdat je een klein beetje gas geeft.
    Audi S7 4.0 Twin turbo (TFSI) V8 2013

  4. #4

    Standaard Re: 3.0 BiTdi, kleine bonk bij koude motor na loslaten rem in D-stand

    Dit gebeurt niet alleen bij de eerste start maar ook bv na 500m als ik moet stoppen en terug wegrij.

  5. #5

    Standaard Re: 3.0 BiTdi, kleine bonk bij koude motor na loslaten rem in D-stand

    Lijkt op een bak probleem. En dan waarschijnlijk richting mechatronic / solenoids.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •